Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg solgte en vare i mai til en hyggelig kjøper. Tenkte at han sikkert kjøpte denne til barnet sitt, om han har det. 

Hver gang jeg legger ut noe, er han rask til å ta kontakt for å hente/kjøpe. Da kommer han alltid når jeg er hjemme og slår av en prat som varer i det uendelige. Når jeg ikke har lagt ut noe på Finn på en stund, sender han meg melding om jeg skal selge noe snart. Han bor en times kjøring unna meg, og han sender meg alltid meldinger når han er i nærheten. Litt usikker på hva det betyr. Han kan finne på å sende meg melding om jeg trenger skyss når jeg er ute av huset. Dette har jeg aldri svart på og tenkte først at han muligens har sendt feil. 

Jeg har egentlig bare sluttet å svare på meldingene hans og håpet at det vil gi seg. Etter en ukes stillhet så jeg plutselig bilen hans utenfor huset. Han visste at jeg så han, for han sendte meg plutselig en melding kort tid etterpå om at han kjørte inn hit og brukte veien inn til meg som snuplass. Reinspikka løgn, siden jeg bor veldig langt fra en hovedvei og av alle steder på veien hit, er dette den trangeste stedet å snu bilen på. Da har han kjørt forbi en parkeringsplass på veien som ofte er tom. 

Jeg kan ikke blokkere han, siden han vet hvor jeg bor og er redd for å fornærme han. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 26cdf...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har selvfølgelig fått deg et problem. Han gir blaffen i hva du legger ut på Finn. Her må du sette foten ned og si ordentlig ifra til han ellers kommer han ALDRI til å gi seg.

• Liker 7
Skrevet
visp skrev (1 minutt siden):

Du har selvfølgelig fått deg et problem. Han gir blaffen i hva du legger ut på Finn. Her må du sette foten ned og si ordentlig ifra til han ellers kommer han ALDRI til å gi seg.

Ts her. 

Takk for svar. Han virker egentlig harmløs og veldig hyggelig hver gang han kommer. Jeg syns likevel det er noe creepy med å være her eller sender meg meldinger hele tiden. Jeg vurderer å slette Finn-bruker og evt opprette en ny. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. 

Takk for svar. Han virker egentlig harmløs og veldig hyggelig hver gang han kommer. Jeg syns likevel det er noe creepy med å være her eller sender meg meldinger hele tiden. Jeg vurderer å slette Finn-bruker og evt opprette en ny. 

Du kan gjøre det. Og burde. Men kan være han oppsøker deg likevell. Sykt jævlig da. Bor du alene?

Anonymkode: 10345...3c4

• Liker 2
Skrevet

Har du en kjæreste/mannlig venn som kan åpne døra neste gang han dukker opp for å hente noe han har kjøpt og presentere seg som din samboer/forlovede?

Anonymkode: fa1cb...4c7

• Liker 6
Skrevet

Ts her. 

Han er helt sikkert harmløs, men om man holder på sånn så er det noe som mangler. Og du er sikkert ung og litt redd for å si ifra. Jeg syns uansett du skal ta sats og svare på meldingene hans at han må slutte å sende til deg (det er nok å si det nå først). Dukker han opp så sier du at han ikke skal dukke opp der du bor, at han må slutte med det.

Det høres ut som om han kanskje er tilbakestående eller noe? Siden han holder på sånn? Om han blir sint ved avvisning så må du skifte taktikk.

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo en kjempegod anledning for å selge noe dritdyrt på finn! 

Anonymkode: ce9a3...aef

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan gjøre det. Og burde. Men kan være han oppsøker deg likevell. Sykt jævlig da. Bor du alene?

Anonymkode: 10345...3c4

Bor ikke alene, men er ofte alene hjemme. 

TS

Skrevet

Han er en stalker. Du bør melde fra til politiet spør du meg og be om et besøksforbud. 

Anonymkode: a7d82...0a5

• Liker 5
Skrevet

Legg ut en smokk til 5000kr. Når han kommer for å hente den, åpner en mann. Ferdig.

• Liker 2
Skrevet

Har du en kjæreste/mannlig venn som kan åpne døra neste gang han dukker opp for å hente noe han har kjøpt og presentere seg som din samboer/forlovede?

Anonymkode: fa1cb...4c7

Dette har jeg allerede prøvd. Da passer det aldri, selv om jeg ikke gir beskjed på forhånd om jeg er hjemme. Jeg avtaler alltid om at jeg legger dette utenfor inngangen eller postkassen så han kan hente når han vil. Men han kommer alltid når jeg er hjemme. Da ser han at jeg er hjemme og kommer bort. (Store utstillingsvinduer) 

TS

Skrevet

Ta vare på all kommunikasjon! Og så blokkerer du han, men ta skjermdump før du gjør det! Du kan også varsle finn.no om fyren!

Anonymkode: caf50...8b2

• Liker 5
Skrevet

Dette har jeg allerede prøvd. Da passer det aldri, selv om jeg ikke gir beskjed på forhånd om jeg er hjemme. Jeg avtaler alltid om at jeg legger dette utenfor inngangen eller postkassen så han kan hente når han vil. Men han kommer alltid når jeg er hjemme. Da ser han at jeg er hjemme og kommer bort. (Store utstillingsvinduer) 

TS

Ok, men du har navnet hans siden du har handlet med han? Finn ut alt du kan om han (er han på sosiale medier etc.), kjør dit han bor og ha med deg kjæreste/ bror/ far/ et eller annet, Konfronter han på hans egen dør. Vil tro det setter en stuck i han.

• Liker 2
Skrevet

Du må gjøre noe i hvert fall. Dette er jo megaskummelt

Anonymkode: a5a43...b90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts her. 

Han er jo totalt ute og kjører? Hadde blitt redd jeg.

Skrevet

Dette tror jeg ikke på. 

Anonymkode: 801f1...6b2

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han er forelsket i deg? 

Anonymkode: 259ea...e0f

Skrevet

Det du bør gjøre er å sende ham en melding der du tydelig gir beskjed om at du opplever kontakten som upassende og at du ikke ønsker videre kontakt med ham. Ikke hint, men vær tydelig og klar. Noen mennesker med dårlige sosiale evner kan ha uskyldige motiver for slik kontakt som du beskriver, og da trenger de å få tydelig beskjed om at slik oppførsel er uønsket. Uansett vil en slik tydelig melding være viktig dersom saken skulle utvikle seg. Du står mye sterkere dersom du kan bevise (med en skriftlig melding) at du har bedt ham slutte å kontakte deg. 

Anonymkode: 22104...a07

• Liker 5
Skrevet

Dette hørtes litt ekkelt ut, han kan ikke være frisk, du bør vær forsiktig.Kjente jeg fikk vondt i magen av det du skriver.lykke til ❤️

• Liker 1
Skrevet

Send han en melding om at han må slutte, slik som flere skriver over her. Også blokker du han på Finn.

Anonymkode: 47350...68d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...