AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Del Skrevet 6. oktober 2021 Er mulighetene for jobb der større enn i andre landsdeler? Det er jo ikke det mest attraktive klimaet der oppe, og det er vel færre folk enn i de andre landsdelene. Men da også færre jobbmuligheter? Jeg bor nesten så langt sør du kan komme i landet, og er lysten på en ny, frisk start. Bare forlate alt her nede og flytte til et nytt. Jeg har gitt opp fast jobb her nede, og har lekt med tanken om å flytte nordover. Jeg vil ikke avsløre alder, kjønn og hva jeg jobber med, men jeg lurer altså bare generelt på om det er ønske om flere folk i nord.. Anonymkode: f3fc3...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Del Skrevet 6. oktober 2021 Har du litt utdanning så er sjansene svært gode. Stort sett overalt, i alle sektorer. Er du singel kvinne så blir du svært ettertraktet uansett historikk eller utgangspunkt. Velkommen til paradiset nordpå med midnattsol og nordlys 😎 Anonymkode: 18db1...df1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du litt utdanning så er sjansene svært gode. Stort sett overalt, i alle sektorer. Er du singel kvinne så blir du svært ettertraktet uansett historikk eller utgangspunkt. Velkommen til paradiset nordpå med midnattsol og nordlys 😎 Anonymkode: 18db1...df1 Hva er "litt" utdanning? Anonymkode: f3fc3...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Del Skrevet 6. oktober 2021 Hvis du nevner utdanningen din og kanskje nåværende tittel i en spesifikk sektor, kan jeg svare deg mer konkret utifra mitt nærområde. Anonymkode: 18db1...df1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 6. oktober 2021 #5 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er mulighetene for jobb der større enn i andre landsdeler? Det er jo ikke det mest attraktive klimaet der oppe, og det er vel færre folk enn i de andre landsdelene. Men da også færre jobbmuligheter? Jeg bor nesten så langt sør du kan komme i landet, og er lysten på en ny, frisk start. Bare forlate alt her nede og flytte til et nytt. Jeg har gitt opp fast jobb her nede, og har lekt med tanken om å flytte nordover. Jeg vil ikke avsløre alder, kjønn og hva jeg jobber med, men jeg lurer altså bare generelt på om det er ønske om flere folk i nord.. Anonymkode: f3fc3...42b Masse ledige stillinger som sykepleiere i nord. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er "litt" utdanning? Anonymkode: f3fc3...42b Bachelor eller fagbrev holder. Har du mer enn det eller en mer sjelden utdanning så kan du velge eller vrake i utkantsstrøk. Anonymkode: 18db1...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Del Skrevet 6. oktober 2021 Innenfor helse er du nesten garantert jobb, men ikke fast. Hvis du ikke er så streng på "hvor" i Nord-Norge, får du nok sikkert en fast jobb i butikk hvis du har erfaring og gode referanser. Mannsdominerende yrkesfaglige retninger er det nok også store muligheter innen, igjen, hvis du ikke har et konkret sted bestemt. Det er ikke superlett å få fast jobb nei, med mindre man er villig til å bo hvor som helst. Anonymkode: 7ee72...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bachelor eller fagbrev holder. Har du mer enn det eller en mer sjelden utdanning så kan du velge eller vrake i utkantsstrøk. Anonymkode: 18db1...df1 Nåja. Anonymkode: 7ee72...83e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nåja. Anonymkode: 7ee72...83e Åjoda. Anonymkode: 18db1...df1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Åjoda. Anonymkode: 18db1...df1 Ok 🙂 Kjør på TS, lykke til! Anonymkode: 7ee72...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Del Skrevet 7. oktober 2021 Du får gjøre stillingssøk på nav.no. Umulig å svare deg når du gir så få opplysninger. Er du 65+ og/eller har en doktorgrad i kunsthistorie, vil mulighetene være begrensede, liksom. Anonymkode: 09673...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Del Skrevet 7. oktober 2021 Hvor langt er et tau? Første du burde gjøre er å finne fram et kart å se hvor stort Nord Norge faktisk er. Litt forskjell på jobbmuligheter i Tromsø og Berlevåg f.eks.. Anonymkode: 33fe0...3c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Del Skrevet 7. oktober 2021 Det kommer an på hva du vil jobbe som og hvor. Hvis du er lærer, lege eller sykepleier, får du jobber kastet etter deg over stort sett hele landsdelen. Enkelte steder får du også lett jobb innen reiseliv, men det er gjerne sesongbasert. Men hvis du har en master i litteraturvitenskap og vil bo på et lite sted, får du neppe en jobb som er relatert til utdanningen din. Du kan jo bare gå inn på finn eller arbeidsplassen, velge stedet du ønsker å bo og se hva som kommer opp. Anonymkode: 0bc46...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #14 Del Skrevet 8. oktober 2021 Det er definitivt et ønske om flere folk her i nord. Bor selv i en kommune i Nordland, og i regionen her er det et stort behov for arbeidskraft. Det er mange næringer som har et skrikende behov for både faglærte og ufaglærte (!), kombinert med at arbeidsledigheten er lav. Det trengs hender innen helse- og omsorg, servicenæring, industri, bygg- og anlegg, offentlig administrasjon, utdanning, m.m.. Er man håndverker, ingeniør, kokk, lærer, sykepleier, lege, psykolog, tannlege, sosionom +++ rulles omtrent løperen ut. Samtidig sliter vanlige butikker med å få tak i nok ansatte, da mange har gått over i andre jobber (siden det foregår en del næringsutvikling for øyeblikket), så det er gode muligheter for jobb også uten formell utdanning. I tillegg har helse- og omsorg samt utdanningssektoren et stort behov for ufaglærte vikarer, da de er realistiske og skjønner at de ikke får tak i nok faglærte. Har man en veldig "smal" utdanning og ønsker seg til en veldig spesifikk plass, kan det være litt vanskeligere, naturlig nok. Anonymkode: f0f19...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå