Gå til innhold

Vaske baken til pus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har bæsj sittende fast bak, og han Aker seg bortover for å prøve å få det bort. Jeg lurer på hvordan jeg skal få vasket han? Han kommer ikke til å like det da jeg ikke pleier å gjøre det. Hvordan gjør dere andre det?

Anonymkode: f6b13...c83

Skrevet

Ta litt matolje på en bommulspad og legg forsiktig inntil mens han sover el.l. da er det lett å fjerne etterpå, bare dra det ut av hårene. 

Anonymkode: a388c...4af

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta litt matolje på en bommulspad og legg forsiktig inntil mens han sover el.l. da er det lett å fjerne etterpå, bare dra det ut av hårene. 

Anonymkode: a388c...4af

Takk for tips 😊

Anonymkode: f6b13...c83

Skrevet

Hvis det er klumper synes jeg det er lettest å bare klippe litt. Langhåra katt, klumpene sitter langt ute. Tør ikke klippe hvis det er for nært følsomme deler. 

Hvis det er vått/klissete er det eneste som funker her å løfte katten opp på kanten av vasken og legge den der, klappe og stryke og roe ned. Og så bruke en myk vaskeklut til å "hente" lunka vann fra kranen med og vaske forsiktig og bløte opp. Jeg lar den springe litt rundt etterpå, så fanger jeg den inn igjen og tørker og klapper forsiktig med et håndkle. 

Søsteren min bare skyller rumpa på sine under dusjen. Men da jeg prøvde det her fikk jeg oppskrapa føtter og katt susende rundt i vill panikk. 

Anonymkode: c1abd...416

• Liker 4
Skrevet

Ta katten med deg inn i dusjkabinettet, hvis du har, og ha døren litt åpen, men ikke så mye at han kommer seg ut. Sett deg ned på huk og vask han forsiktig med lunkent vann. Han vil være opptatt med åpningen i døra og se etter fluktmulighet.

• Liker 1
Skrevet

Vi er to om jobben. Jeg holder pus fast, mannen skyller ham forsiktig med dusjhodet vi har i badekaret. Pus syns det er skummelt i begynnelsen, men er alltid glad og fornøyd når vi er ferdige. 

Anonymkode: 28aed...bc0

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har katt med lang pels og av og til har han hatt bæsj eller annen skitt sittende fast i pelsen bak. Stort sett så hjelper det ikke å tørke bort eller holde på med noe fuktet klut eller bomullspad. 

Jeg pleier bare å ta han bort til vasken og skyller og vasker han der. Det liker han ikke så han klorer seg fast og klager høylydt, men har funnet ut at det er den mest effektive måten å få det bort på. 

Han er takknemlig etterpå, men katter kan være litt dramatiske når det er ting de ikke liker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...