Gå til innhold

Er det ikke anbefalt med sprinkelsenbeskytter lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn myk stoffkant rundt nede i sprinkelseng en?

Anonymkode: 795c7...945

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, øker faren for krybbedød. 

Anonymkode: b1646...531

• Liker 3
Skrevet

Har det noen gang vært anbefalt?🤔

Anonymkode: 87e94...838

• Liker 8
Skrevet

Det er ille at det selges babyutstyr som ikke er anbefalt av LUB 😕 ser mange jeg kjenner lager "koselige" senger til babyen, er alltid så usikker om jeg bør kommentere det :S

Anonymkode: d8852...314

Skrevet

Veldig kjekt, hvis det er litt trekk på gulvet. Min sov litt oppi der også. Samt greit å ha en trygg plass når man skulle på do ol

Anonymkode: e82a3...7c2

Skrevet

Har det vært anbefalt noen gang da? Jeg fikk min eldste allerede  i 1991 og hadde ikke sprinkelbeskyttelse på sengene til noen av mine barn.

Anonymkode: 50377...21f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har det noen gang vært anbefalt?🤔

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det vært anbefalt noen gang da? Jeg fikk min eldste allerede  i 1991 og hadde ikke sprinkelbeskyttelse på sengene til noen av mine barn.

Anonymkode: 50377...21f

Ja, og de selger det enda😡

Skrevet

Hvor mange dødsfall årlig skyldes sprinkelbeskyttere?

Anonymkode: ac664...bcd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ille at det selges babyutstyr som ikke er anbefalt av LUB 😕 ser mange jeg kjenner lager "koselige" senger til babyen, er alltid så usikker om jeg bør kommentere det :S

Anonymkode: d8852...314

Jepp, ikke bare i Norge det selges utstyr som ikke er trygt. Det døde ganske mange babyer før de tilbakekalte Boppy-puten tidligere i år. Samme med Rock'n'play. Mange produsenter driter litt i sånt, de vil bare selge masse.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvor mange dødsfall årlig skyldes sprinkelbeskyttere?

Anonymkode: ac664...bcd

Ikke mange. Og så da? Det er katastrofe for de det skjer med. Og det er unngåelig. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har brukt en slik spinkelbeskytter som jeg har "flettet" annenhver gang mellom alle spinklene og som så låses med borrelås - ikke tråd. I tillegg består stoffet av  80% små hull så mener den er veldig mye tryggere enn tradisjonelle med stoff og tråder:

https://www.jollyroom.no/barnerommet/sengetoy/sengekanter/sprinkelseng/babymatex-sengekant-360x30?gclid=CjwKCAjwkvWKBhB4EiwA-GHjFnHHMdwSEc_qAjEtmV1RQuLajt_pRrdJeZZ1Gmf6la6f9H8mD4fzBBoCU0gQAvD_BwE

Anonymkode: 33e06...fb9

Skrevet

Vi MÅTTE bruke sprinkelbeskytter fordi barnet ble sykt pga. trekk da det lå på det nederste hakket i sprinkelsengen. 

Hvilken alder er det dere snakker om krybbedød egentlig? Før 1 år gammel? Mener dere det er risiko for krybbedød når barnet er over 1 år? 2 år? 

Anonymkode: a34b4...ac0

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har brukt en slik spinkelbeskytter som jeg har "flettet" annenhver gang mellom alle spinklene og som så låses med borrelås - ikke tråd. I tillegg består stoffet av  80% små hull så mener den er veldig mye tryggere enn tradisjonelle med stoff og tråder:

https://www.jollyroom.no/barnerommet/sengetoy/sengekanter/sprinkelseng/babymatex-sengekant-360x30?gclid=CjwKCAjwkvWKBhB4EiwA-GHjFnHHMdwSEc_qAjEtmV1RQuLajt_pRrdJeZZ1Gmf6la6f9H8mD4fzBBoCU0gQAvD_BwE

Anonymkode: 33e06...fb9

Vil bare si at denne er laget av polyester, altså plast. Jeg ville ikke anbefalt den til min verste fiende engang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte en i netting da barnet ble eldre en liten stund. Fikk alltid ut en fot eller arm. Var vel 1.5 år ca, og sov ikke i sengen sin mer enn et par timer på kvelden (dessverre)..

Anonymkode: 1f4c2...cf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil bare si at denne er laget av polyester, altså plast. Jeg ville ikke anbefalt den til min verste fiende engang.

Hvorfor ikke..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sånn myk stoffkant rundt nede i sprinkelseng en?

Nei det er fare for at baby kan havne med ansiktet inntil og bli kvelt å dø. Altså krybbedød. De fraråder det nå.

Anonymkode: ecc52...26c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor ikke..?

POLYESTER. PLAST. Barnet ligger og puster inn plast-kjemikalier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

POLYESTER. PLAST. Barnet ligger og puster inn plast-kjemikalier.

Hva er madrassen til babyen din laget av? 

Anonymkode: 610bb...7c0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...