AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #1 Skrevet 7. oktober 2021 Dama mi har et langt forhold med ex før hun traff meg, ex har funnet ny dame men har uttrykt til henne i hat ex savner henne. jeg ba hun derfor å kutte ut ex, selv om hun påsto de var «venner». Slettet hverandre på snap,face insta. Forje uke fikk dama mi dm av eksen, og ville takke henne for å ha snakket pent om henne i vennegjengen, selv etter det var slutt mellom de. ex babler og skiver bibler til dama om hvordan det går på skolen, venner og alt,skriver mld om tragiske ting som har skjedd med han- kun for oppmerksomhet sikkert. dama svarer bare «håper det ordner seg☺️👍🏻« men ex vil legge henne til på insta igjen og på Facebook. jeg tror han brukte dette for å komme innpå henne igjen, men er veldig usikker. Jeg er ikke fæn av fyren. Jeg vil at de skal ha en god tone. Men trenger ikke å snakke sammen fordi. Det var foresten ex som slettet henne over alt for 6 mnd siden, og nå later han som alt er ok tydeligvis og prøver å komme inn på dama mi tips og tolking mottas med takk Anonymkode: e862b...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #2 Skrevet 7. oktober 2021 . Trenger svar Anonymkode: e862b...dd4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Hva er alder, her? Anonymkode: 70f79...192
ClausSaus Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dama mi har et langt forhold med ex før hun traff meg, ex har funnet ny dame men har uttrykt til henne i hat ex savner henne. jeg ba hun derfor å kutte ut ex, selv om hun påsto de var «venner». Slettet hverandre på snap,face insta. Forje uke fikk dama mi dm av eksen, og ville takke henne for å ha snakket pent om henne i vennegjengen, selv etter det var slutt mellom de. ex babler og skiver bibler til dama om hvordan det går på skolen, venner og alt,skriver mld om tragiske ting som har skjedd med han- kun for oppmerksomhet sikkert. dama svarer bare «håper det ordner seg☺️👍🏻« men ex vil legge henne til på insta igjen og på Facebook. jeg tror han brukte dette for å komme innpå henne igjen, men er veldig usikker. Jeg er ikke fæn av fyren. Jeg vil at de skal ha en god tone. Men trenger ikke å snakke sammen fordi. Det var foresten ex som slettet henne over alt for 6 mnd siden, og nå later han som alt er ok tydeligvis og prøver å komme inn på dama mi tips og tolking mottas med takk Anonymkode: e862b...dd4 Avvent og se. Du har kommunisert at du ikke synes det er greit at du holder kontakt. Da spørs det hva hun velger å gjøre. Det er ikke din jobb å styre henne. Du eier henne ikke. Dette handler om hvorvidt hun frivillig tar hensyn til dine ønsker. Hvis hun fortsetter å ha kontakt med eksen sin selv om du har formidlet at du ikke liker det, da forteller dette at hun ikke setter hensynet til deg særlig høyt. Og da bør du vurdere å dumpe henne.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 ClausSaus skrev (58 minutter siden): Avvent og se. Du har kommunisert at du ikke synes det er greit at du holder kontakt. Da spørs det hva hun velger å gjøre. Det er ikke din jobb å styre henne. Du eier henne ikke. Dette handler om hvorvidt hun frivillig tar hensyn til dine ønsker. Hvis hun fortsetter å ha kontakt med eksen sin selv om du har formidlet at du ikke liker det, da forteller dette at hun ikke setter hensynet til deg særlig høyt. Og da bør du vurdere å dumpe henne. Eller, på en mer voksen måte så kan man si "jeg ønsker ikke å bestemme over deg, men det får meg til å føle meg usikker og jeg synes det ville være fint hvis du prioriterer mine følelser over exens følelser og jeg synes mine følelser fortjener å bli tatt på alvor slik at vi kan snakke om det og komme til en enighet/kompromiss", ikke "dump henne hvis du ikke får viljen din". Man må kommunisere slik at man forstår hverandre og hvis man vil ha forståelse og respekt, så må man vise forståelse og respekt. Utover det så er dette foreløpig en uke? med et par sms/dms? Vi behøver ikke å gå i full panikk modus hver gang noen snakker til kjæresten. Vi behøver ikke å kjøre i 150 km i timen og så panikkbremse hver tredje mil, for da krasjer vi forholdet/livet. Anonymkode: 70f79...192 1
ClausSaus Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller, på en mer voksen måte så kan man si "jeg ønsker ikke å bestemme over deg, men det får meg til å føle meg usikker og jeg synes det ville være fint hvis du prioriterer mine følelser over exens følelser og jeg synes mine følelser fortjener å bli tatt på alvor slik at vi kan snakke om det og komme til en enighet/kompromiss", ikke "dump henne hvis du ikke får viljen din". Man må kommunisere slik at man forstår hverandre og hvis man vil ha forståelse og respekt, så må man vise forståelse og respekt. Utover det så er dette foreløpig en uke? med et par sms/dms? Vi behøver ikke å gå i full panikk modus hver gang noen snakker til kjæresten. Vi behøver ikke å kjøre i 150 km i timen og så panikkbremse hver tredje mil, for da krasjer vi forholdet/livet. Anonymkode: 70f79...192 Han "bestemmer" ikke over henne i det hele tatt. Men det er ingenting "mer voksent" over å gjenta hvordan han føler på en tiggende måte. Hun vet hva han mener om saken. Nå er det opp til henne å velge hva hun prioriterer å ta hensyn til. Og dette er fritt opp til henne. Hvis hun prioriterer å opprettholde kontakt med eksen fremfor det faktum at hennes nåværende kjæreste ikke er bekvem med dette, da er eksen hennes viktigst for henne. Og da bør hennes nåværende kjæreste også dumpe henne. For det er nemlig fritt om til ham om han vil settes på andreplass på en slik måte. Endret 7. oktober 2021 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Det er ingenting "mer voksent" over å gjenta hvordan han føler på en tiggende måte. Hun vet hva han mener om saken. Nå er det opp til henne å velge hva hun prioriterer å ta hensyn til. Og dette er fritt opp til henne. Hvis hun prioriterer å opprettholde kontakt med eksen fremfor det faktum at hennes nåværende kjæreste ikke er bekvem med dette, da er eksen hennes viktigst for henne. Og da bør hennes nåværende kjæreste også dumpe henne. For det er nemlig også fritt om til ham om han vil settes på andreplass på en slik måte. Man kan ikke anta at andre vet hva som skjer i eget hode. Andre er ikke tankelesere. Man vet ikke hva som er viktig for deg om du ikke kommuniserer. Du er ikke mer «voksen» om du ikke våger å kommunisere. Anonymkode: d17be...804
ClausSaus Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan ikke anta at andre vet hva som skjer i eget hode. Andre er ikke tankelesere. Man vet ikke hva som er viktig for deg om du ikke kommuniserer. Du er ikke mer «voksen» om du ikke våger å kommunisere. Anonymkode: d17be...804 Han har kommunisert dette, og de har slettet hverandre på sosiale medier. Det er ingenting uklart over hva han føler om saken. Spørsmålet hans handler om gjenopptakelse av kontakt på tross av at hun vet hva han føler. Og velger hun å gjøre dette skyldes det ikke mangel på kommunikasjon, men mangel på respekt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Har hun barn med ex... Anonymkode: 8b9cd...637
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 ClausSaus skrev (8 minutter siden): Han har kommunisert dette, og de har slettet hverandre på sosiale medier. Det er ingenting uklart over hva han føler om saken. Spørsmålet hans handler om gjenopptakelse av kontakt på tross av at hun vet hva han føler. Og velger hun å gjøre dette skyldes det ikke mangel på kommunikasjon, men mangel på respekt. Synes det høres uskyldig ut fra hennes side. Hadde valgt å forsøke å stole på henne og tror ikke jeg hadde følt meg som annenprioritet fordi eksen forsøker å få kontakt igjen. Anonymkode: d17be...804
ClausSaus Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det høres uskyldig ut fra hennes side. Hadde valgt å forsøke å stole på henne og tror ikke jeg hadde følt meg som annenprioritet fordi eksen forsøker å få kontakt igjen. Anonymkode: d17be...804 Hvis dette er så "uskyldig" fra hennes side, hvorfor skulle det da samtidig være mer viktig for henne enn hva hennes nåværende kjæreste føler om saken? Igjen: Dette handler ikke om å "styre" noen. Og det handler heller ikke om tillit. Det handler om å observere og akseptere hva hun faktisk velger å prioritere, og så ta sine egne valg deretter.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 ClausSaus skrev (5 minutter siden): Hvis dette er så "uskyldig" fra hennes side, hvorfor skulle det da samtidig være mer viktig for henne enn hva hennes nåværende kjæreste føler om saken? Igjen: Dette handler ikke om å "styre" noen. Og det handler heller ikke om tillit. Det handler om å observere og akseptere hva hun faktisk velger å prioritere, og så ta sine egne valg deretter. Jeg leser ikke det samme som deg ut av hi. Hun bør ikke bytte vennegjeng, demonstrativt nekte kommunikasjon, altså gå fullstendig drama på grunn av en sjalu kjæreste. Eksen prøver å gjenoppta kontakt, hun er åpen om det og svarer høflig men kort. Anonymkode: d17be...804
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 ClausSaus skrev (36 minutter siden): Han "bestemmer" ikke over henne i det hele tatt. Men det er ingenting "mer voksent" over å gjenta hvordan han føler på en tiggende måte. Hun vet hva han mener om saken. Nå er det opp til henne å velge hva hun prioriterer å ta hensyn til. Og dette er fritt opp til henne. Hvis hun prioriterer å opprettholde kontakt med eksen fremfor det faktum at hennes nåværende kjæreste ikke er bekvem med dette, da er eksen hennes viktigst for henne. Og da bør hennes nåværende kjæreste også dumpe henne. For det er nemlig fritt om til ham om han vil settes på andreplass på en slik måte. Nei dere får holde på som dere selv vil. Dere vet best selv, Hva er vel viktigere enn en manns ego og selvberettigelse? Dump i vei, men ikke kom og klag til kvinner eller voksne den dagen det går opp for dere at alle broer er brent og det er ingen flere "dama mi" igjen å være frustrert over. For da er det for sent. Så dump i vei av hjertens lyst for hver minste lille ting som sårer mannstoltheten. Jeg bryr meg ikke, kvinner bryr seg ikke. Anonymkode: 70f79...192
ClausSaus Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei dere får holde på som dere selv vil. Dere vet best selv, Hva er vel viktigere enn en manns ego og selvberettigelse? Dump i vei, men ikke kom og klag til kvinner eller voksne den dagen det går opp for dere at alle broer er brent og det er ingen flere "dama mi" igjen å være frustrert over. For da er det for sent. Så dump i vei av hjertens lyst for hver minste lille ting som sårer mannstoltheten. Jeg bryr meg ikke, kvinner bryr seg ikke. Anonymkode: 70f79...192 Det er flere hundre tusen single damer i alle aldre der ute – og du ser for deg at vi på ett eller annet tidspunkt "går tom"…? 🤣 Hvorfor skulle vi ta til takke med noen som prioriterer å opprettholde kontakt med eksen sin fremfor hva vi måtte synes om saken? (For ordens skyld: I dette konkrete tilfellet gjenstår det å se hva hun velger å gjøre. Bare så det er understreket.) Endret 7. oktober 2021 av ClausSaus
~ m a u d e ~ Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 Er man seriøse kjærester, så eier man hverandre. Denne liberale holdningen, om at man er to individer som helst skal ha minst mulig innflytelse på hverandre, er i min bok en pingleholdning. Og pingler får man verken respekt for eller varme følelser for. Si bare at du ikke kan være i forhold uten at begge oppfører seg som om de vil forholdet skal vare. I våre dager går svært mange forhold dunken nettopp fordi man har en så liberal holding til alt mulig. Helt i orden at mennesker inntar denne holdningen, men da kan de simpelthen ikke regne med å være en del av det gode selskap hvor man fikser relasjoner. Særlig bekymringsfull er denne innstillingen om at kvinnen skal sette standarden i starten av et forhold, og hvor denne standarden er sterkt preget av redsel for menn og kontroll... ...men så, når man kommer utover i forholdet, så smeller denne holdningen tilbake ved at man heller ikke har noen respekt for mannen, opplever han som en tannløs tøffelhelt, føler seg som en mamma, etc. Vær heller forberedt, først som sist, på denne fella. Ta det opp med henne at du må ha like stort ansvar som henne med å forme relasjonen. Og så finner dere ut hva som er viktigst for dere begge, og kommer til enighet ut fra dette. Det at du har en mening om hvordan et forhold skal være, og krever å bli hørt, er en utelukkende positiv ting. All den tid du lytter til de tingene som er viktig for henne også, så risikerer du ikke å være kontrollerende. Så da gjenstår det egentlig bare å se om man finner en dame som er med på denne tankegangen, og ser at dette også gagner henne. PS! Dere damer som forsøker å skremme menn med at kvinner er sånn og slik, og hvis menn ikke gjør sånn og slik, så har de ikke sjans på kvinner, kan holde tåta. Rett og slett. Det dere driver på med er kontroll. For det første er det ikke sant en plass, at kvinner er sånn, det finnes mange damer som tenker helt annerledes enn dere. For det andre, og nettopp fordi dere må ty til løgn som erstatning for argument, så betyr det at man ikke kan stole på dere. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 ~ m a u d e ~ skrev (10 timer siden): PS! Dere damer som forsøker å skremme menn med at kvinner er sånn og slik, og hvis menn ikke gjør sånn og slik, så har de ikke sjans på kvinner, kan holde tåta. Rett og slett. Det dere driver på med er kontroll. For det første er det ikke sant en plass, at kvinner er sånn, det finnes mange damer som tenker helt annerledes enn dere. For det andre, og nettopp fordi dere må ty til løgn som erstatning for argument, så betyr det at man ikke kan stole på dere. Hvis er meg du snakker om så var vel poenget mer at "dump kjæresten hvis hun ikke gjør som du sier" er vel neppe noe grunnlag for gode forhold. Jeg er enig med deg i at dette liberale og grenseløse "alle må få gjøre alt og ingen kan si noe" er noe sprøyt, men enkeltindivider må jo fortsatt snakke med hverandre og bli enige. Det er ikke noe galt i å si at man ikke ønsker at kjæresten skal hele tiden snakke med eksen, men her var det vel et par sms/dm over én uke. Uansett, det her er vel et par ganske unge gutter/menn så jeg forsøkte å advare dem om hva konsekvensene av en holdning hvor folk skal "dumpes" hver gang de har fått et par sms som de har svart høflig og avmålt på, kan bli. Jeg er ikke akkurat kjempeengasjert her, jeg var bare oppe i natt fordi naboen har hylskrikende baby, så da blir det å surre rundt på nett. Anonymkode: 70f79...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå