AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Det er så utrolig forskjell på barnehager rundt om. Ble litt nyskjerrig . Hva er åpningstidene til deres barnehage?Er de stengt noen uker i året ? Hvor mye er kostpengene på og hva får dere for de? dere som har mat i kostpengene, er der kun brødmat? Hvorfor valgte du barnehagen du gjorde ? Er du fornøyd? Jeg kan jo svare for vår da. De er åpen 06.30-17.30 . Den er ikke stengt om sommeren eller andre høytider. Kostpengene er 750 per barn. I den inngår frokost (brødmat), varmlunsj (hver dag) , frukt mellommåltid og kl 14 mat (brødmat/knekkebrød) . Bleier (libero) er også inkludert i kostpengene. Jeg jobber turnus på sykehus . Det er ikke hvert år man får sommerferien sin i juli. Søkte derfor kun på barnehager som ikke var stengt i juli slik at det aldri ble noe problem uansett når min(og ungene) sin ferie ble. Måtte også søke på de som åpna tidlig nok til se dagene jeg starter 07.30da må jeg levere 06.30 forn å rekke jobb (litt pendlevei) om jeg er fornøyd ned barnehagen? Veldig . Er en friluftsbarnehage med flott skog som nermeste nabo. De er mye ute og koser seg og utforsker . Men tar også pauser inne , slik at de ikke bare er ute på trass all slangs vær. Har glade barn som gleder seg til barnehagen Anonymkode: b9d4e...3a6
GammelKaktus Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er åpningstidene til deres barnehage?Er de stengt noen uker i året ? Hvor mye er kostpengene på og hva får dere for de? dere som har mat i kostpengene, er der kun brødmat? Hvorfor valgte du barnehagen du gjorde ? Er du fornøyd? Mener de åpnet kl. 0730 og stengte 1630. Betalte 300 i måneden og fikk frokost, lunsj og frukt/knekkebrød måltid. Varmmat en gang og to i uka men vi hadde en fyr som elsket å lage litt ekstra så han kunne fort finne på å lage osteskiver og annet snacks utenom. Vi var veldig fornøyde, de gikk på bærturer i skogen, gikk ned til sjøen og plukket med seg blåskjell. Jeg valgte den for det var der jeg fikk plass og den var nærmest der vi bodde men skulle jeg hatt flere barn så hadde jeg sendt barnet mitt der. De var ute på tur hver dag, skikkelige ansatte og alt det der. Men dette var på mitt barns avdeling, jeg hadde en venninne som hadde et barn på en annen avdeling og der var det ikke samme kvalitet. Blir litt som på skolen, jeg er ganske så fornøyd med opplegget og har et godt inntrykk mens et par venninner som har barn i en andre klasser på andre trinn har hatt problemer med både lærere, mobbing og et utrolig dårlig klassemiljø. Samme skole forskjellige erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Hva er åpningstidene til deres barnehage?Er de stengt noen uker i året ? Åpent fra 7.15 til 16.45. Stengt 4 uker på sommeren, en uke i julen og helligdagene i påsken. Hvor mye er kostpengene på og hva får dere for de? Kostpengene har vært 300,-, men denne prisen skal endres nå. Hva ny pris blir avhenger av hva kosten blir, og det skal diskuteres på foreldremøte neste uke. dere som har mat i kostpengene, er der kun brødmat? Det har vært ettt måltid med grøt og ett med annen varmmat i uken, og resten brødmat. Hvorfor valgte du barnehagen du gjorde ? Er du fornøyd? Vi var mest opptatte av at det var en liten barnehage med litt færre barn pr. ansatt enn snittet i kommunen. Samt at vi vet at personalgruppen er stabil og de sier i hvert fall at de trives. Vi kjente også andre foreldre som sa de var fornøyde. Og det kjentes som det var en god og rolig stemning der da vi var på besøk før vi søkte. Vi er veldig fornøyde. Det hender vi sliter litt med åpningstiden med tanke på å komme presis på egen jobb etter å ha levert barna. Men vi ønsker ikke at de skal utvide den, da det ville betydd mer tid med færre ansatte til stede med barna. Anonymkode: 7bc5d...f82
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 oppe fra 05.45 - 18.45 (ingen i byen jobber i byen. alle pendler ca 1-2timer for å rekke jobb kl 8 de får mat og frukt, aner ikke åssen mat. og bryr meg egentlig ikke, så lenge de ikke sulter. og grunnen for at jeg ikke bryr meg er fordi de trives betaler vell 3600pr unge tror jeg. alene pappa Anonymkode: dd752...777
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Åpen 7.15 til 16.45. Kostpenger er på 300, de lager alltid noe varmt til lunsj, ellers er det brød og frukt. Veldig fin barnehage, er rett ved en besøksgård og har fri inngang der når de vil, så de er der ofte flere ganger i uka. Jeg søkte bare på barnehager i nærheten, men ble fornøyd med den vi fikk selv om den ikke var nærmest. Jeg begynner 8 på jobb, men kommer aldri tidsnok så er glad jeg har fleksitid. Anonymkode: 76794...b0e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Åpen 06.15 til 17.00. Kun stengt røde dager og planleggingsdager, aldri ellers heldigvis. Kostpengene er på 200 kr/mnd, da får de frukt hver dag, et brødmåltid og et varmt måltid i uka. De får også is på bursdager, de lager vafler av og til osv. Dette er inkludert i kostpengene. De får melk til lunsj hver dag også. Det er det jeg vet er inkludert i alle fall. Jeg valgte den barnehagen fordi det er den som er nærmest oss og som vi hører til. Neste er 35 min unna. Veldig fornøyd i alle fall, høyt faglig nivå på personalet og barnet mitt stortrives Anonymkode: 6ad76...0f9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Åpen 06.15 til 17.00. Kun stengt røde dager og planleggingsdager, aldri ellers heldigvis. Kostpengene er på 200 kr/mnd, da får de frukt hver dag, et brødmåltid og et varmt måltid i uka. De får også is på bursdager, de lager vafler av og til osv. Dette er inkludert i kostpengene. De får melk til lunsj hver dag også. Det er det jeg vet er inkludert i alle fall. Jeg valgte den barnehagen fordi det er den som er nærmest oss og som vi hører til. Neste er 35 min unna. Veldig fornøyd i alle fall, høyt faglig nivå på personalet og barnet mitt stortrives Anonymkode: 6ad76...0f9 Stengt kun røde dager? Vil det si at barnehagen holder åpent på lørdager? Anonymkode: 1cb14...eb7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 Vår barnehage er åpen 6.45-17.00 Alle måltider inkludert. 2-3 varmmåltid i uka. 300 kr i kostpenger Står for mat til bursdag, grove vafler, smoothiedrikke, smoothie-is eller fruktfat. Kun stengt helg og andre helligdager, samt 2-3 planleggingsdager i året. Ingen dugnad. Privat barnehage(i kjede). Hatt barn der i 10 år, bortsett fra ett år der jeg hadde ene barnet i annen barnehage siste året før skolestart. Men var ikke fornøyd så med den, så når yngstemann skulle begynne i bhg bytta jeg tilbake. Har jevnt over vært fornøyd i alle år, men litt småting å pirke på vil det alltid være. Anonymkode: 2b638...b12
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Hva er åpningstidene til deres barnehage? Er de stengt noen uker i året ? 7.15 til 16.15. Heilt greitt for meg som jobbar deltid og bur like ved. Stengt nokre dagar i jula og påska, planleggingsdagane og nokre veker om sommaren. (Barnehagane i kommunen rullerer på å vere sommarbarnehage, men dette har ikkje vore aktuelt for oss) Hvor mye er kostpengene på og hva får dere for de? dere som har mat i kostpengene, er der kun brødmat? 300 kr. Brødmat + mjølk, frukt og knekkebrød. Varmmat ein dag i veka. Heilt greitt. Hvorfor valgte du barnehagen du gjorde ? Er du fornøyd Me bur like ved barnehagen. Pluss for friluftsbarnehage med høner. Minus for stor gjennomtrekk av tilsette. Eg opplever tilsette som nokså "firkanta": Slik gjer med det her. Informasjon kjem seint. Dei som jobbar der veit like lite som foreldre, så det er ikkje vits å spørje om ting ved henting og levering. Elles ok. Anonymkode: 3fceb...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå