Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fem venner fra vgs, men har flytta til ny by for å studere og har ikke fått en eneste ny venn. Alle vennene mine har flytta til andre byer, så utenom når jeg kan møte dem i ferier har jeg egentlig ingen. Hvordan får folk flest gode og nære venner? 

Anonymkode: a7886...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli aktiv i en studentforening, bli med i kollokviegrupper, få en deltidsjobb, ta insj til å prate med andre på studiet. Det er mine beste tips!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har fem venner fra vgs, men har flytta til ny by for å studere og har ikke fått en eneste ny venn. Alle vennene mine har flytta til andre byer, så utenom når jeg kan møte dem i ferier har jeg egentlig ingen. Hvordan får folk flest gode og nære venner? 

Vet ikke er nesten 40år og har enda til gode å få meg nære venner. Har bare kollegaer jeg.

Anonymkode: 2a31f...347

• Liker 2
Skrevet

Aldri kom tidlig til forelesningene. Kom tidligst fem minutt før det starter slik at du kan velge noen å sitte ved siden av. Hvis man kommer alt for tidlig, så er det typisk oss nordmenn å sette seg langt bort fra de man ikke kjenner. Tenk over allerede nå hvilke spørsmål som kan fungere som spørsmål for en slik medelev, i pausene. Så må du være på offensiven, når friminuttene kommer. 

Meld deg inn i et studentkor, selv om du kanskje ikke elsker å synge. Men synes du det å synge er ok, så gjør du det.

Det samme gjelder idrettslag for studenter. 

Sjekk om det er en skoleavis der, som kanskje trenger flere folk.

Føler med deg.

Anonymkode: 7d4da...bee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke er nesten 40år og har enda til gode å få meg nære venner. Har bare kollegaer jeg.

Anonymkode: 2a31f...347

Jeg er så redd for å ende opp ensom i livet, jeg har vel allerede det allerede. Hvordan takler du å ikke ha venner uten å bli spist opp av ensomhet? Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg kan takle dette

Skrevet

Snakk med folk. Alle du møter, vær hyggelig og åpen. De aller fleste er bare hyggelig småprat, men plutselig finner du kjemien med noen og så har du en venn ☺️

• Liker 2
Skrevet

Ikke fokuser på at det skal være venner.....sett pris på bekjentskap. Har ikke nære venner selv, trives uten faktisk. Nære vennskap kan være krevende.

I voksenlivet har folk nok med seg selv og sine fra før, så er vanskelig da. Ikke fokuser for mye på dette, da kommer du i en ond sirkel. Dyrk deg selv som menneske, få deg bekjentskap via interesser.

Anonymkode: 9e5b0...738

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...