Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen hvordan jeg blir Helsesekretær når jeg har generell studiekompetanse? Må jeg ta hele vgs løpet om igjen? 

Anonymkode: 1117b...31b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, det trenger du ikke. Du slipper fagene som norsk, matte, naturfag, gym osv. Men du må ta alle fagene i helse- og oppvekstfag, så helseservice og til slutt helsesekretær.

Kontakt de videregående skolene som tilbyr helsesekretær rundt der du bor og søk om å få voksenopplæring. Du kan også ta det på NKI, men da må du betale store summer. Har du noe helsefagerfaring og jobberfaring innen helse fra før kan du ta en realkompetansevurdering for helse- og oppvekstfag og helseservice, og kun gå det siste året som helsesekretær.

Du kan også ta medisinsk sekretær på nettet, men jeg vil fraråde det. Da får man ikke autorisasjon og det minimerer sjansen for å få jobb dramatisk, da mange som søker etter helsesekretærer krever autorisasjon.

Endret av Palmetreet
Skrevet

Jeg har tatt medisinsk sekretær på utdanningshuset (tror det har byttet navn nå). Fikk jobb på timen på sykehus, de skriker etter helsesekretærer! Har i ettertid tatt en bachelor i annet yrke og jobber nå som økonom. MEN fordi jeg har på LinkedIn at jeg har utdannelse som medisinsk sekretær og har erfaring i yrket ramler det stadig inn forespørsler om jeg kan komme på intervju. Nei, det er ikke vanskelig å få jobb ut autorisasjon.

Anonymkode: c04f7...e9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...