AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Ikke så liten plass, jeg kjenner ikke alle og flyttet hit dette året. Pga brudd og slikt så har det jo skjedd litt, nå bor jeg alene. Jeg opplever stadig nye rykter om meg, eksen opplever mye av det samme. Alt vi foretar oss blir det rykter av, selv om vi på hver vår kant har trykket oss unna mange for å få ro. Vi bruker mye tid sammen fordi vi har et veldig lite barn sammen og samvær er fortsatt uten overnatting hos far. Så når vi da møtes på dagtid i blant så går ryktene i at vi er sammen igjen. Dette er vist noe alle går å prater om, jeg forstår ikke at det er så spennende? Om jeg har et vennskap til motsatte kjønn så prates det om. Det sjekkes ut opp og ned og min eks får løpende oppdatering om hva en og annen har hørt. Han sier han ikke gidder å høre på det og blir lei. Så derfor trekker han seg unna andre. At vi har sittet i samme bil så får hans foreldre vite om det fra noen som har sett oss. En gang ble det fortalt til eks at jeg sto gjemt en plass før jeg skulle levere barnet til han. Jeg sto å ventet på at barnet skulle få sove ferdig før levering.. At jeg skal ha sagt og ment stygge ting om folk prates mye om. Selv om jeg ikke prater med noen.. hvor jeg er til en hver tid, hva slags bil som står i min gårdsplass. Ja, så langt at en nabo hadde sett at jeg gikk frem og tilbake foran vinduene en dag, fikk eks vite om. Jeg vasket gulvet.. Da jeg har gitt bort gamle møbler så går ryktene om at jeg skal bo med noen igjen. Det er liksom utenkelig at jeg bare ønsker meg andre møbler? Jeg sa til eks at jeg føler meg overvåket, han har opplevd det selv nå. Jeg ble det i en bolig, så jeg flyttet på meg for å få fred. Jeg bor nå veldig kort vei unna eks og ryktene står ikke i ro om at vi bor sammen nå, fordi jeg kjører samme retning. Det hjelper ikke å holde seg for seg selv eller kutte ut folk tydeligvis. Man kan jo ikke gjøre noe? Hvordan overleve alt dette snakket? Jeg må jo ha et veldig spennende liv slik dette holder på. Anonymkode: 3f1e1...c79 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg opplever også dette. Jeg hever huet mitt og setter skylapper på, de vet uansett bare brøkdeler og fragmenter av livet mitt, jeg kjører fram og driter i det. Jeg gjør ikke noen noe vondt uansett. Anonymkode: 995cd...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #3 Skrevet 7. oktober 2021 Invitere til høstfest, med eksen, og snakke åpent om at det er slutt, at dere er venner, "alt" -så de ikke har noe å henge seg opp i? Om dere ufarligjør situasjonen så kan det hende de stopper..! Anonymkode: 20fcb...208 2
Aureka Skrevet 7. oktober 2021 #4 Skrevet 7. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Invitere til høstfest, med eksen, og snakke åpent om at det er slutt, at dere er venner, "alt" -så de ikke har noe å henge seg opp i? Om dere ufarligjør situasjonen så kan det hende de stopper..! Anonymkode: 20fcb...208 Tenker at det er noe i det her altså. Vær mer åpen om det selv, snakk med folk når du møter dem og fortell uoppfordret at du og eks har et godt samarbeid om barnet og at du/ dere setter så stor pris på det. MEN at dere ikke er kjærester eller har planer om å bli det. Kanskje begynne og tøyse litt med folk om alt som sladres om dere? At folk da ser det uten i fra og skjønner hvor sprøtt den sladringen er. Det finnes mange merkelige bygdesamfunn rundt omkring. Endret 7. oktober 2021 av Aureka 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #5 Skrevet 8. oktober 2021 Vokst opp på et lite sted, flytta tilbake som voksen. HJELPES!!!!!! Det holdt i 6mndr, da måtte jeg tilbake til en større by. Et helvete å leve på slike små steder der alt bare går i sladder, legger seg borti hva alle andre gjør. Ingenting er som å være litt anonym i mengden....må ikke være Oslo, men et sted som har litt størrelse. Anonymkode: 1273b...c49 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 En av grunnene til at jeg elsker å bo i by! At folk snakker kommer du ikke unna, så jeg ville prøvd å bare le av det. Husk at dette er folk som har begredelige liv selv, siden de syns det er SÅ spennende å følge med på deg og eksen. Når du blir konfrontert med rykter, le høyt og si noe a la "her har noen god fantasi, ja!". Forøvrig kjempeflott at du og eksen har et så godt samarbeid, og virker som dere har klart å bevare vennskapet. Hev dere over det, og så kan dere heller møtes over en kaffe og le av alle ryktene som har gått om dere den siste uken. Tror det eneste som hjelper her, er å se underholdningsverdien i det, spesielt overfor familien og venner. Anonymkode: fad92...210 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #7 Skrevet 8. oktober 2021 Klassisk bygdedyr. Anonymkode: 32c61...4da 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Er dette noe å bry seg om egentlig? Anonymkode: d1b74...dd5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Invitere til høstfest, med eksen, og snakke åpent om at det er slutt, at dere er venner, "alt" -så de ikke har noe å henge seg opp i? Om dere ufarligjør situasjonen så kan det hende de stopper..! Anonymkode: 20fcb...208 Forsøkt lignende uten at det hjalp noe. Anonymkode: 3f1e1...c79
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 Aureka skrev (12 timer siden): Tenker at det er noe i det her altså. Vær mer åpen om det selv, snakk med folk når du møter dem og fortell uoppfordret at du og eks har et godt samarbeid om barnet og at du/ dere setter så stor pris på det. MEN at dere ikke er kjærester eller har planer om å bli det. Kanskje begynne og tøyse litt med folk om alt som sladres om dere? At folk da ser det uten i fra og skjønner hvor sprøtt den sladringen er. Det finnes mange merkelige bygdesamfunn rundt omkring. Gjort dette, hjalp ikke. Anonymkode: 3f1e1...c79
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 Folk er så sære! Hva gjør det at folk snakker!? Jeg elsker bygda fordi folk vet hva som hender med meg, alt blir mer nært og trygt. Folk bryr seg om og ikke med Anonymkode: f8d5b...a23
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #12 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Folk er så sære! Hva gjør det at folk snakker!? Jeg elsker bygda fordi folk vet hva som hender med meg, alt blir mer nært og trygt. Folk bryr seg om og ikke med Anonymkode: f8d5b...a23 Det er ikke noe gøy, når foreldre eller andre du kjenner, blir fortalt løgner om en selv. Mine foreldre fikk høre at jeg hadde tatt abort, ognde sa ikke noe, da de tenkte jeg ville fortelle om det selv etterhvert. 2 år senere, fikk jeg høre av svigerinnen min at alle visste at jeg hadde tatt abort flere år tidligere.... Hele familien hans og resten av bygda. De hvisket og tisket om denne aborten og at jeg latet som ingenting..... Saken var at jeg aldri hadde tatt abort.... Ikke engang vært gravid! Sånne ting er ubehagelig! Jeg sluttet nærmest å gå ut av døra på nesten 5-6 år, og det ødela meg på mange vis. Det har også vært flere ting, både med meg og andre. Det er en håndfull giftige kvinner her jeg bor, og slekten til mannen min inneholder 2 av disse giftige kvinnene..... De lager og dikter ting om folk og trekker egne konklusjoner av ting de ser, og lager dem til sannheter som fortelles videre. Anonymkode: 3071d...c2d 4
PetterKanin Skrevet 9. oktober 2021 #13 Skrevet 9. oktober 2021 Vanligvis dreier dette seg mer om at man innbiller seg dette enn at så mange har noen interesse av privatlivett ditt. Det er det de færreste som har. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #14 Skrevet 9. oktober 2021 Slik kan det være å bo på bygda ja! Men vær trygg på at de som prater slik om deg, prater slik om alle. Det er en skikkelig uting, og et tegn på at de som absolutt må sladre slik om andre har fryktelig lite å holde på med selv. Hev deg over det, prøv å le det bort, og lev akkurat slik som du ønsker selv! Anonymkode: 93874...273 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #15 Skrevet 9. oktober 2021 PetterKanin skrev (5 timer siden): Vanligvis dreier dette seg mer om at man innbiller seg dette enn at så mange har noen interesse av privatlivett ditt. Det er det de færreste som har. Har fått høre så mye av 10 forskjellige nå, det er ikke noe jeg innbiller meg. Jeg får tlf og sms av folk som har fått høre ting jeg ikke en gang visste selv. Anonymkode: 3f1e1...c79
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #16 Skrevet 9. oktober 2021 Kan man ikke anmelde sladrehankene? Det har jeg gjort. Politiet tok en telefon til sladrekjerringene. Fikk slutt på alt. Anonymkode: bbe3d...e38 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 8.10.2021 den 13.16): Gjort dette, hjalp ikke. Anonymkode: 3f1e1...c79 Selv om det ikke har gjort at de har stoppet fullstendig med sladringen, tror du ikke det har hjulpet noe? Å konfrontere dem på en slik måte at de må se seg selv utenfra pleier å ha en viss dempende effekt. Anonymkode: 1b144...42c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå