AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Del Skrevet 6. oktober 2021 Hei Forrige uke hadde jeg intervju for læreplass. Det har nå gått snart en uke og har ikke fått noe svar fra de. De sa til meg at de skulle gi svar tidlig denne uka. Jeg synes intervjuet gikk greit men det kunne gått bedre. Jeg var den første som ble intervjuet og det var flere. Det var liksom en bunke med cv, søknader og vitnemål på bordet. Jeg hadde virkelig lyst på denne læreplassen. Til og med hadde jeg planer om å søke jobb der etter læretida. Skal jeg ringe å spørre om intervjuprosessen? Hvis jeg ikke får læreplass vil jeg også vite hvorfor jeg ikke fikk den. Slik at jeg kan forberede meg til neste gang. Hva skal jeg gjøre? Takker for svar Anonymkode: 32374...2bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell1995 Skrevet 6. oktober 2021 #2 Del Skrevet 6. oktober 2021 (endret) Ring dem i morgen og spør om intervjuprosessen (og hvorfor du ikke fikk jobben, hvis det er tilfellet). Jeg krysser fingrene for deg! 🤞🏼👩🏼🤞🏼 Endret 6. oktober 2021 av Mariell1995 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Del Skrevet 6. oktober 2021 Mariell1995 skrev (1 minutt siden): Ring dem i morgen og spør om intervjuprosessen (og hvorfor du ikke fikk jobben, hvis det er tilfellet). Jeg krysser fingrene for deg! 🤞🏼👩🏼🤞🏼 Da gjør jeg det. Takk! Anonymkode: 32374...2bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell1995 Skrevet 6. oktober 2021 #4 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da gjør jeg det. Takk! Anonymkode: 32374...2bb Bare hyggelig! Håper det ordner seg. Hvilket fagområde er det? ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Del Skrevet 6. oktober 2021 Mariell1995 skrev (3 minutter siden): Bare hyggelig! Håper det ordner seg. Hvilket fagområde er det? ☺️ Salg og butikk Anonymkode: 32374...2bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell1995 Skrevet 7. oktober 2021 #6 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Salg og butikk Anonymkode: 32374...2bb Så spennende! Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Del Skrevet 7. oktober 2021 Mariell1995 skrev (3 timer siden): Så spennende! Masse lykke til! Har ikke fått svar. Så jeg antar det gikk rett i dass.... Anonymkode: 32374...2bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Del Skrevet 7. oktober 2021 Jeg venter også på svar fra jobbintervju. Begynner å bli fryktelig utolmodig! Anonymkode: 26a93...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei Forrige uke hadde jeg intervju for læreplass. Det har nå gått snart en uke og har ikke fått noe svar fra de. De sa til meg at de skulle gi svar tidlig denne uka. Jeg synes intervjuet gikk greit men det kunne gått bedre. Jeg var den første som ble intervjuet og det var flere. Det var liksom en bunke med cv, søknader og vitnemål på bordet. Jeg hadde virkelig lyst på denne læreplassen. Til og med hadde jeg planer om å søke jobb der etter læretida. Skal jeg ringe å spørre om intervjuprosessen? Hvis jeg ikke får læreplass vil jeg også vite hvorfor jeg ikke fikk den. Slik at jeg kan forberede meg til neste gang. Hva skal jeg gjøre? Takker for svar Anonymkode: 32374...2bb Nei du skal overhodet ikke ringe! Rekrutteringsprosesser er ofte omfattende og tidkrevende. Ingen arbeidsgivere setter pris på kandidater som ringer å maser. Og ja, det blir ansett som mas. Vent heller til de tar kontakt. Jeg sier ofte at de hører fra meg ca da. Men så kommer det ting i veien som gjør at jeg ikke får tatt kontakt som avtalt. Det betyr ikke at du ikke fikk jobben. Anonymkode: 66519...bac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Del Skrevet 7. oktober 2021 Hvordan gikk det, TS? Jeg var på intervju en gang og fikk aldri svar. Jeg ringte for å spørre og da sa hun bare "Nei, det var noen andre som fikk den - HADET!" og slang på røret før jeg rakk å spørre om hvorfor. Idiotkjærring. Glad jeg slapp å jobbe for henne. Anonymkode: 17d80...c9d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell1995 Skrevet 7. oktober 2021 #11 