Gå til innhold

Å holde seg (fysisk) attraktive for hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser du på det? Har dere snakket om det? Har dere en (uttalt eller uuttalt) avtale på det?

Mener du at man har et ansvar for å holde seg attraktiv for partneren sin? Og gjør man det ikke, så er det ikke så rart om ting skjer? Hun kom aldri i form igjen etter fødslene, ikke rart at han etterhvert byttet henne ut i en yngre og finere dame. Eller han ble tjukk og gubbete, det var derfor hun var utro mot han.

Eller er du ikke så opptatt av utseendet? Kanskje er det fysiske for deg ikke det avgjørende for hvor attraktiv en person er?

Er det å holde seg eller bli mer attraktiv for partneren sin god motivasjon til å ta tak i kosthold, trening og livsstil? 

Anonymkode: 4361b...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan ser du på det? Har dere snakket om det? Har dere en (uttalt eller uuttalt) avtale på det?

Mener du at man har et ansvar for å holde seg attraktiv for partneren sin? Og gjør man det ikke, så er det ikke så rart om ting skjer? Hun kom aldri i form igjen etter fødslene, ikke rart at han etterhvert byttet henne ut i en yngre og finere dame. Eller han ble tjukk og gubbete, det var derfor hun var utro mot han.

Eller er du ikke så opptatt av utseendet? Kanskje er det fysiske for deg ikke det avgjørende for hvor attraktiv en person er?

Er det å holde seg eller bli mer attraktiv for partneren sin god motivasjon til å ta tak i kosthold, trening og livsstil? 

Jeg tror først og fremst man må gjøre det for sin egen del. Fint å motivere hverandre til sunt kosthold og mosjon.

Anonymkode: 94911...89c

• Liker 7
Skrevet

Jeg er overrasket over hvor lite jeg bryr meg om mannens kropp og utseende etter 20 år sammen. Jeg liker at han liker meg, med mine feil og mangler. 
Han har lagt på seg, jeg har gått ned siden vi ble sammen. Men det gjør ingen forskjell.

Anonymkode: a8b79...5e2

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har snakket om det, og er skjønt enige i at det er et «ikke tema» og fullstendig irrelevant for forholdet vårt.

Nei. Jeg mener man ikke har et ansvar for å holde seg i noen som helst form, for noen andre en evt seg selv. Heldigvis er min partner på linje der.

Er ikke opptatt av kropp/utseende som noe avgjørende for mine følelser for partneren min. Kunne knapt vært mindre relevant.

Hadde en kjæreste av meg kommentert kroppen/utseende mitt, så hadde jeg avsluttet forholdet før det ville fått meg til å forandre på kroppen/utseende 😊

Partneren min har ingen rolle i min motivasjon for trening/kosthold.

Etter snart 20 år som samboere har vi aldri kommentert hverandres kropp/utseende igjennom graviditeter, vektøkninger, vektnedganger, langt hår, kort hår, kroppshår generelt osv osv.

Dette er ting ingen andre har noe med 😊

• Liker 8
Skrevet

Det politiske korrekte svaret er at man skal akseptere hverandre som de er og det fysiske som forandrer seg med tiden. 

Nøkkel ordet er selvsagt tiden.

Min personlige mening er at man har en plikt ovenfor sin egen helse og sin partner å være på sitt beste med hva alderen tilsier, men også med måte som gjør at det ikke overkjører alt annet i livet.

• Liker 12
Skrevet

Jeg ønsker at partneren min holder seg i form ja. Jeg har mine preferanser og ønsker selvfølgelig det som tiltrekker meg. Dette går begge veier, og jeg forstår de som går fra partneren sin på grunn av at de lar seg forfalle. 

Anonymkode: 97db9...28b

• Liker 6
Skrevet
umAxa skrev (2 minutter siden):

man har en plikt ovenfor sin egen helse og sin partner å være på sitt beste med hva alderen tilsier,

Er litt glad for at de eneste «pliktene» jeg har i forholdet mitt er i rollen som far.

Hadde blitt stresset og særdeles utilpass om jeg hadde følt at helse og «å være på sitt beste» for partner var en plikt. Da hadde jeg heller valgt å bli singel 😊

• Liker 11
Skrevet

Jeg syntes det er viktig å ta vare på seg selv, mest for egen del, men også av hensyn til hverandre. Såklart kan det dukke opp ting som gjør slikt vanskelig, som sykdom, da er man unnskyldt. Men å forfalle av ren latskap er noe helt annet. Det er viktig å holde seg fysisk aktiv, spise sunt, ha god hygiene. Hadde min partner plutselig blitt sløv med hygienen, eller blitt sofa slave og lagt på seg 15-20 kg fordi han ikke gadd, da hadde jeg tatt en prat med han. Ofte henger det å ta vare på seg selv sammen med psyken. Har man det tungt psykisk, kan det fysiske forfalle, men forfaller det fysiske, er det ofte fort at det også blir psykisk. Dette henger sammen.

Anonymkode: 36241...b2a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ofte henger det å ta vare på seg selv sammen med psyken. Har man det tungt psykisk, kan det fysiske forfalle, men forfaller det fysiske, er det ofte fort at det også blir psykisk. Dette henger sammen.

Anonymkode: 36241...b2a

Godt poeng.

Selv bruker jeg trening som terapi for et sinn og en mental tilstand jeg er glad andre ikke har innsikt i.

Tung og intensiv styrketrening holder meg flytende.

For min del blir det da motsatt av hva du illustrerer, men poenget er deg samme. Jeg trener altså fordi psyken ikke er på plass. Om jeg hadde hatt det helt fint psykisk/mentalt tror jeg ikke jeg hadde trent 😊

• Liker 1
Skrevet

Altså når man er i et forhold så har man et ansvar ikke bare for seg selv, men også partneren. Du skal fortsatt være attraktiv for din partner og det ansvaret har du selv. 

Jeg tenker at ved normal mosjon så bør det gå fint å holde formen ved like. 

Selv bruker jeg mere tid på trening (flere timer hver dag). Dette er for min del, men konsekvensen av det ser man jo ganske tydelig. Ikke alle damer liker det, men min partner bør akseptere det at jeg har sportskropp. Dette er heller ikke noe jeg forventer hun skal drive på med og det er jeg veldig klar på, men jeg forventer at hun rører normalt på seg iløpet av dagen. 

Jeg tenker også på dette i klesveien. Innimellom når man har fri er det lov å fiffe seg litt for partneren sin. 

Jeg ser det er en del som aktivt bruker unnskyldninger for å slippe dette med mosjon. De om det. Det vitner mye om hvor lite gjennomtenkt de faktisk er i forhold til kroppen de skal ha til de dør. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg syns at begge har et ansvar for å holde seg attraktive for hverandre. Forventningene må så klart være realistiske, og ved sykdom/graviditet/alder osv vil man jo naturlig endre seg. Det må partner godta. Men å ta vare på helsa si gjennom et sunt kosthold og trening, så lenge man er fysisk i stand til det, er et minimumskrav for meg. 

Anonymkode: 2985c...e80

• Liker 4
Skrevet

Tenker at så lenge man holder seg i form, trener, sover nok, spiser ganske sunt og tar vare på hud, hår og tenner, så er mye gjort. Og så ta ansvar for å utvikle seg, lære noe nytt, finne glede. Samt nye sko/klær iblant. 

Akkurat nå er begge et par kilo for mye, etter en hard jobbesommer samt sorg i begges familier. Det snakker vi om. Han har begynt å trene mer igjen. Jeg holder på å bytte treningssenter nå, og har fått mer tid til å trene nå som jeg har kort reisevei til ny jobb. Begge viser hverandre nye klær vi har kjøpt. Han roste meg da jeg fant ny hudpleieserie som gjør huden min veldig myk. Han har selv veldig god hygiene og renser huden. 

Blir jo litt teit å si at man har "ansvar for å holde seg attraktiv". Vil like gjerne si det motsatt, ihvertfall, at man har ansvar for å hjelpe hverandre til å ha en funksjonell kropp og et bra sinn. Men vi vil glede hverandre også, såklart. Samtidig som vi føler oss fine.

Anonymkode: f7f79...32e

• Liker 2
Skrevet

Man har ikke noe "ansvar" for det på grunn av partneren. De fleste blir som de blir fordi vi kan ikke noe annet. Det er ikke noe som er å "komme seg etter fødsler", kroppen endres og slik er det. Kvinner med x antall barn de har båret frem, født, ammet og har omsorg for i tillegg til full jobb, diverse fødselsskader og bryster som har ammet skal ikke bli fortalt at de skal "komme seg" slik at mannen og samfunnet kan anse henne som et fullverdig menneske igjen.

Anonymkode: b9dbe...a5a

• Liker 2
Skrevet

Det fungerte greit så lenge vi var noenlunde unge. Altså under sånn circa 55. 

Men nå alderen siger på, skjer det noe. 

Gubben har pådratt seg en mage. Det har jeg også. Vi liker det ikke. Vi prøver å spise bra mat og bevege oss mer, men kroppene fungerer ikke sånn de engang gjorde. 

Gubben har fått sølvgrått hår. Han liker det ikke. Moren hans nærmest tvang ham til å farge det i noen år, helt til jeg sa stopp. 

Vi daffer rundt i joggebukser og usexy inneklær. Mimrer tilbake til tiden da vi begge var ganske attraktive. 

Men vi elsker hverandre fremdeles, tross i at utseendet ikke er det samme som det det engang var. 

Anonymkode: 24dba...0c2

• Liker 4
Skrevet

Vi har aldri snakket om det sånn utover noen småting.

Jeg liker ikke voldsomt mye skjegg, men vil han skal ha litt.

Han liker at jeg barberer ben innimellom og gjerne nedentil - men krever det ikke. Vil helst jeg skal gå uten sminke, men jeg går med og liker dilling han ikke bryr seg om. 

Ellers har vi hatt dialog om forventninger til andre ting, men ikke utseende

Sex har vi uavhengig av om den ene går ned eller opp 10-20 kg. Vi har begge gjort begge deler, påvirker ikke sexlivet. Vi har trent mye og lite begge to, påvirker heller ikke sexlivet. 

Vi snakker ikke om denslags i relasjon til utseende eller attraksjon, men mer eventuelt som noe vi liker å gjøre for egen del. 

Skrevet

Jo, det er et tema. 

Vi har vel vært der at det betydde mye, så ble det mye jobb, mange unger, mye bekymringer, karriere og stress og ...nå er det liksom slik at ungene flytter ut snart. Vi ser litt på hverandre og har det lille blikket. Så vi har lansert et slagord; Fit før 50. Det kommer altså av at jeg la merke til at de som var 50 år på jobben så mer fresh ut enn de som var 40. De som var 40 ser litt sliten ut, og litt lite søvn. Kommer springende... mens de på 50 er veldig fit, og de ser veldig avslappet ut. De sykler på jobb osv. 

En sånn generell observasjon jeg har delt med mannen min og som vi begge ble litt inspirert av. Så vi har en liten sånn Italia-drøm, og i den drømmen så er vi ganske hotte (til å være rimelig gamle). Litt mer som vi var før...Det skjedde noe ved 40 års alderen merket jeg. Det kom ikke helt gratis lenger. Så et work in progress, som har fått mer fokus den siste tiden. 

Tror jeg må fjerne noen bekymringsrynker mellom øyebrynene... btw

• Liker 1
Skrevet
sicario skrev (2 timer siden):

Er litt glad for at de eneste «pliktene» jeg har i forholdet mitt er i rollen som far.

Hadde blitt stresset og særdeles utilpass om jeg hadde følt at helse og «å være på sitt beste» for partner var en plikt. Da hadde jeg heller valgt å bli singel 😊

Folk her må jo være tenåringer eller gutter/menn som skal syte over at kvinner får barn og aldres (som ellers på KG). Hvem er det som bryr seg eller orker/ønsker å være i et forhold hvor partner kommer til å gå fra deg hvis du blir litt tjukk eller slutter å farge håret? Som om man vurderer den man elsker basert på utseende!?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Man har ikke noe "ansvar" for det på grunn av partneren. De fleste blir som de blir fordi vi kan ikke noe annet. Det er ikke noe som er å "komme seg etter fødsler", kroppen endres og slik er det. Kvinner med x antall barn de har båret frem, født, ammet og har omsorg for i tillegg til full jobb, diverse fødselsskader og bryster som har ammet skal ikke bli fortalt at de skal "komme seg" slik at mannen og samfunnet kan anse henne som et fullverdig menneske igjen.

Jeg unner alle som har født å ha funksjonelle kropper, og søke hjelp om de etter 6 mnd fortsatt har delte magemuskler eller problemer med skjeden/blærekontroll. Min mamma fikk ikke det og var en del plaget. 

Anonymkode: f7f79...32e

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Folk her må jo være tenåringer eller gutter/menn som skal syte over at kvinner får barn og aldres (som ellers på KG). Hvem er det som bryr seg eller orker/ønsker å være i et forhold hvor partner kommer til å gå fra deg hvis du blir litt tjukk eller slutter å farge håret? Som om man vurderer den man elsker basert på utseende!?

Ja. Helt enig. Var det som var poenget mitt 😊

Skrevet

Vi begge er noen jålebukker så det går av seg selv. Vi kan møtes til fredagstaco i aftenkjole og dress jeg og han😅 

Begge er utseendefikserte her i heimen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...