Gå til innhold

Hjelper det å dra til sexolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lite seksuell erfaring, og har ganske lav selvtilitt når det kommer til dette området. Er nå 32 år og har bare hatt 1 tur i køya med noen da jeg var 25. Det var helt grusomt, det eneste jeg tenkte på var kroppen min. Hvor jævelig den så ut, og hvor grusomt det måtte være for h... vedkommende hadde lyst å bli fvb etterpå, men jeg ville bare være venner (Vi er venner enda). Har aldri prøvd noen datingsider/apper eller gått vidre med noe når noen flørter, da jeg rett og slett er redd for å vise meg naken/være intim.

Noen som har noen forslag til hvordan å kurere noe slikt?

Tror dere å tvinge seg på nudiststender eller snakke med sexolog kunne hjulpet.

Er så mange herlige mennesker jeg har truffet opp igjennom tiden, som jeg rett og slett har friendzonet/blitt friendzonet av grunnet denne frykten.

Anonymkode: dfb09...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eventuelt at du henvises til psykolog?

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville vel heller forslått psykolog for å snakke om selvbilde og hat for kroppen. Jeg antar du er en kvinne og det er helt vanlig at kvinner føler det slik selv om det ikke er i slik grad som du beskriver. Hvis du ønsker å ha sex, da, Det er fullt lovlig å ikke ønske å ha sex. Du må jo også i så fall finne en partner som du kan ha et forhold til og så ta det i det tempoet som passer deg og dine grenser, det er ikke nødvendig å rive av seg alle klærne og sette på flombelysning. Litt pysj under dyna og kyssing og beføling er fullt mulig, du behøver ikke å legge slikt press på deg selv. 

Anonymkode: 5f582...bbb

• Liker 2
Skrevet

Ja en psykolog kunne kanskje vært tingen, men tror nok at det ville vært best å snakke med noen med noen som spesialiserer seg på dette området? Tror kanskje SOME er litt av grunnen til at jeg ikke har et hat for kroppen min. Alle man sammenligner seg med, hva alle sier rundt hvordan man skal være utsenedemessig for være bra nok. Det har liksom blitt bare mer og mer av det opp igjennom tiden. Er en mann foresten, prøvde bare å anonymisere kjønnet da både menn og kvinner sliter med kroppsbildet og dårlig selvtilitt på dette området.

TS

Anonymkode: dfb09...025

Skrevet

Du er garantert god og fin nok. Det er bare i dine øyne at du ser "grusom" ut. Vi har alle komplekser for kroppene våre. Jeg ser mange feil med min kropp, men etter hvert som jeg er blitt eldre har jeg lært meg å gi litt fan hva andre tenker og det går fantastisk fint. Nå kan jeg gå på nakenstrender og dusje sammen med andre uten problemer og ser at ingen så mye løfter på et øyenbryn. Vi er alle ulike og det må vi alle lære å akseptere. Om noen vil ha sex med deg er det fordi de tenner akkurat på deg. Lær deg å se verdien i deg selv. Noe kan man gjøre for å endre kroppen, annet må man bare gi opp å tenke på. Ønsker deg lykke til og vit at det går bedre når du får noen flere år "på baken" ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...