Gå til innhold

22 mnd, må vugges I barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått tilbakemelding om at sønnen min er vanskeligere å legge enn de andre i barnehagen. Han blir 2 år i desember og er en aktiv liten kar. Jeg har ammet han til søvn hele veien og det gjør jeg enda, og ja det er sikkert ikke det lureste å gjøre men jeg har rett og slett ikke orket å ta kampen da det har vært så enkelt å gjøre det sånn. Jeg regner med at det kan være grunnen til at det er mer krevende i barnehagen da han aldri har lært seg å sovne på egenhånd. Problemet er nå at han må vugges en stund for å sovne, og at han ofte våkner etter 30 min og må vugges for å sove videre. Hjemme I helgene sover han også i vogna og må vugges på samme måte som i bhg. Det er altså på kvelden han ammes i søvn. Jeg har egentlig ikke vært klar over at det er uvanlig at de må vugges til de sovner da han er mitt eneste barn. Noen som har lignende erfaring eller vet åssen jeg kan lære han å sovne uten måtte vugge ?

Anonymkode: ac900...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at noen må vugges/trilles i søvn i starten. Men det pleier gå seg til og at de ikke trenger det lenger etterhvert 😊 

Anonymkode: 8554b...e10

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt vanlig at noen må vugges/trilles i søvn i starten. Men det pleier gå seg til og at de ikke trenger det lenger etterhvert 😊 

Anonymkode: 8554b...e10

Ja, jeg glemte å skrive det som er litt vesentlig, nemlig at han gått i bhg i ca 9 mnd og det er sånn enda. Er det sånn at det fortsatt kan gå seg til tro? Siden jeg fikk tilbakemelding på det følte jeg det er noe jeg må "fikse"...

Skrevet

Kjøp en babyrocker og sett på vogna - problem løst:-)

Anonymkode: 9ffca...541

Skrevet

Jobber i bhg, og flere av de på den alderen barnet ditt er,har behov for bevegelse på vogna enda. Og de har gått i bhg flere måneder.så noen er slik, mens andre kan legges, også sovner de på 1 minutt fra starten av.men har de prøvd å utsette leggingen litt? Kanskje det går bedre da?

Anonymkode: fc3b3...4b2

• Liker 2
Skrevet

Vår måtte trilles rundt på barnehagen sitt område. Vi fikk også tilbakemelding om det,men det var ikke noe jeg prøvde å fikse. 

Anonymkode: 93666...a97

• Liker 1
Skrevet

Ammet selv i søvn til 2,5 år. Vugget vogne frem til barnehagestart ved 1,5 år. I barnehagen gjorde de ikke det, men hun sovnet uansett uten problemer. 

Hjemme måtte vi derimot fortsette med vugging av vogn

Anonymkode: 322b0...b4f

Skrevet

Det er vel ikke så mye å gjøre med det? 

Mine måtte gjerne trilles hjemme. I barnehagen trur jeg de sovnet bare de så vogna 😆

Anonymkode: 3dc6a...265

• Liker 1
Skrevet

Vår på over 2 som har gått i barnehagen siden ettårsdagen må fremdeles rugges i vogna, men har gått litt opp og ned hvor mye og hvor mye han tuller før han sovner. De ansatte vet at vi strever med det samme og at det ikke er noe som bare kan fikses. Eneste grunnen til at jeg vet at de strever er at de kan si noe de gangene det ikke trengs og de fortalte når han hadde slutta å tulle sånn når han skulle sove. 

Anonymkode: 6e42b...8f3

Skrevet

Ingen av mine har noensinne sovnet uten at vognen har vært trillet. Eldste måtte trilles i søvn frem til hun sluttet med dagsoving rett før hun fylte tre.

Begge har også våknet etter 30 min, variert om vi har fått de til å sove igjen med byssing av vogn.

Trodde det var helt normalt at vognen måtte trilles/bysses ved soving - jeg kjenner faktisk ingen som bare har kunnet lagt barnet i vognen og så har det sovnet selv uten at vognen har vært i bevegelse.

Barnehagen har aldri problematisert dette her.

Anonymkode: 8395b...7fc

• Liker 1
Skrevet

hjelpes.

Anonymkode: cdb0c...0ac

• Liker 1
Skrevet

Vår var lik. Måtte vugges til han sovnet gjennom hele dagsoveperioden. Barnehagen var helt overbevist om at de skulle snu fet behovet på uker, men han sluttet å sove på dagen før de løste det 🤷‍♀️

Anonymkode: a2dd1...ced

Skrevet

Ts her. Tusen takk for svar. Jeg reagerte litt på måten det ble lagt fram på... det er jo ikke så lett for meg å gjøre noe med om han trenger dette for å sove. Men godt å vite at det ikke er unormalt hverfall, som den ansatte fikk meg til å tro en liten stund her

Skrevet

Den ammingen er virkelig en uting. Mødre må lære seg å rulle inn den puppen. 

Anonymkode: 96cbc...083

• Liker 1
Skrevet

At de må rugges i barnehagen er ikke unormalt, men å amme et så stort barn i søvn? Hva med tannpuss?

Anonymkode: d1e7f...5ba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Den ammingen er virkelig en uting. Mødre må lære seg å rulle inn den puppen. 

Amming er ikke en uting. 

Anonymkode: ebd13...04a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Amming er ikke en uting. 

Anonymkode: ebd13...04a

Jo, å amme i søvn er en uting. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At de må rugges i barnehagen er ikke unormalt, men å amme et så stort barn i søvn? Hva med tannpuss?

Anonymkode: d1e7f...5ba

Tennene kommer til å råtne bort. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig for amming og synes i utgangspunktet ikke det gjør noe at barn ammes til de sovner. Samtidig synes jeg at vi som foreldre kan tenke litt over hvordan en hektisk barnehagehverdag kan være. De kunne hatt flere ansatte ja, dersom kommunen hadde råd, men som regel er ikke det et alternativ. Så det å gjøre hverdagen lettere for barnehagen ved å øve på det å sove i vogn uten å bli vugget til søvn, synes jeg godt du kan gjøre dersom du har mulighet for det. 

Anonymkode: b0ec2...64e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei,

Jeg har fått tilbakemelding om at sønnen min er vanskeligere å legge enn de andre i barnehagen. Han blir 2 år i desember og er en aktiv liten kar. Jeg har ammet han til søvn hele veien og det gjør jeg enda, og ja det er sikkert ikke det lureste å gjøre men jeg har rett og slett ikke orket å ta kampen da det har vært så enkelt å gjøre det sånn. Jeg regner med at det kan være grunnen til at det er mer krevende i barnehagen da han aldri har lært seg å sovne på egenhånd. Problemet er nå at han må vugges en stund for å sovne, og at han ofte våkner etter 30 min og må vugges for å sove videre. Hjemme I helgene sover han også i vogna og må vugges på samme måte som i bhg. Det er altså på kvelden han ammes i søvn. Jeg har egentlig ikke vært klar over at det er uvanlig at de må vugges til de sovner da han er mitt eneste barn. Noen som har lignende erfaring eller vet åssen jeg kan lære han å sovne uten måtte vugge ?

På tide å droppe luren snart, isteden?

Anonymkode: 01af4...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...