Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se for deg det er en person du hadde i livet og fikk hyggelig dialog. Du reiser til nytt sted og jobber der. 

Plutselig fikk du sms fra vedkommende etter 4 år.  Hvordan har du det?

Ville du synes det var rart? Og stusset på var jeg ikke betydningsfull nok til at vedkommende ringte? Var ikke det å snakke langt bedre?

Anonymkode: a2675...5fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å overtenke. Bare svar vedkommende, eller la være.

Dette er ikke noe som krever dybdeanalysering.

Anonymkode: 15f51...ef8

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at dette er en person som savner deg, som ønsker å gjenoppta vennskapet og som velger å ta kontakt på en mild og lett måte for at ikke en eventuell avvisning skal bli for hard.

Er dette en person du ønsker kontakt med? I så fall anbefaler jeg at du tar ansvaret for å ringe vedkommende. Kanskje har denne personen det litt vanskelig i livet sitt nå og trenger en god venn og derfor valgte å strekke ut en hånd til deg. Det vet du ikke før du snakker med vedkommende.

Anonymkode: 24396...ef5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at dette er en person som savner deg, som ønsker å gjenoppta vennskapet og som velger å ta kontakt på en mild og lett måte for at ikke en eventuell avvisning skal bli for hard.

Er dette en person du ønsker kontakt med? I så fall anbefaler jeg at du tar ansvaret for å ringe vedkommende. Kanskje har denne personen det litt vanskelig i livet sitt nå og trenger en god venn og derfor valgte å strekke ut en hånd til deg. Det vet du ikke før du snakker med vedkommende.

God tanke det. 

Skrevet

Skjønner ikke at det kan være noe som helst negativt å tolke ved den typen kontakt. Vedkommende ønsker åpenbart å ta opp igjen kontakten, og det er jo bare hyggelig. Du ringte ikke du heller.

Anonymkode: 9873d...ccf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke at det kan være noe som helst negativt å tolke ved den typen kontakt. Vedkommende ønsker åpenbart å ta opp igjen kontakten, og det er jo bare hyggelig. Du ringte ikke du heller.

Anonymkode: 9873d...ccf

Det virket rart, og formuleringene tydet jo på det.  Derfor opplevdes ikke det som noe greie at vedkommende kun sendte SMS. Ett normalt menneske ville ringt, og ut i fra der ville man også fått signalene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det virket rart, og formuleringene tydet jo på det.  Derfor opplevdes ikke det som noe greie at vedkommende kun sendte SMS. Ett normalt menneske ville ringt, og ut i fra der ville man også fått signalene.

Er jeg et unormalt menneske hvis jeg hadde sendt sms i stedet? Sms er «tryggere». Jeg hadde sendt sms.

Anonymkode: d47fd...8b7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er jeg et unormalt menneske hvis jeg hadde sendt sms i stedet? Sms er «tryggere». Jeg hadde sendt sms.

Anonymkode: d47fd...8b7

ja, hvis det er 4 år siden... det normale er at man ringer...

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker helt motsatt fra deg. Jeg ville syntes det var kjempeubehagelig om noen ringte meg helt ut av det blå, etter fire år. Jeg ville satt mye mer pris på en sms. 

Jeg hadde dermed også sendt sms, i motsatt fall. 

Anonymkode: be0a4...5fb

• Liker 4
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes for øvrig du bør være mer forsiktig med å bestemme hva som er normalt og ikke, og overanalysere utifra dét. Som vi ser her i tråden, er det jo ikke like normalt som det du antar at det er. 

Anonymkode: be0a4...5fb

• Liker 4
Skrevet (endret)

Er det du som lurer på å sende en sms etter 4 år?

Kan uansett si at jeg ikke ser noe problem med det, bare hyggelig det vel? :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan går det, TS? Har du svart vedkommende enda? 💐

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvordan går det, TS? Har du svart vedkommende enda? 💐

Kom over ett brudebilde samt etterkommer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kom over ett brudebilde samt etterkommer. 

Da har du et par samtaleemner der! Start med å gratulere med barnet og ta samtalen videre derfra. 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...