AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg ønsker egentlig å gå raskt videre og glemme hele greia, men jeg kjenner at jeg føler meg litt såret og "brukt". Det er snakk om et kortvarig forhold som tok slutt her, så vi kjente ikke hverandre godt. I begynnelsen var begge oppslukt i hverandre, og han var vel egentlig pådriveren. Jeg reagerte litt på at han var veldig seriøs kanskje litt for kjapt. Uansett: Vi var kjærester et par måneder. Følelsene mine holdt seg sterke, selv om jeg slet med at vi var veldig ulike. Han var bortreist en lengre periode, og da han kom hjem fortalte han meg at følelsene hans ikke var de samme lenger, noe jeg på. Han var veldig lei seg, nærmest knust. Vi gjorde det slutt. Jeg hadde jo merket at han var mer laidback og likegyldig, og tok ikke kontakt så ofte ... Så ja, jeg hadde vært mye lei meg, men han påsto at dette hadde med andre ting og gjøre, og ville liksom holde meg i forholdet. Dermed ble jeg rimelig sjokkert da jeg forsto at det var hans følelser det sto på. Han hadde på mange måter lurt meg. Det faktum at han likevel kom til meg og ville "prøve", som han sa, selv om han visste at følelsene var borte, synes jeg ikke er greit å føle på - spesielt nå i ettertid. Det svir mer enn at det er slutt. Han visste nok at jeg ville avsluttet forholdet momentant dersom han hadde fortalt meg dette over telefonen, og jeg ville absolutt ikke hatt sex med ham igjen. Kjip følelse! Per nå er jeg glad for at det er slutt, fordi vi var for ulike og det var verre å være sammen med ham enn ikke (noe som sier alt). Likevel er det utrolig kjipt at han på en måte ikke PRØVDE en gang, når vi møttes igjen. Han visste det! Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men det er liksom et sjokk ... Så mye jeg ikke helt forstår. Spesielt ikke at han var så inderlig lei seg. Huff 😒 Anonymkode: 52089...b61
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Han har nok mye rot og ambivalens i hodet. Du får prøve å være glad at dette bare varte noen mnd. Anonymkode: 481e4...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har nok mye rot og ambivalens i hodet. Du får prøve å være glad at dette bare varte noen mnd. Anonymkode: 481e4...1e9 Ja, jeg innser det nå, heldigvis! Det var mange flere ting som skurret enn de jeg fortalte i HI, og jeg tror ikke det kommer noe godt ut av å spekulere videre i hva han egentlig tenker og føler. Men det er samtidig veldig kjipt å bli så "lurt" og sjokkert av noen jeg trodde jeg kunne stole på, når det kom til hva han sa til meg. Det sier vel mest om ham. 🤧 Anonymkode: 52089...b61
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 Altså ja, jeg synes han er en pikk som skulle få seg et par-tre(?) siste ligg før han var ærlig om hva han følte. Hadde følt meg ekkel og brukt. Minner om de som dumper en, men sier at vi kan godt fortsette som pulevenn enn så lenge🙄 Nei! Anonymkode: 4fe6c...054 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Kan du prøve å se det på en annen måte? Kanskje han håpet at følelsene skulle komme tilbake, fordi han var glad i deg og likte deg? Han har neppe utsatt å fortelle deg det for å utnytte deg. Han kjente det vel ekstra godt etter å ha vært bortreist og skjønte at følelsene ikke kom til å komme tilbake, dermed sa han i fra da. Anonymkode: 7703a...26b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Han høres ustabil ut emosjonelt. Typisk hvis han først blir for engasjert for så å plutselig miste interessen. Tror du skal fokusere på at du er heldig som slipper dramaet hans mer. Sånne folk fungerer ikke i forhold Anonymkode: f0c5e...36d 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså ja, jeg synes han er en pikk som skulle få seg et par-tre(?) siste ligg før han var ærlig om hva han følte. Hadde følt meg ekkel og brukt. Minner om de som dumper en, men sier at vi kan godt fortsette som pulevenn enn så lenge🙄 Nei! Anonymkode: 4fe6c...054 På én side er jeg enig med deg, og det er derfor jeg føler meg litt brukt. Samtidig; det føles som om noe skurrer ved den forklaringen også. Men ja, det er "ekkelt" at noen vil pule deg liksom, at det er du bra nok til, men ikke noe mer (plutselig!). Det blir noe annet når man forventer at det ikke er noe mer, nærmest fra starten av. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du prøve å se det på en annen måte? Kanskje han håpet at følelsene skulle komme tilbake, fordi han var glad i deg og likte deg? Han har neppe utsatt å fortelle deg det for å utnytte deg. Han kjente det vel ekstra godt etter å ha vært bortreist og skjønte at følelsene ikke kom til å komme tilbake, dermed sa han i fra da. Anonymkode: 7703a...26b Ja, jeg prøver. Det er jo litt slik han la det frem: Sa at han var glad i meg, gråt og strevde. Han sa at han var usikker (selv om oppførselen fortalte meg at han visste), men ble tvunget til å bestemme seg der og da. Jeg visste jo at det uansett hadde endt slik, det blir bare seigpining. Dette leder meg bare til å tenke i de baner som det vedkommende her sier: AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han høres ustabil ut emosjonelt. Typisk hvis han først blir for engasjert for så å plutselig miste interessen. Tror du skal fokusere på at du er heldig som slipper dramaet hans mer. Sånne folk fungerer ikke i forhold Anonymkode: f0c5e...36d ... at jeg synes også han var ALT for interessert, fra å se for seg og flytte sammen, ha en fremtid, til og bare: ... nei. Det er det store skiftet her som sjokkerte meg. Jeg er som sagt glad det er over, men godt å høre andres meninger ❤️ Det støtter regelrett oppunder det at jeg ikke egentlig er så lei meg, for det er jo grunn til å reagere her. Ts Anonymkode: 52089...b61 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #8 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På én side er jeg enig med deg, og det er derfor jeg føler meg litt brukt. Samtidig; det føles som om noe skurrer ved den forklaringen også. Men ja, det er "ekkelt" at noen vil pule deg liksom, at det er du bra nok til, men ikke noe mer (plutselig!). Det blir noe annet når man forventer at det ikke er noe mer, nærmest fra starten av. Ja, jeg prøver. Det er jo litt slik han la det frem: Sa at han var glad i meg, gråt og strevde. Han sa at han var usikker (selv om oppførselen fortalte meg at han visste), men ble tvunget til å bestemme seg der og da. Jeg visste jo at det uansett hadde endt slik, det blir bare seigpining. Dette leder meg bare til å tenke i de baner som det vedkommende her sier: ... at jeg synes også han var ALT for interessert, fra å se for seg og flytte sammen, ha en fremtid, til og bare: ... nei. Det er det store skiftet her som sjokkerte meg. Jeg er som sagt glad det er over, men godt å høre andres meninger ❤️ Det støtter regelrett oppunder det at jeg ikke egentlig er så lei meg, for det er jo grunn til å reagere her. Ts Anonymkode: 52089...b61 Jeg tror han, ikke gikk inn for å lure deg, men er redd for forpliktelser. Noen som sliter med det, driver mye med future faking. De lurer ikke bare deg, men også seg selv. De takler ikke normal framgang i et forhold litt og litt. Vær glad du slipper mer av det rotet. Anonymkode: 481e4...1e9 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #9 Skrevet 7. oktober 2021 Utnyttet har du nok ikke blitt. Han har nok brukt tiden til å finne ut hva han føler, ønsker og vil. Det er tross alt ikke en enkel beslutning hvem man skal satse på. Klem fra en som har vært i hans sko. Tro meg, det er fryktelig vondt å stå i slike brudd også. Ofte vil og håper man at det blir et forhold, men med tiden blir man kjent og kan lettere vurdere det som kjennes rett. Anonymkode: 4d0e6...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #10 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er tross alt ikke en enkel beslutning hvem man skal satse på. Anonymkode: 4d0e6...c4e Jo, det er ganske enkelt for mange av oss. Er vi litt i tvil, så har vi is i magen, tåler det og bruker tida på å bli kjent. Det er ikke normalt å være så full av vond tvil. Man kan jo bare ta det rolig og sakte om man vil se ting an. Det er ikke vanlig å planlegge hele framtida ene øyeblikket og kald skulder det neste. Anonymkode: 481e4...1e9 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han høres ustabil ut emosjonelt. Typisk hvis han først blir for engasjert for så å plutselig miste interessen. Tror du skal fokusere på at du er heldig som slipper dramaet hans mer. Sånne folk fungerer ikke i forhold Anonymkode: f0c5e...36d Hva betyr ustabil emosjonell? Dette må være noe av det rareste begrepet jeg har hørt. Anonymkode: 9e435...3ac
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva betyr ustabil emosjonell? Dette må være noe av det rareste begrepet jeg har hørt. Anonymkode: 9e435...3ac Emosjonelt ustabil kaltes før for borderline https://sykehuset-ostfold.no/behandlinger/emosjonelt-ustabil-personlighetsforstyrrelse-borderline Anonymkode: 481e4...1e9
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Emosjonelt ustabil kaltes før for borderline https://sykehuset-ostfold.no/behandlinger/emosjonelt-ustabil-personlighetsforstyrrelse-borderline Anonymkode: 481e4...1e9 Det er vel litt raskt å dra personlighetsforstyrrelse-kortet synes du ikke? Anonymkode: c9da7...bf8 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Alder? Har han vært i forhold før? Anonymkode: fcced...15a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #15 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, det er ganske enkelt for mange av oss. Er vi litt i tvil, så har vi is i magen, tåler det og bruker tida på å bli kjent. Det er ikke normalt å være så full av vond tvil. Man kan jo bare ta det rolig og sakte om man vil se ting an. Det er ikke vanlig å planlegge hele framtida ene øyeblikket og kald skulder det neste. Anonymkode: 481e4...1e9 Ja, enig i å bruke tida til å bli kjent. Og da kan det ende med at man ikke velger denne personen videre. Dette tror jeg ikke er så uvanlig. Anonymkode: 4d0e6...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #16 Skrevet 7. oktober 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er vel litt raskt å dra personlighetsforstyrrelse-kortet synes du ikke? Anonymkode: c9da7...bf8 Man kan være ustabil emosjonelt uten at det er en personlighetsforstyrrelse. Det betyr rett og slett at følelsene svinger unormalt mye. Det er ikke normalt å planlegge fremtid, for så å avslutte forholdet i neste sekund. Anonymkode: f0c5e...36d 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #17 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jo, det er ganske enkelt for mange av oss. Er vi litt i tvil, så har vi is i magen, tåler det og bruker tida på å bli kjent. Det er ikke normalt å være så full av vond tvil. Man kan jo bare ta det rolig og sakte om man vil se ting an. Det er ikke vanlig å planlegge hele framtida ene øyeblikket og kald skulder det neste. Anonymkode: 481e4...1e9 Enig med deg. Men har lagt merke til at folk er forskjellig. Virker liksom som at mange menn kanskje er mer usikre (?), at de har en større tendens til å gå frem og tilbake. Ikke vet jeg, men jeg synes ikke det er spesielt attraktivt 🙈 TS Anonymkode: 52089...b61
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #18 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Alder? Har han vært i forhold før? Anonymkode: fcced...15a Han er i tyveårene. Jeg tror han har vært involvert i flere, men det lengste forholdet han har hatt er under 2 år. TS Anonymkode: 52089...b61
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #19 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Utnyttet har du nok ikke blitt. Han har nok brukt tiden til å finne ut hva han føler, ønsker og vil. Det er tross alt ikke en enkel beslutning hvem man skal satse på. Klem fra en som har vært i hans sko. Tro meg, det er fryktelig vondt å stå i slike brudd også. Ofte vil og håper man at det blir et forhold, men med tiden blir man kjent og kan lettere vurdere det som kjennes rett. Anonymkode: 4d0e6...c4e Ja, det kan hende det ... Jeg så at det ikke var lett for ham. Men samtidig så jeg jo som sagt at han visste hva han hadde funnet ut av, men lot liksom være å fortelle meg det. Han "lot som" og på den måten føler jeg meg lurt til å være nær en person jeg selvfølgelig hadde kastet ut dersom jeg visste at han egentlig ikke ville ha meg. Det er jo for sent å gjøre noe med nå, men det er en ny følelse og den er ikke god. 😓 Samtidig hjelper dette meg kraftig med å gå videre, fordi jeg synes det var så uattraktivt at han var så ubestemt og liksom "svak" i øyeblikket det ble slutt. Jeg vil jo ikke ha en sånn fyr. Men jeg undrer meg på en måte over hvordan det går an å være så ubestemt! TS Anonymkode: 52089...b61 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #20 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 7.10.2021 den 8.09): Altså ja, jeg synes han er en pikk som skulle få seg et par-tre(?) siste ligg før han var ærlig om hva han følte. Hadde følt meg ekkel og brukt. Minner om de som dumper en, men sier at vi kan godt fortsette som pulevenn enn så lenge🙄 Nei! Anonymkode: 4fe6c...054 Er kvinne og kjenner meg igjen i dette. I dating føler jeg ofte at jeg bare er god nok til to ligg, og så er de lei og vil noe annet. Det er faktisk en gjentager. Noen ganger vil de ikke mer etter første ligg. Anbefaler å ikke ligge med dem før dere er bedre kjent. når du merker at dere har god kjemi og virkelig liker hverandre og dere begge er forelsket. Samtidig vil man gjerne ha noen man har god seksuell kjemi med.. Så da er det kanskje ikke SÅ ille å sjekke hvordan sexen er. for med noen kan den være virkelig ille. Jeg datet en fyr som var veldig søt og kjekk generellt sett men med sex så ble han fraværende og selvsentrert og så veldig merkelig ut i ansiktet. Ikke særlig sexy..desverre. Anonymkode: b72d7...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå