Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å jobbe på sykehjem. Jeg hater VIRKELIG det. Jeg vurderer sterkt å bytte jobb!!!!!!

Til dere sykepleiere: Hatet dere denne drittjobben? Hvis ja, hva var det som ga dere frustrasjon? 

Det som frustrerer meg er:

Én kvinnelig sykepleier tar ALDRI del i stell hos de andre pasientene. Hun pleier å stelle de samme pasientene, 2 lette pasienter som stort sett steller seg selv. Sykepleieren kommanderer alle de andre ansatte og gir ordrer til kollegaene (sykepleiere, assistenter, lærlinger, helsefagarbeider) om å gå inn på det rommet og stelle den pasienten, samt hvilke oppgaver de skal gjøre.

Det er veldig få ansatte på jobb. Dårlig bemanning. Jeg blir belastet både psykisk og fysisk. 

Jeg kunne skrive flere ting som frustrerer meg på jobb. Listen er lang. Ja, jeg vet. Jeg  SKAL bytte jobb.

Anonymkode: ba54f...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hater å jobbe på sykehjem. Jeg hater VIRKELIG det. Jeg vurderer sterkt å bytte jobb!!!!!!

Til dere sykepleiere: Hatet dere denne drittjobben? Hvis ja, hva var det som ga dere frustrasjon? 

Én kvinnelig sykepleier tar ALDRI del i stell hos de andre pasientene. Hun pleier å stelle de samme pasientene, 2 lette pasienter som stort sett steller seg selv. Sykepleieren kommanderer alle de andre ansatte og gir ordrer til kollegaene (sykepleiere, assistenter, lærlinger, helsefagarbeider) om å gå inn på det rommet og stelle den pasienten, samt hvilke oppgaver de skal gjøre.

Det er veldig få ansatte på jobb. Dårlig bemanning. Jeg blir belastet både psykisk og fysisk. 

Jeg kunne skrive flere ting som frustrerer meg på jobb. Listen er lang. Ja, jeg vet. Jeg  SKAL bytte jobb.

Ja, men da er det jo greit da...

• Liker 3
Skrevet

Dere har vel en leder?

• Liker 3
Skrevet

Da slutter du å klage og gjør noe med det -

Bytt jobb.

Anonymkode: 3c4ed...911

• Liker 3
Skrevet
Fireflies skrev (Akkurat nå):

Dere har vel en leder?

Leder sier ikke et ord til henne. Det er det som frustrerer meg. Jeg er også sykepleier og jeg kommanderer ikke de ansatte slik hun gjør.

Ts.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om det er sykehjem eller helsevesenet i seg selv som gjør at folk får piggene ute og svarer deg sånn her. Det du beskriver er jo helt fryktelig, og ikke noe noen ønsker i en jobb. Det gjør det ikke noe hyggelig å være på jobb, og det er verken fair for pasientene eller de ansatte. Når det er sagt så er du nå bare en ansatt som gjør ditt beste, og du klarer ikke å endre et dårlig arbeidsmiljø som antakelig har vært slik i mangfoldige år. Slik som hun kvinnelige kollegaen din holder på går ikke an, men det skjer jo hver eneste dag i så mange arbeidsmiljøer. Det er bare sunt å få ut litt frustrasjon på en sånn her måte som ikke er til skade for noen som helst. 

Jeg ville nok ha byttet jobb. På sykehjem så er det ofte lite bemanning, og det går hardt utover de ansatte. Har du noen tanker om hvor og hvordan du kan tenke deg å jobbe? Hvis du er veldig glad i sykehjem, så finnes det jo også bedre å velge i. 

Anonymkode: 3fc20...708

• Liker 8
Skrevet

Du har min sympati. Jeg har jobbet på sykehjem og det var et sant Helvete.

Anonymkode: 2b986...27f

• Liker 3
Skrevet

Jobber selv på sykehjem, og selv om det ikke er så ille som det du beskriver TS, er det også en del problemer her også. Virker som om dette er en gjenganger på de fleste sykehjem. Hva er grunnen til dette tror dere? 

Anonymkode: f0718...5fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jobber selv på sykehjem, og selv om det ikke er så ille som det du beskriver TS, er det også en del problemer her også. Virker som om dette er en gjenganger på de fleste sykehjem. Hva er grunnen til dette tror dere? 

Anonymkode: f0718...5fe

Elendig ledelse og dårlig økonomi i kommunene

Anonymkode: 50562...464

• Liker 4
Skrevet

Jobbet som sykepleier på sykehjem i to år, gikk på veggen og slutta. Jobbet aldri som sykepleier igjen, og har aldri angret en dag på at jeg droppa det yrket. 

Anonymkode: 2c4d1...37e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobbet som sykepleier på sykehjem i to år, gikk på veggen og slutta. Jobbet aldri som sykepleier igjen, og har aldri angret en dag på at jeg droppa det yrket. 

Tok du omskolering? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er det jobben du ikke trives med eller er det sykepleieren?

Anonymkode: a2f0e...787

Skrevet
Eryn skrev (1 minutt siden):

Tok du omskolering? 

Ja, jeg ble jurist i stedet. Bedre lønn, ingen turnus, fleksitid, ferie akkurat når jeg vil, osv. Litt høyere studielån, men veldig verdt det 😄

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg ble jurist i stedet. Bedre lønn, ingen turnus, fleksitid, ferie akkurat når jeg vil, osv. Litt høyere studielån, men veldig verdt det 😄

Ja det er jo en helt annen hverdag! 😊

Men jeg har også all respekt for de som klarer å stå i en jobb som sykepleier, enten det er på sykehjem eller andre steder. Som student jobbet jeg en sommer som assistent på sykehjem (uavhengig av studier), og det er desidert den tøffeste jobben jeg har hatt hittil i mitt yrkesliv. Jeg var da 22 år, sprek og sterk, men svært krevende psykisk, i tillegg til fysisk. Var totalt utslitt etter en vakt. All respekt! 

• Liker 2
Skrevet
Eryn skrev (13 minutter siden):

Ja det er jo en helt annen hverdag! 😊

Men jeg har også all respekt for de som klarer å stå i en jobb som sykepleier, enten det er på sykehjem eller andre steder. Som student jobbet jeg en sommer som assistent på sykehjem (uavhengig av studier), og det er desidert den tøffeste jobben jeg har hatt hittil i mitt yrkesliv. Jeg var da 22 år, sprek og sterk, men svært krevende psykisk, i tillegg til fysisk. Var totalt utslitt etter en vakt. All respekt! 

Veldig enig, flott at noen klarer det - og mange trives jo også. Vi er bare forskjellige, ikke alle passer i helsevesenet 😊

• Liker 3
Skrevet

Gå over til hjemmetjenesten.

Anonymkode: 90fd8...bf5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...