Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #1 Skrevet 1. oktober 2005 Noen som vet om en smart måte å gå ned 5 kilo på? Jeg har ikke råd til dyre treningsstudioer og jeg hater å jogge. Jeg ønsker heller ikke å sulte meg for da blir jeg ukonsentert. Jeg vil helst ta av 5 kilo på en uke. Jeg er ikke veldig overvektig og mesteparten sitter på magen.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #2 Skrevet 1. oktober 2005 sorry mac, det går ikke..eller jo, men da må du slutte å spise, bevege deg hele tiden og ødelegge forbrenningen din totalt..om du så får lyst å spise igjen, vil de 5 kiloene komme på igjen ved et knips..gå tur, spis sunt, mindre og ofte, mye vann og frukt, så forsvinner kiloene etterhvert også..
Fru Fomle Skrevet 1. oktober 2005 #3 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Tar du av 5 kg på en uke så garanterer jeg at de 5 og noen til er tilbake i løpet av null komma niks! Spiser du sunt? Kutt ned på inntak av sukker og usunt fett, spis mye frukt og grønnsaker. Drikk masse vann. Husk å spise nok ellers går kroppen over på sparebluss og du forkludrer forbrenningen din! Selv om du hater og jogge finnes det masse annen kondisjonstrening du kanskje liker? Begynn feks å gå turer i raskt tempo. Styrketrening i en eller annen form er kjempeviktig, husk at muskler forbrenner mer enn fett! Pluss at du blir mye fastere i fisken! Det vanskelige er egentlig ikke å gå ned i vekt, det er en større utfordring å holde vekten etter endt "kur". Nytter ikke hvis du faller tilbake i gamle matvaner. Så skal du holde vekten nede må du satse på en livsstilsendring, ikke en slankekur som varer noen måneder... Lykke til. Endret 1. oktober 2005 av Fru Fomle
marta Skrevet 1. oktober 2005 #4 Skrevet 1. oktober 2005 Så skal du holde vekten nede må du satse på en livsstilsendring, ikke en slankekur som varer noen måneder... Lykke til. ← Eller en uke for den sags skyld. Spis grovt, sundt og ofte er mitt beste råd. Tenk på spisingen som om du legger ved i en ovn. Du fyrer opp om morgenen med en god frokost, så legger du inn på jamt og trott hele dagen med frukt, salat, grov kornmat og magert kjøtt. Ikke la det gå mer en 3-3 1/2 time mellom hver gang. På denne måten holder du forbrenningen i gang og jeg skal love deg at du kommer til å gå ned. Noen en -ukers kur finnes ikke! Finn ut hvor mange calorier som passer til deg. Har du mulighet til å gå til eller fra jobb/skole er dette ekstra bonuspoeng. Gå trapper istede for å ta heis. Ta buss/trikk fra holdenplassen etter den du bruker å ta osv. Bruk bena der de kan brukes. Gå omveier. osv, osv Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #5 Skrevet 1. oktober 2005 Du kan bare glemme tanken om å ta av 5 kg på en uke. Du vil ikke miste fett, men muskler, derfor vil du veie mindre om du sulter deg i hjel. Det er dumskap på høyeste nivå.
Gjest Gjest_Lydia_* Skrevet 2. oktober 2005 #6 Skrevet 2. oktober 2005 Heisann! Jeg tok av meg 5 kg på 6 uker i sommer. Jeg hadde det noenlunde som deg; ikke tykk,men dog litt for mye på magen. Jeg spiste før helt normalt kosthold-verken veldig sunt eller usunt og jeg gikk/jogga noen småturer i uka. Når jeg valgte å bli kvitt magen, måtte jeg bare ta meg selv i nakken og skjerpe meg litt. Jeg begynte dagen med havregrøt(det gjør jeg fortsatt!!)-havregrøt metter utrolig godt og har ikke mange kalorier pr tallerken. Hadde med meg fruk/grønt på jobben og kansket på det(gulrøtter,kålrot,eple,appelsin) om jeg ble sulten før lunsj. Til lunsj var det ofte et grovt hjemmelagd rundstykke med eggerøre,skinke/kylling og salat-ikke for stor porsjon. På det måltidet får du i deg både proteiner,fett og karbohydrater og det metter bra! Om jeg ble sulten før middag,kansket jeg bare på det jeg hadde med i posen på jobb. Ta heller med litt for mye enn litt for lite,for fristelsen for å ta en liten tur ned i kantina eller på Narvesen kan bli veldig stor. Jeg var ihevrtfall ikke sulten eller ble ukonsentrert. Om du lett blir ukonsentrert er det kanskje bedre for deg å velge mer frukt enn grønnsaker,siden det gir nok karbohydrater til hjernen!En banan eller kiwi... Til maddag spiset jeg noenlunde som før,men jeg hadde alltid noe salat/grønnskar til middagen. Så da kunne jeg spise den samme middagen som familien,men jeg bare fylte opp litt med grønt. For eks de små salatposen du kan få kjøpt i grønnskasdisken er kjempe greie å ta til en middag eller ha med på jobb. Til kveldsmat var det som oftest 2 grovbrødskiver med valgfritt pålegg. Gjerne en mager yoghurt eller en fruk til. Jeg kjøpte meg en step og trente da step(m/HØY musikk!) 45 min/4 dager i uka. Hver morgen hoppet jeg tau i 10 min. Etter hver step trening,hadde jeg 4-5 mage/rygg øvelser. Det var liksom treningsopplegget,så i tillegg prøvd jeg å være mest mulig i aktivitet ellers når det bød seg en mulighet. Jeg har en stillesittende jobb. Prøvde å ikke ta så mye buss/trikk,men heller ta meg 10-15 minutter ekstra å gå osv... Om du ikke liker å jogge,så er det jo masse andre aktiviteter du kan drive med. For eks sykling, gå(med staver),step/aerobic(hjemme i stua),hoppe tau,trampoline, styrketrening(hjemme) osv.... Skriv gjerne dagbok-det kan være med på å motivere! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå