Gå til innhold

Reise til Polen / Krakow i Desember? Lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Meg og mannen min lurer litt på å reise til Krakow i begynnelsen av Desember på julemarked, men blir litt forvirra av alle disse reiserådene.
Som vi forstår det kan vi reise til Polen uten å måtte ta test eller sitte i karantene hvis man er fullvaksinert ?
Er det noen som har vært der / skal dit som kan hjelpe oss hvordan det fungerer ? 
Må vi fylle ut / sende ut noen dokumenter ? Hva må vi gjøre i forveien av reise ? 
Vi skal fly med Ryan Air. 

Anonymkode: 55df7...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 9.52):

Hei,

Meg og mannen min lurer litt på å reise til Krakow i begynnelsen av Desember på julemarked, men blir litt forvirra av alle disse reiserådene.
Som vi forstår det kan vi reise til Polen uten å måtte ta test eller sitte i karantene hvis man er fullvaksinert ?
Er det noen som har vært der / skal dit som kan hjelpe oss hvordan det fungerer ? 
Må vi fylle ut / sende ut noen dokumenter ? Hva må vi gjøre i forveien av reise ? 

Det har alltid vært lov å reise utenlands.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 9.57):

Last ned appen Reiseklar. Da har du alltid korrekte råd for hånden, istedenfor å høre på hva en vilkårlig KG-bruker måtte tro. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/pm_reiseklar/id2872531/

Anonymkode: 71069...7e7

Ville dobbeltsjekket. De har ikke oppdaterte råd for det landet jeg skal reise til om noen uker. 

Anonymkode: 55792...57b

Skrevet
On 10/7/2021 at 9:52 AM, AnonymBruker said:

Hei,

https://reopen.europa.eu/en/map/POL/7011
Polen er ganske grønn og en av de laveste med smitte i Europa akkurat nå.
Kos deg på Julemarkedene, anbefaler en liten togtur til Warsaw for julemarkedene der også ❤️ 

Anonymkode: 1b0da...84c

Skrevet

Er i Polen nå for 3 gang siden august. Polen er som nevnt grønn og smittetallene er lave. 
De scannet coronapasset ved innreise i går men tidligere har det bare vært å vise det frem så kommer man inn. Munnbind på flyplassen og shoppingsentre stort sett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...