Gå til innhold

Hvordan gjør dere dobørsten deres gyldene ren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøper ny når den må byttes, er 5 eller 10 kr på Europris så det står jeg i. Samme med lignende varer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klorin hvis den skal renses, og så bytter jeg den ut med en ny i blant. Kjøper sånne billige til 10 eller 20 kr på Ikea. Har alltid noen liggende i skapet, så da henter jeg bare en ny der når det er på tide og bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bytter den ut, hvor kaster dere den gamle, i plastdunken i sorteringa eller hvor? Vi har sått gjennomsiktig sekk hengende på papirsøpla hvor jeg bor, vil ikke kaste dassbørsten der så alle ser..

Anonymkode: 2d24c...cd6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ikke skitten, har den i dass mens man trekker ned etter å ha rengjort. Da blir den jo ren igjen.

Min er over 10år gammel, dyr sak med kvalitet. Ser like fin ut enda, bruk wc-rens i do.

Anonymkode: 5d94e...9b5

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trenger ikke å være " gullende ren" , man skal ikke spise med den. SKyller den i do og bruker litt klorin av og til. Holder i massevis. Kjøper ikke de billige for de knekker jo 😮

Anonymkode: da6a1...3c4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg med ocd klarer ikke å bytte dobørste fordi jeg ikke vet hvordan å kaste den uten at det blir ekstremt skittent / ekkelt 

Anonymkode: affea...2b8

Jeg har kjøpt en eske plasthansker på biltema til slike utfordringer. Kaster børsten i en pose først, tømmer koppen i toalettet og kaster den også. Restavfall! 

Jeg har litt wc-rens i koppen, og børsten blir skylt godt etter bruk og når jeg vasker toalettet. Bytter cirka to ganger i året. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bytter den ut, hvor kaster dere den gamle, i plastdunken i sorteringa eller hvor? Vi har sått gjennomsiktig sekk hengende på papirsøpla hvor jeg bor, vil ikke kaste dassbørsten der så alle ser..

Toalettbørster er restavfall. 

Du kan sjekke http://www.sortere.no hvis du lurer på hvordan noe skal kastes. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller av såpen ved å trekke ned hver gang jeg har brukt den, og tørker over med en våt klut på håndtak og rundt (ikke børsten) når jeg vasker huset. Den er veldig pen så vil at den skal vare lengst mulig. 

Anonymkode: a7ad2...154

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som bryr seg om de ser en dokost i søpla altså, så slapp av 😄 Sleng den ned i restavfallet der den hører hjemme.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eller kjøper dere bare ny hver gang? 

Anonymkode: c4b60...022

Oppvaskmaskinen. Perfekt resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuller dere som skriver at den vaskes i oppvaskmaskinen

What the fuck!

Like ekkelt som den som har hatt sin i 10 år 😐😬

Men ja, jeg kjører en mellomting mellom hygiene og avfallsminimering.

Skyller børsten i så varmt vann jeg får i springen, dynker den i klorinspray. Bytter sånn avogtil. 

Har en i silikon (ville teste for å se om den kunne vare lengre), og en vanlig billig type. 

Har dampvasker, så kunne nok spylt med den ja. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg med ocd klarer ikke å bytte dobørste fordi jeg ikke vet hvordan å kaste den uten at det blir ekstremt skittent / ekkelt 

Klarer du å bruke dobørsten i det hele tatt da? Det er jo bare til å ta hansker på seg og vrenge en søppelsekk over. Litt som man tar opp hundebæsj.

Anonymkode: 6834a...b78

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, du kaster den i søpla og så ferdig? 

Anonymkode: 9f151...aea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar av dobørstehodet og legger det i dampsterilisatoren sammen med tåteflaskene når det er plass.

Anonymkode: 5b174...448

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastavfall skal være emballasjeplast, ikke leker og annet utstyr i plast. 

Akkurat som glass er emballasjeglass, og ikke drikkeglass, boller i glass o.l.

Anonymkode: b8adc...b6b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tar av dobørstehodet og legger det i dampsterilisatoren sammen med tåteflaskene når det er plass.

Anonymkode: 5b174...448

😆

Anonymkode: 20fd3...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2. en vi vasker dass med når det er bæsjerester igjen og en som vi vasker med når vi rengjør. Nr.1 bytter vi ut hver 3.måned. Nr.2 bytter vi ut hver 6.måned.

Anonymkode: 388bb...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...