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei du skal overhodet ikke ringe! Rekrutteringsprosesser er ofte omfattende og tidkrevende. Ingen arbeidsgivere setter pris på kandidater som ringer å maser. Og ja, det blir ansett som mas. Vent heller til de tar kontakt. Jeg sier ofte at de hører fra meg ca da. Men så kommer det ting i veien som gjør at jeg ikke får tatt kontakt som avtalt. Det betyr ikke at du ikke fikk jobben. Anonymkode: 66519...bac Det kommer jo an på om man ringer dem ned eller ikke. Det kan jo bli ansett som å vise interesse. Dette er første gang jeg har hørt at noen ikke oppfordrer til å ringe for å høre om intervjuprosessen. Det er jo bare vanlig og positivt å ringe pga. at man er spent og kanskje har ventet en stund, tenker jeg. Selvfølgelig, så skal man jo ikke ringe dem ned. Jeg selv har bare positive erfaringer ved å ringe eller kontakte dem på annen måte for å spørre om hvordan det ligger an, og eventuelt hvorfor jeg ikke fikk jobben. Det kan jo gjøre at man blir mer forberedt til et annet intervju, osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Del Skrevet 7. oktober 2021 Mariell1995 skrev (4 minutter siden): Det kommer jo an på om man ringer dem ned eller ikke. Det kan jo bli ansett som å vise interesse. Nei. Det er ikke slik. Du skal ikke ringe etter 1 uke! KG er full av slike tråder, og konsensusen er at man aldri skal ringe. Vær tålmodig. Du er ikke alene i prosessen, og hvis alle skal ringe under jobbsøknad og etter intervjuer så blir det ekstremt belastende å stå i en ansettelsesprosess. Det vet jeg alt om, og jeg skydde ansettelsesprosesser fordi folk ringte og mailet meg i tide og utide både før, underveis og etter prosessen. Ikke vær den som ringer! Iallefall ikke etter noen skarve dager. En ansettelsesprosess er krevende. Det er mye som må sorteres, nedfelles og analysere. Og avgjørelsen er ikke kun opp til én person. Om møtet blir holdt på en torsdag eller en mandag betyr ingenting for oss som ansetter. Men det utgjør 3 dager for en som går og venter. 3 dager er ingenting. Ikke 5 dager heller. Ikke 14 dager heller. Og ikke 21 dager heller. Prosessen er tidkrevende, og gjennomføres av ansatte som gjerne har en lederstilling i 100% som de må stå i ved siden av. Mye skal klaffe, og ansettelsesprosesser står ofte på hylle 2 fordi man har det ikke travelt. Ikke vær en av disse som ringer. Og det har ingenting med å vise interesse å gjøre. Tvert imot, så avslører du at du er utålmodig, klarer ikke å beherske deg fordi du er så nysgjerrig, mangler forståelse for saksbehandling og kanskje viser manglende respekt mot de som gjør jobben. Vær tålmodig. Slapp av. Du hører tidsnok! Alltid! Uansett utfall. Og det at du ringer vipper deg ikke opp. Tvert imot, så kan man sitte igjen med et negativt inntrykk av deg fordi du ringte. Sjansen er stor for sistnevnte, spesielt hvis prosessen har blitt nedringt av utålmodige kandidater før deg. Anonymkode: 4045d...f9e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Del Skrevet 7. oktober 2021 Masing kan medføre at man utelukker seg selv, så bare å gjøre det om man ikke vil ha jobben. Anonymkode: b3bc4...6bc 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Det er ikke slik. Du skal ikke ringe etter 1 uke! KG er full av slike tråder, og konsensusen er at man aldri skal ringe. Vær tålmodig. Du er ikke alene i prosessen, og hvis alle skal ringe under jobbsøknad og etter intervjuer så blir det ekstremt belastende å stå i en ansettelsesprosess. Det vet jeg alt om, og jeg skydde ansettelsesprosesser fordi folk ringte og mailet meg i tide og utide både før, underveis og etter prosessen. Ikke vær den som ringer! Iallefall ikke etter noen skarve dager. En ansettelsesprosess er krevende. Det er mye som må sorteres, nedfelles og analysere. Og avgjørelsen er ikke kun opp til én person. Om møtet blir holdt på en torsdag eller en mandag betyr ingenting for oss som ansetter. Men det utgjør 3 dager for en som går og venter. 3 dager er ingenting. Ikke 5 dager heller. Ikke 14 dager heller. Og ikke 21 dager heller. Prosessen er tidkrevende, og gjennomføres av ansatte som gjerne har en lederstilling i 100% som de må stå i ved siden av. Mye skal klaffe, og ansettelsesprosesser står ofte på hylle 2 fordi man har det ikke travelt. Ikke vær en av disse som ringer. Og det har ingenting med å vise interesse å gjøre. Tvert imot, så avslører du at du er utålmodig, klarer ikke å beherske deg fordi du er så nysgjerrig, mangler forståelse for saksbehandling og kanskje viser manglende respekt mot de som gjør jobben. Vær tålmodig. Slapp av. Du hører tidsnok! Alltid! Uansett utfall. Og det at du ringer vipper deg ikke opp. Tvert imot, så kan man sitte igjen med et negativt inntrykk av deg fordi du ringte. Sjansen er stor for sistnevnte, spesielt hvis prosessen har blitt nedringt av utålmodige kandidater før deg. Anonymkode: 4045d...f9e Kutt ut. Sier de at de skal kontakte den aktuelle kandidaten tidlig i uken etter intervjuet så er det lov å ringe i slutten av uka uken etter. Da får man heller begynne å si at den aktuelle kandidaten blir kontaktet 2 uker etter man planlegger å være ferdig hvis man ikke evner å gjøre jobben sin. Anonymkode: a982e...b04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Del Skrevet 7. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei du skal overhodet ikke ringe! Rekrutteringsprosesser er ofte omfattende og tidkrevende. Ingen arbeidsgivere setter pris på kandidater som ringer å maser. Og ja, det blir ansett som mas. Vent heller til de tar kontakt. Jeg sier ofte at de hører fra meg ca da. Men så kommer det ting i veien som gjør at jeg ikke får tatt kontakt som avtalt. Det betyr ikke at du ikke fikk jobben. Anonymkode: 66519...bac Det er lurt å spørre ca hvor mange dager man må vente i et intervju. Ikke alle svarer til alle, men mange sender en sms fordi det er høfflig å si fra og fordi det blir mye mas ellers. Jeg ville tatt kontakt etter 10-14 dager. I salgsjobber er det bare en fordel å vise at man er frempå/pågående og ta kontakt på høfflig vis. Det kan jo hende de husker deg senere hvis det dukker opp flere ledige stillinger der. Anonymkode: ce2cb...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 7. oktober 2021 #16 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Det er ikke slik. Du skal ikke ringe etter 1 uke! KG er full av slike tråder, og konsensusen er at man aldri skal ringe. Vær tålmodig. Du er ikke alene i prosessen, og hvis alle skal ringe under jobbsøknad og etter intervjuer så blir det ekstremt belastende å stå i en ansettelsesprosess. Det vet jeg alt om, og jeg skydde ansettelsesprosesser fordi folk ringte og mailet meg i tide og utide både før, underveis og etter prosessen. Ikke vær den som ringer! Iallefall ikke etter noen skarve dager. En ansettelsesprosess er krevende. Det er mye som må sorteres, nedfelles og analysere. Og avgjørelsen er ikke kun opp til én person. Om møtet blir holdt på en torsdag eller en mandag betyr ingenting for oss som ansetter. Men det utgjør 3 dager for en som går og venter. 3 dager er ingenting. Ikke 5 dager heller. Ikke 14 dager heller. Og ikke 21 dager heller. Prosessen er tidkrevende, og gjennomføres av ansatte som gjerne har en lederstilling i 100% som de må stå i ved siden av. Mye skal klaffe, og ansettelsesprosesser står ofte på hylle 2 fordi man har det ikke travelt. Ikke vær en av disse som ringer. Og det har ingenting med å vise interesse å gjøre. Tvert imot, så avslører du at du er utålmodig, klarer ikke å beherske deg fordi du er så nysgjerrig, mangler forståelse for saksbehandling og kanskje viser manglende respekt mot de som gjør jobben. Vær tålmodig. Slapp av. Du hører tidsnok! Alltid! Uansett utfall. Og det at du ringer vipper deg ikke opp. Tvert imot, så kan man sitte igjen med et negativt inntrykk av deg fordi du ringte. Sjansen er stor for sistnevnte, spesielt hvis prosessen har blitt nedringt av utålmodige kandidater før deg. Anonymkode: 4045d...f9e Her er det snakk om en lærlingplass, det er ikke sånn at de trenger måneder på å avgjøre hvem de tar inn. Selvfølgelig kan hun/han ringe når det har gått noen dager etter hun/han ble lovet beskjed. Det er klart at man ikke bør ringe og mase i det uendelige, men det er det ikke snakk om heller her. Og jo, det er ikke uvanlig at man aldri hører noe etter et intervju, eller at det kan ta mange måneder før man hører noe. Det er de færreste søkerne som har mulighet til å vente flere måneder på å høre noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Del Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kutt ut. Sier de at de skal kontakte den aktuelle kandidaten tidlig i uken etter intervjuet så er det lov å ringe i slutten av uka uken etter. Da får man heller begynne å si at den aktuelle kandidaten blir kontaktet 2 uker etter man planlegger å være ferdig hvis man ikke evner å gjøre jobben sin. Anonymkode: a982e...b04 Ber du meg kutte ut, når jeg vet at denne ringingen er et gedigent problem i ansettelsesprosesser? Slutt å være utålmodig! Dere klarer jo ikke se og skjønne hvor omfattende en ansettelsesprosess er. Dere kan jo ikke ta alt for god fisk. At dere ringer handler KUN om én ting: tilfredsstille DIN EGEN nysgjerrighet og utålmodighet. Ingenting annet. Én uke er ingenting, selv ikke når de sier en uke. Uansett så hører du alltids tidsnok! ALLTID. Det er ingen unntak på dette. Og du oppnår absolutt null og nada annet enn å tilfredsstille deg selv ved å ringe. Så VENT! Ring om 4 uker! Anonymkode: 4045d...f9e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #18 Del Skrevet 7. oktober 2021 ti10 skrev (1 minutt siden): Her er det snakk om en lærlingplass, det er ikke sånn at de trenger måneder på å avgjøre hvem de tar inn. Selvfølgelig kan hun/han ringe når det har gått noen dager etter hun/han ble lovet beskjed. Det er klart at man ikke bør ringe og mase i det uendelige, men det er det ikke snakk om heller her. Og jo, det er ikke uvanlig at man aldri hører noe etter et intervju, eller at det kan ta mange måneder før man hører noe. Det er de færreste søkerne som har mulighet til å vente flere måneder på å høre noe. Alle kan gjøre hva de vil. TS kan jo oppsøke de på kontoren å kreve svar også. Alt er jo "lov", men hvor lurt det er er noe helt annet! Å ringe handler som nevnt kun om å tilfredsstille seg selv. Det er lite sjarmerende, helt uavhengig om man er et par dager over en høyst uhøytidelig "frist". Er dere uenige i at man hører noe tidsnok om man får jobben/stillingen? Anonymkode: 4045d...f9e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell1995 Skrevet 7. oktober 2021 #19 Del Skrevet 7. oktober 2021 Jeg håper ikke du kommer til å kvie deg for å kontakte noen angående senere jobber pga. vedkommende som roper høyt her, TS. Det er viktig å vise interesse, og ikke bare forsvinne i mengden. Vedkommende som roper høyt om det motsatte her, synes kanskje at det er skikkelig stressende og kjipt med ansettelsesprosesser. Faren min har selv ansatt, og han er også av den oppfatning at man bør vise interesse. Som sagt, så er det forskjell på å ta kontakt angående det man lurer på, og å nedringe dem mange ganger. Her er det jo bare snakk om hvor langt dem har kommet i intervjuprosessen, og hvorfor man eventuelt ikke fikk jobben for å vite hva man eventuelt kan gjøre bedre til neste gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Del Skrevet 8. oktober 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Nei du skal overhodet ikke ringe! Rekrutteringsprosesser er ofte omfattende og tidkrevende. Ingen arbeidsgivere setter pris på kandidater som ringer å maser. Og ja, det blir ansett som mas. Vent heller til de tar kontakt. Jeg sier ofte at de hører fra meg ca da. Men så kommer det ting i veien som gjør at jeg ikke får tatt kontakt som avtalt. Det betyr ikke at du ikke fikk jobben. Anonymkode: 66519...bac Hva om man ikke har fått svar etter tre uker da? Tenker dere at det lurest å sende en mail og dagen etter ringe hvis ikke man har fått noe svar på mailen? Anonymkode: b0663...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå