Gå til innhold

Zyprexa erfaringer? Fikk skrevet det ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har lenge slitt med søvn, vært manisk til tider, psykiater skrev ut 2,5 mg zyprexa. Ser nesten bare dårligere erfaringer, noen som har noen gode? Får man sove av de? 

Anonymkode: 400a2...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ulike psykofarma. Noen opplever det ene, mens andre synes det går greit. Du må bare huske at du ikke er forpliktet til en bestemt pille. Gir den bivirkninger du synes er ubehagelige, så nevn det øyeblikkelig for legen. Det er mange alternativ, og du tåler kanskje noen av disse bedre. Dette er helt individuelt, prøving og feiling. Ingen kan vite noe på forhånd.

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PunkCouture

Jeg har tatt Zyprexa periodevis i fire år, og fast i 1.5 år (20 og 10 mg). Min erfaring er at det har veldig god virkning mot søvnproblemer, mani og psykose. 

Vil bare anbefale å være mentalt forberedt på at apetitten kan øke en del. Mange legger på seg mye av Z, men det går an å forebygge om man forbereder seg godt/gjør bevisste valg fra starten av. 

Man kan godt bli litt påvirket dagen etter, men min erfaring er at man venner seg til det, og blir mer normal etter hvert. I starten ble jeg fryktelig trøtt og zombie-aktig, men det var på 20 mg, da 🙂

Endret av PunkCouture
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...