Gå til innhold

Hva er den største forskjellen på å være 40 år idag sammenlignet med i 2001?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du?

Anonymkode: f3fc7...18c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mange av de som var 40 år i 2001 som fortsatt er 40 år i dag og kan sammenligne. 

Men jeg er 40 år nå og er ung, mens de som var 40 år i 2001 var gamle. Det er vel største forskjellen. 

Anonymkode: c1d92...61a

• Liker 21
Skrevet

Er vel generelt enklere å leve i dag, bedre kjøpekraft, bedre velferd, lettere arbeidsbyrde på jobb. Dette medfører jo at livet er mindre komplisert enn det har vært før, og en har mer tid til seg selv og familien.

Anonymkode: 8b76b...e47

• Liker 2
Skrevet

Omtrent alle var gift/skilt og hadde unger som var i ungdomsskole- eller vgs-alder. 

Anonymkode: 4108a...606

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel ikke så mange av de som var 40 år i 2001 som fortsatt er 40 år i dag og kan sammenligne. 

Men jeg er 40 år nå og er ung, mens de som var 40 år i 2001 var gamle. Det er vel største forskjellen. 

Jeg var 39 i 2001. Jeg var ikke gammel, og jeg hadde en ettåring.

Ettåringen fikk ikke barnehageplass, og da vi endelig fikk da hun var to kostet den en liten formue.

Anonymkode: 3541a...61f

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er det merkeligste jeg har lest. Du syntes selvsagt de var gamle fordi du var ung, nå synes du selv du er ung, men folk på 20 synes nok du er gammel.

Anonymkode: 1c521...a2c

• Liker 22
Skrevet (endret)

Jeg vet om to forskjeller.  Jeg tror 2001-førtiåringene hadde litt eldre barn enn dagens førtiåringer. Skulle vært kjekt å se statistikk på det.  Og så tror jeg dagens 40-åringer bruker enda mer tid på telefonen og i sosiale media. Nå kan man se foreldre sitte med nesa i iphone mens de passer barn. Den gangen så deltok de nok mer i barnas lek. Jeg antar også at dagens 40-åringer jobber litt mer.

Endret av I Grosny
korrektur
  • Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er vel generelt enklere å leve i dag, bedre kjøpekraft, bedre velferd, lettere arbeidsbyrde på jobb. Dette medfører jo at livet er mindre komplisert enn det har vært før, og en har mer tid til seg selv og familien.

Dette varier nok en del. I mange bransjer har kjøpekraften falt, og boligprisene har steget.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hva tenker du?

Anonymkode: f3fc7...18c

2001 er ikke lenge siden. Forskjellen med 40 i dag og 40 nå var at de fleste hadde skole unger og ikke babyer og barnehagebarn.

Anonymkode: 366e5...83b

• Liker 12
Skrevet
I Grosny skrev (3 minutter siden):

Jeg vet om to forskjeller.  jeg tror 2001førtiåringene hadde litt eldre barn enn dagens førtiåringer. Skulle vært kjekt å se statistikk på det.  Og så tror jeg dagens 40-åringer bruker enda mer tid på telefonen og i sosiale media. Nå kan man se foreldre sitte med nesa i iphone mens de passer barn. Den gangen så deltok de nok mer i barnas lek. Jeg antar også at dagens 40-åringer jobber litt mer.

De deltok ikke mer i barnas lek men resten stemmer.

• Liker 10
Skrevet

40 åringer i 2001 hadde mye kjipere mobiltelefoner

Anonymkode: 2b046...4dd

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Feil for 20år siden var det stort sett enda mulig å ha en hjemmeværende foreldre. Arbeidslivet var det samme utover det. Hvis du skal tenke sånn som dette så må du nok enda 1-2 tiår tilbake. 2001 er ikke så veldig lenge siden.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er det merkeligste jeg har lest. Du syntes selvsagt de var gamle fordi du var ung, nå synes du selv du er ung, men folk på 20 synes nok du er gammel.

Ja, det var det jeg mente, da :P

Jeg kan mene alt jeg vil om hvordan det var å være 40 år i 2001, men det vet jeg jo ikke. 

Og de som var 40 i år i 2001 vet jo ikke hvordan det er å være meg nå. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

40 åringer i 2001 hadde mye kjipere mobiltelefoner

Anonymkode: 2b046...4dd

Neida. Nokia 3310 var og er magiske!

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neida. Nokia 3310 var og er magiske!

Japp ❤️ Min favoritt var Nokia 3210 ❤️ 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snake 🐍❤️

• Liker 3
Gjest Elder Millennial
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke jeg, 6110 var min favoritt😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Eh ja, det var vel poenget da? At når man var 20 virker 40 eldgammelt, men nå når man er 40 selv kjenner man seg ung.

Anonymkode: 742c1...8fb

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

2001 er ikke lenge siden. Forskjellen med 40 i dag og 40 nå var at de fleste hadde skole unger og ikke babyer og barnehagebarn.

Da gjetter jeg at du er 40+ :P

Jeg synes heller ikke 2001 er lenge siden.
Men så husker jeg tilbake til 2001 og hvor uendelig lenge det da var siden 1981 😬

• Liker 4
Skrevet

Jeg var 42 i 2001  og  min yngste var  3 år. Følte meg langt ifra gammel.  (Men han på 15 syntes sikkert jeg var "hau gammel "

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...