AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg jobber på en økonomiavd hvor det er mye konsentrasjonsarbeid. Vår ene kollega snakker med seg selv hele dagen.. dvs at alle tanker og utregninger hin foretar i hodet sitt kommer ut som mumling/lav snakking. Dette har pågått i mange år, vi har forsiktig sagt ifra og hun er klar over at hun gjør det. Men hun klarer tydeligvis ikke å stoppe seg selv for hun bare fortsetter. Den passive-aggressive delen av meg har lyst til å ta igjen med samme mynt -men det blir for dumt. 😅 Forslag til å få henne til å endre denne uvanen? Sjefen vår er forøvrig ekstremt konfliktsky så jeg tviler på at han tør å ta det opp med henne. Eneste måten er vel bare å ta det direkte med henne igjen.. men tviler på at det vil hjelpe. Kanskje hun burde sitte på eget kontor/avlukke. Anonymkode: 1c8f4...cd1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Hørselsvern. Anonymkode: 08de5...a9f 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Hørselvern eller ja, faktisk foreslå eget kontor😬 Redusert konsentrasjon og dermed redusert produktivitet for dere rundt blir jo faktisk ganske kostbart i lengden. Anonymkode: 95a3d...e80 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Hoff, sånt er så irriterende. Husker jeg gikk i klasse med en som holdt på sånn på vgs, når jeg skulle ta opp matematikk. "Hmmm.... skulle jeg gange med 1,2 der, eller dele på 0,8? Men det blir jo 3450, det må jo være feil... dele på 1,2! Nei, det blir 970, det blir for lite..." kjente jeg holdt på å klikke, og ikke minst begynte jeg ofte å skrive ned feil tall på mitt eget papir, fordi jeg blandet hn sine tanker, og min utregning. Tror jeg bare hadde minnet kollegaen på at det er veldig vanskelig for deg/dere andre å konsentrere dere, når hn skal drive å kaste ut tall og tanker hele dagen. Jeg måtte i alle fall til slutt si i fra tydelig at jeg klarer ikke å konsentrere meg når du holder på sånn. Anonymkode: 1c284...076 1
Entern Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Er det lov/greit å høre på musikk med høretelefoner på jobben din? Da ville jeg gjort det. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Ps: Jeg begynte til slutt å ha ørepropper på skolen (ja, så ille var det). Det funker jo, men var veldig ubehagelig. Hadde vært lettere om medeleven holdt kjeft Anonymkode: 1c284...076 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Svar med samme mynt: snakk for deg selv du også, bare litt høyere, og se om vedkommende tar hintet Anonymkode: 1597d...382
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Entern skrev (2 timer siden): Er det lov/greit å høre på musikk med høretelefoner på jobben din? Da ville jeg gjort det. Ja vi hører på musikk men blir litt lei det i lengden også. 😅 Må nok bare si ifra. Anonymkode: 1c8f4...cd1 1
Entern Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja vi hører på musikk men blir litt lei det i lengden også. 😅 Må nok bare si ifra. Anonymkode: 1c8f4...cd1 Glad dere har muligheten til å høre musikk i alle fall 😅 Kan se ut til at dere må si ifra ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå