AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg ble invitert på en liten forlovelsesfest av søskenbarnet mitt med nære venner og familie, men vi har de siste 7 årene ikke hatt kontakt, og plutselig tar hun kontakt og inviterer meg. Syns det hele virker litt falskt og at hun ønsker å samle mest mulig familie for å ikke bli flau foran familien til mannen hennes. Jeg sa jeg ikke ønsket å møte opp fordi jeg har mye angst, og jeg ønsker ikke å sette meg i en så svært ukomfortabel situasjon der jeg må møte min far som jeg ikke har snakket med på 7 år, og de andre søskenbarna jeg heller ikke har snakket med. Er det helt fair av meg? Anonymkode: c37d4...d70 1
Nelja Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Så lenge du har sagt ifra at du ikke kommer er det helt ok 12
Sykepleierinnen Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Aldri hørt om forlovelsesfest... er det noe nytt man har begynt med ? 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Å ikke møte for å "straffe" henne for lite kontakt er barnslig. Å synes det er tåpelig å invitere deg bare for å fylle på er barnslig. Da ville jeg heller brukt det som en mulighet for å få bedre kontakt med den siden av familien. Å ikke møte på grunn av angst er tja... Er det innenfor eksponeringsspekteret gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste ved å ikke møte. Da kan du få passe eksponering, i trygge omgivelser, over tid. En perfekt mulighet for å ta et steg i riktig retning. Men om det medfører panikkanfall, at du sannsynligvis trekker deg, og er i kjelleren både før og etter, da gjør det vondt verre og bør unngås. Diskuter med psykologen din. Anonymkode: ca8e6...bd7 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Bare takk nei du, så gjør du alle en tjeneste ved å ikke delta. Du er nok bare invitert fordi de andre søskenbarna er bedt. Vi hadde flere slike i vårt bryllup, bare kleint når de takket ja og faktisk kom. Anonymkode: 4bc08...acc 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bare takk nei du, så gjør du alle en tjeneste ved å ikke delta. Du er nok bare invitert fordi de andre søskenbarna er bedt. Vi hadde flere slike i vårt bryllup, bare kleint når de takket ja og faktisk kom. Anonymkode: 4bc08...acc Dere inviterer folk dere ikke ønsker å ha der. Og synes de er kleine som ikke forstår det, og at de burde takket nei. Det er bare sykt. Anonymkode: ca8e6...bd7 15
Fiora Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Er forlovelsesfest en greie? Vi forlovet oss i sommer, har ikke gjort noe nummer ut av det Uansett, du er i din fulle rett til å takke nei, som ved alle andre invitasjoner.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 Bare å si nei, du trenger ikke forklare mer enn det Og skal dette også bli en greie nå, med forlovelsesfest? Huff. Syns det holder lenge med utdrikningslag og bryllup. Anonymkode: a1d58...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Sykepleierinnen skrev (1 time siden): Aldri hørt om forlovelsesfest... er det noe nytt man har begynt med ? Fiora skrev (38 minutter siden): Er forlovelsesfest en greie? Vi forlovet oss i sommer, har ikke gjort noe nummer ut av det Uansett, du er i din fulle rett til å takke nei, som ved alle andre invitasjoner. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Bare å si nei, du trenger ikke forklare mer enn det Og skal dette også bli en greie nå, med forlovelsesfest? Huff. Syns det holder lenge med utdrikningslag og bryllup. Anonymkode: a1d58...3a7 Hvorfor er det slik på KG at det er et ORK å få en invitasjon? At vertskapet bør være evig takknemlig bare man klarer å stille i bryllupet, og i alle fall ikke forvente noe mer ut over det? Er det et ønske å kun ha flest mulig grå hverdager, som tilbringes i ensomhet eller tosomhet hjemme, foran en skjerm? Forlovelsesfest er en markering og hyggelig kveld, en unnskyldning for å møtes, spise god mat, ta litt drikke. Ingen gave, ingen taler. Bare en koselig samling. Anonymkode: ca8e6...bd7 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 Ts her. Altså det er ikke slik at jeg ikke drar bare pga angst og at jeg tror hun samler folk, men hun og hennes familie har vært direkte fæl mot min familie, og søskenbarnet mitt snakker fortsatt ned om mine søsken. Skjønner da ikke hvordan hun tenker dette skal fungere når hun kommer på rykter om min familie, og i tillegg er uvenner med mine søsken? Denne jenta er vanskelig å forstå seg på. Hun tror jeg er mer glad i henne enn mine EGNE søsken? Anonymkode: c37d4...d70 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ts her. Altså det er ikke slik at jeg ikke drar bare pga angst og at jeg tror hun samler folk, men hun og hennes familie har vært direkte fæl mot min familie, og søskenbarnet mitt snakker fortsatt ned om mine søsken. Skjønner da ikke hvordan hun tenker dette skal fungere når hun kommer på rykter om min familie, og i tillegg er uvenner med mine søsken? Denne jenta er vanskelig å forstå seg på. Hun tror jeg er mer glad i henne enn mine EGNE søsken? Anonymkode: c37d4...d70 Hvis dette er årsaken til at du ikke vil dra, hvorfor handler da HI om angst, og noe helt annet? Er vi tankelesere? Eller tror du vi kjenner familierelasjonene? Og hvorfor drar du i bryllupet, men ikke forlovelsesfresten, om du først vil markere et standpunkt? Anonymkode: ca8e6...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 19.16): Hvorfor er det slik på KG at det er et ORK å få en invitasjon? At vertskapet bør være evig takknemlig bare man klarer å stille i bryllupet, og i alle fall ikke forvente noe mer ut over det? Er det et ønske å kun ha flest mulig grå hverdager, som tilbringes i ensomhet eller tosomhet hjemme, foran en skjerm? Forlovelsesfest er en markering og hyggelig kveld, en unnskyldning for å møtes, spise god mat, ta litt drikke. Ingen gave, ingen taler. Bare en koselig samling. Anonymkode: ca8e6...bd7 For DEG og din familie er det kanskje en koselig samling. Men du kan kanskje prøve å forestille deg om det hadde vært like koselig om det kun var en gjeng med mennesker som har vært slemme med deg og dine. Anonymkode: ab610...736
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #13 Skrevet 8. oktober 2021 Til TS, Hadde nok som deg ikke giddet å dra. Men når man får en invitasjon, så er det høflig å takke nei på en pen måte. Du trenger ikke si hvorfor du ikke vil komme, det holder å si "Tusen takk for invitasjon, hyggelig at du tenkte på meg. Dessverre har jeg ikke mulighet den dagen, men ønsker deg en fantastisk feiring" Og så går du videre med livet ditt. Anonymkode: ab610...736 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå