moka Skrevet 1. oktober 2005 #1 Skrevet 1. oktober 2005 vet ikke helt hvor jeg skulle poste denne, så prøver her. jeg lånte bort alle videofilmene mine til en jeg kjenner. innmari grei fyr egentlig. han leide på samme plass som meg og min samboer. så flyttet han inn til byen og det gjorde vi også. ( bodde et stykke utenfor) har hatt kontakt endel etter dette også. men så til problemet.... har spurt om å få tilbake filmene, men han har bare unnskyldninger hele tida. han er ute å jobber et sted langt unna . han er hjemme på besøk der han er fra ca 50 mil unna.... masse unnskyldninger. dette har pågått et halvt år nå...begynner å bli rimelig lei. sjekket tlf nr hans mot adresse, og det er registrert i byen han er fra!!! så lurer egentlig på om han har flyttet dit. hva gjør jeg? det er snakk om 30- 40 filmer da...... kan jeg koble politiet inn? går det når jeg frivillig har lånt bort filmene?
Gjest Violetta Skrevet 1. oktober 2005 #2 Skrevet 1. oktober 2005 Vet du hvor han bor? Hva med å ringe på døren helt uanmeldt?
Gjest Milah Skrevet 1. oktober 2005 #3 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Det kan jo hende at han aldri har endret adresse, og derfor er registrert der han er fra. Synes forslaget til Violetta var bra, du kan jo tilby deg å møte han, hvis det blir vanskelig for han å komme til dere med filmene! Endret 1. oktober 2005 av Milah
Gjest Piper Skrevet 1. oktober 2005 #4 Skrevet 1. oktober 2005 Tviler på at Politiet bruker tid på noe slikt, selv om det nå på en måte kan kalles for tyveri. Du har jo lånt de ut til personen, og da blir jo det litt ditt ansvar også. Ville heller troppet opp på døren hans, og sagt at nå vil du ha igjen filmene dine.
moka Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) nei vet ikke eksakt adresse, for jeg får ikke opp annet enn den fra hjembyen hans. har tilbydd oss å komme å hente filmene, eller at rom kameratene er der å kan levere de ut selv om han ikke er der. og det har han sagt ja til, men ingenting som skjer..... bare unnviker hele tida... og vanskelig når vi ikke får noe adresse. Endret 1. oktober 2005 av moka
moka Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2005 Tviler på at Politiet bruker tid på noe slikt, selv om det nå på en måte kan kalles for tyveri. Du har jo lånt de ut til personen, og da blir jo det litt ditt ansvar også. Ville heller troppet opp på døren hans, og sagt at nå vil du ha igjen filmene dine. ← jeg har fortsatt ikke adressen.......ellers hadde jeg jo gjort det for lengst. sorry hvis jeg har forklart meg dårlig. en stor del av grunnen er jo at jeg ikke har den nye adressen. uff ser vel aldri de filmene igjen....
Gjest (Ursula) Skrevet 1. oktober 2005 #7 Skrevet 1. oktober 2005 Vet jo ikke hvor forståelsesfull du har vært ift at han alltid har en unnskyldning for at det ikke passer, men du kan jo prøve å bli litt mer bestemt og konkret si ifra hvilket tidspunkt du vil ha igjen filmene som faktisk er dine på.
Mrs. K Skrevet 1. oktober 2005 #8 Skrevet 1. oktober 2005 Send ham en sms hvor du forklarer at det er vanlig folkeskikk å levere tilbake ting man har lånt. Skriv at du forventer å få filmene tilbake nå og skriv adressen din så han kan sende dem i posten.
moka Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2005 jeg har vært bestemt, men hva hjelper det meg når unnskyldningen er at han ikke er hjemme? og i og med at adressen er registrert i en by 50 mil unna... før var den nemlig registrert der vi bodde felles. og når man flytter må man gjerne gi den nye adressen til tlf selskapet så de får sendt regning og det er den informasjonen jeg som søker får.... nei hele greia virker noe mistenkelig, men finner nok en løsning. tusen takk for alle gode tips.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #10 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg tipper han har lånt filmene videre, og at de nå er spredt for alle vinder. Men han burde selvsagt erstatte dem, og du burde ikke gi deg - ring ham en gang eller to i uka, helt til han skjønner at han ikke blir kvitt deg, la han sende pengene for filmene en hundrelapp om gangen om han ikke kan gi deg filmene eller erstatte alle på en gang. Irriterende med sånne som ikke har respekt for andres eiendeler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå