AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Hei! Jeg og kjæresten min møttes for ca et år siden, og har vært sammen siden januar. Fram til mai-juni var vi «gale» etter hverandre, men nå merker jeg at det begynner å dabbe litt av. Det er jo et år siden vi startet å date, og dermed ikke så rart at den mest intense nyforelskelsen gir seg. Men: Hvordan kan vi passe på at vi ikke «fall out of love»? Jeg elsker ham og vil fortsatt være med ham, men det skremmer meg at følelsene føles mindre intense. Jeg er redd for at han skal tenke at han kan ha det bedre/mer spennende med andre. Har dere noen tips eller kloke ord? Anonymkode: c286d...5a1
My_Lady Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 Fortsett å gå på dater, prøv nye ting sammen. Planlegg en reise sammen. Samtidig er det viktig å sette pris på og finne trygghet i de periodene hvor det ikke er intens forelskelse. Det er kjærligheten som avgjør om dere varer, forelskelse er ikke konstant. Følelsene vil gå i bølgedaler, det er helt naturlig. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 2 år nå og i perioder føler jeg på sommerfugler i magen og en sterk forelskelse, mens andre perioder er det mer en trygg følelse av å elske han og at han elsker meg. Jeg er livredd for at vi skal gå oss inn i en hverdagsrutine der vi glemmer å være kjærester, om det blir for mye hverdagsliv snakker vi om det og planlegger en date. Trenger ikke å være noe som koster penger, kan være nok å bare planlegge en bedre middag hjemme med vin lørdagskvelden. Vær den beste kjæresten du kan være og tenk at om han ikke ser og setter pris på det så er det hans tap. Jeg tenker at kjæresten min er heldig som får være kjæresten min, samtidig som jeg er heldig som får være kjæresten hans. 3
Evylin Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Fokuser på det positive, og ikke bli spist opp av det negative med partneren. Bli aldri for trygg på at partneren ikke vil gå, ikke ta noe som en selvfølge. Med det tankesettet vil du alltid gjøre ditt beste. Fortsett å ha ditt eget liv, venner og interesser, slik at han/hun ikke blir for trygg på deg heller. Dropp aldri sexlivet! Er ikke det godt nok så er det ikke riktig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Du går videre til noen andre som gir samme følelsen. Anonymkode: e170a...047
pia mater Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Planlegg date nights! Om det er restaurant eller hjemmedate med god mat og vin. Å ha en kveld med fokuset på hverandre og uten forstyrrelser hjelper mye. Husk å nyte sex. Blir det lite en periode så er det helt lov å planlegge å ha sex. Kan bli ekstra gøy å vite hva som skal skje. Jeg tenker alltid at å ha mer sex gir mer sexlyst, og det fungerer hver gang. Bruk tid fra hverandre til egne hobbyer. Mange som mister interesser når de får kjæreste, men forsøk å holde på dine egne hobbyer. Å bruke tid fra hverandre gir ekstra god følelse når dere møtes igjen. Alle blir lei av hverandre til slutt hvis man går oppå hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Pule, pule og pule Anonymkode: 36b3d...196
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Dette er jo helt vanlig, psykosen avtar.....nå må du slutte å tenke på at du skal elske han. Typisk kvinner som skal overanalysere dette, må overbevise seg selv at man er forelsket. Så ikke tenk på det, ha det fint sammen. Ha sex regelmessig, masse nærhet og kos/beføling utenom sexen. De fleste i forhold er ikke forelsket, men liker hverandre godt nok til å enda være sammen Du har de som hopper fra forhold til forhold heletiden pga de skal kjenne på det å være nyforelsket, tragisk. Psykosen avtar alltid. Lær deg dette, ellers vil du feile heletiden med forhold. Anonymkode: c7bbc...af0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå