Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en fast matplan? 

Hvordan ser den ut i så fall? Gjerne med hvor mange ml mme barnet får også. 

Hadde satt ekstremt pris på det!! 

Anonymkode: 645dd...327

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har dere en fast matplan? 

Hvordan ser den ut i så fall? Gjerne med hvor mange ml mme barnet får også. 

Hadde satt ekstremt pris på det!! 

Ca 08:30 : 90ml mme og havregrøt laget på vann. 

Ca 12:00 90ml mme og brødbiter/musligrøt/fruktmos/bananlapp/bananmos ol. Spiser lite til lunsj, er liksom bare en smak av forskjellig. 

Ca kl16:00 : middag. Hun liker avokado-og-mango-mos, og det middagaglasset  med gulrot og potet. Ellers er hun kresen på middager foreløpig. Får vann å drikke. 

Ca kl18:00 : 90ml og havregrøt laget på vann. 

Også får hun 90ml ila natta når hun våkner :) Hva får din? Jeg synes det er kjempevanskelig å vite hva som er «normalt» selv.. har spurt her selv faktisk, men ikke fått noe respons 😅

Anonymkode: 038e2...0d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ca 08:30 : 90ml mme og havregrøt laget på vann. 

Ca 12:00 90ml mme og brødbiter/musligrøt/fruktmos/bananlapp/bananmos ol. Spiser lite til lunsj, er liksom bare en smak av forskjellig. 

Ca kl16:00 : middag. Hun liker avokado-og-mango-mos, og det middagaglasset  med gulrot og potet. Ellers er hun kresen på middager foreløpig. Får vann å drikke. 

Ca kl18:00 : 90ml og havregrøt laget på vann. 

Også får hun 90ml ila natta når hun våkner :) Hva får din? Jeg synes det er kjempevanskelig å vite hva som er «normalt» selv.. har spurt her selv faktisk, men ikke fått noe respons 😅

Ja jeg synes det er forferdelig vanskelig selv. Min blir 6 måneder om noen dager og frem til nå har jeg gitt nan1 120*6 flasker og 1 porsjon grøt utblandet i nan og litt varmt vann. Virker som jeg skal snu helt om nå som baby bikker 6 måneder. Skal de spise mye mer da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg synes det er forferdelig vanskelig selv. Min blir 6 måneder om noen dager og frem til nå har jeg gitt nan1 120*6 flasker og 1 porsjon grøt utblandet i nan og litt varmt vann. Virker som jeg skal snu helt om nå som baby bikker 6 måneder. Skal de spise mye mer da? 

Min er litt over 6 måneder da, så vi har introdusert litt og litt fra hun var 4 mnd :) hun spiser ikke så mye mer, bare mer fast føde :)  Ta det litt og litt, ville startet med grøt morgen og kveld feks, og smaksprøver på det dere spiser til middag :) 

Skrevet

Jeg ammer fortsatt mye, og ammer alltid før måltider etter anbefaling fra HS. Han får en porsjon grøt til frokost og kvelds (gjerne med fruktmos i), og smaksprøver til lunsj/middag. 6.5 mnd :) 

Anonymkode: 6edb7...4aa

Skrevet

Min drikker 150-210 ml 5-6 ganger i døgnet, og spiser alle måltider sammen med oss så lenge hun ikke er sulten - BLW, så begrenset hvor mye hun får i seg😊

Anonymkode: 3e5d0...62f

Skrevet

Min nærmer seg 6 mnd og drikker 180-200 ml 5-6 ganger i døgnet (50/50 mm og mme) ca. hver 3. time. Ikke startet med smaksprøver riktig enda her, men tenker å gjøre det når hun bikker 6 mnd. :) 

Anonymkode: 8a7a4...65e

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Min drikker 150-210 ml 5-6 ganger i døgnet, og spiser alle måltider sammen med oss så lenge hun ikke er sulten - BLW, så begrenset hvor mye hun får i seg😊

*så lenge hun ikke sover, ikke sulten😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helsesykepleier sa at fra 6 måneder så skal babyer ha bare ca 400ml melk i døgnet, så vi har prøvd å begrense det til det. Ser at din baby totalt får mye mer, så jeg blir veldig i tvil. Noen som vet hvor mye det egentlig er anbefalt at de får?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helsesykepleier sa at fra 6 måneder så skal babyer ha bare ca 400ml melk i døgnet, så vi har prøvd å begrense det til det. Ser at din baby totalt får mye mer, så jeg blir veldig i tvil. Noen som vet hvor mye det egentlig er anbefalt at de får?? 

Jeg har også hørt det skjønner du. TS her. Derfor jeg lurte på om de plutselig skal spise masse. Men virker som noen gir over 1200 ml i døgnet!! Helt vanvittige mengder. Min lå på 900 på meste, før vi starta med grøt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har også hørt det skjønner du. TS her. Derfor jeg lurte på om de plutselig skal spise masse. Men virker som noen gir over 1200 ml i døgnet!! Helt vanvittige mengder. Min lå på 900 på meste, før vi starta med grøt. 

Hæ, hvor har hun det fra? Det er jo helt feil😅

Nå har ikke Norge/Helsedirektoratet noen klare retningslinjer på hvor mye melk babyer skal få i seg fordelt på alder i og med at de aller fleste ammer, men det har barnelegeforeningene i både USA, England og Australia ganske klare føringer på. Der anbefales det at en baby på 6-9 måneder drikker 90-120 ml per kilo kroppsvekt i døgnet, dvs min lille spurv på 6 kg skal drikke ca 600-700 ml i døgnet. 
MME skal være hovednæringen frem til ett år, så hvor hun kommer trekkende med det rådet fra aner jeg ikke, men det er jo rett og slett feil - og farlig!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...