Gå til innhold

Barnehageplass (Oslo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør man begynne prosessen med å søke om barnehageplass?

Med èn gang barnet er født eller?

Det ligger en barnehage et steinkast fra der vi bor, så det hadde jo vært

ypperlig. Men hvordan går man frem? Hvem kontakter man?

Hvor ofte er det 'inntak' i løpet av et år? Høst og januar, eller alle mnd?

Jeg har termin fra nov-nov, kan kanskje bli problem med å få plass i nov mnd?

Takk for evt svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få plass i november gjør du bare dersom noen slutter i løpet av høsten og det skjer nok ikke så ofte. Du bør søke før hovedopptaket som er 1.mars. Hvis du er lur og absolutt MÅ ha plass, søker du fra 1. august, slik at hvis du får plass da betaler du for plassen uten å bruke den før du skal begynne å jobbe igjen. Dette er svært vanlig i private barnehager med eget opptak. Ofte er det også sånn at de som søker plass fra august kommer før i køen enn de som søker fra fex september.

Skrevet

Er det en privat barnehage ville jeg ha søkt med en gang. Der har de gjerne barn på venteliste i 2 år.

Skrevet
Er det en privat barnehage ville jeg ha søkt med en gang. Der har de gjerne barn på venteliste i 2 år.

Det er en kommunal barnehage...

Så utrolig teite åpningstider da: 0745-17...hvordan skal folk med normal arbeidstid 08-16 få til det da da, når man har reisevei til jobben også?? :forvirret:

Skrevet

Kommunale barnehager har søknadsfrist 1. mars, og du får plassen enten fra 1. eller 15. august. Her er det fra den 15. Skal du ikke benytte plassen før f.eks den 1. november betaler du likevel for den. Du kan jo bruke noen dager eller halvdager i ukene før du begynner å jobbe som en slags tilvenning.

Hvor lenge tar det deg fra barnehagen til jobben? Det er kanskje en ide å søke plass et sted nærmere jobben da?

Skrevet

Så utrolig teite åpningstider da: 0745-17...hvordan skal folk med normal arbeidstid 08-16 få til det da da, når man har reisevei til jobben også??  :forvirret:

Det er det som kalles tidsklemma ;)

Skrevet
Kommunale barnehager har søknadsfrist 1. mars, og du får plassen enten fra 1. eller 15. august. Her er det fra den 15. Skal du ikke benytte plassen før f.eks den 1. november betaler du likevel for den. Du kan jo bruke noen dager eller halvdager i ukene før du begynner å jobbe som en slags tilvenning.

Hvor lenge tar det deg fra barnehagen til jobben? Det er kanskje en ide å søke plass et sted nærmere jobben da?

Tja, la meg tenke...Vil vel ta ca 30-40 min fra barnehagen til jobben min.

Jobben ligger ikke i et typisk barnehageområde, så det aller beste hadde nok vært i hjemme-miljøet siden vi voksne jobber 2 forskjellige steder som vil gjøre det dumt for èn av oss uansett... Litt av en utfordring, bra det er lenge til :ler:

Er det virkelig ingen inntak i januar altså? Tenkte det kunne være en idè at jeg utvida permisjonen med 1 mnd så han kunne begynt i barnehagen i januar 2007.

Det er ikke så morsomt å måtte betale for barnehageplass i hele 5 mnd før han skal begynne å bruke plassen...For jeg vil være hjemme 1 år uansett :)

Skrevet

De fyller opp plassene i august, og kan jo så klart ikke ta inn flere barn før noen slutter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...