AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg er alenemor og har to små barn i barnehagalder. Sjefen min ønsker at jeg skal jobbe sent én gang i uka og jeg er da avhengig av barnevakt. Tanten min er pensjonist og tar gjerne jobben. Det er ca fire timer i uka. Hente i bhg ca 15.30 og så kommer jeg hjem sa 19.30. Men hva er ok betaling? 200 kr i timen? Ønsker gjerne andres meninger rundt dette! Vil ikke betale for lite heller da det er litt jobb med to små. Anonymkode: c7767...8a1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Man skal ha ganske grei timelønn for å ha utbetalt netto 200 kr, så hvis du tenker svart, så er det en fin og raus timebetaling. 👍 Anonymkode: 1d75e...8e0 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Hadde hørt med tanten din hva hun skal ha jeg. Anonymkode: 9cf5e...c47 3
Daria Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Vet du at hun vil ha/forventer å få betalt for det? Jeg tror mange eldre jeg kjenner nærmest ville tatt det som en fornærmelse om de ble tilbudt penger for å stille opp for familie så lenge de uansett har tid og lyst (og grei økonomi). Snakk med henne om hva hun tenker, jeg ville eventuelt antydet alternative måter å påskjønne henne for innsatsen på (Ikke Hva vil du ha i lønn, mer Jeg vil jo gjerne gi deg noe for innsatsen...). Det kommer jo litt an på hvordan dere har snakket o0m det i utgangspunktet også, og hvor lenge og fast det er snakk om.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Det må være mindre enn du får utbetalt iallfall, hvis det skal være vært å jobbe. Anonymkode: 5d1e6...850
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Ikke at vi bruker tjenesten så mye som hver uke. Men betaling har aldri vært diskutert i min slekt. Det som betyr mest for den generasjonen er hjelp (i tillegg til selskap). Vi stiller alltid opp når det er ting som skal gjøres og fikses. Da er det vinn-vinn for alle. Anonymkode: b1624...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det må være mindre enn du får utbetalt iallfall, hvis det skal være vært å jobbe. Anonymkode: 5d1e6...850 Ja, det blir det jo uansett. Vil gjerne betale ok, ikke for lite i hvert fall. Anonymkode: c7767...8a1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 Daria skrev (5 timer siden): Vet du at hun vil ha/forventer å få betalt for det? Jeg tror mange eldre jeg kjenner nærmest ville tatt det som en fornærmelse om de ble tilbudt penger for å stille opp for familie så lenge de uansett har tid og lyst (og grei økonomi). Snakk med henne om hva hun tenker, jeg ville eventuelt antydet alternative måter å påskjønne henne for innsatsen på (Ikke Hva vil du ha i lønn, mer Jeg vil jo gjerne gi deg noe for innsatsen...). Det kommer jo litt an på hvordan dere har snakket o0m det i utgangspunktet også, og hvor lenge og fast det er snakk om. Jo, hun ønsker å få betalt i penger. Hun har dårlig råd, og jeg har råd til å betale henne. Så vinn-vinn sånn sett! Anonymkode: c7767...8a1 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man skal ha ganske grei timelønn for å ha utbetalt netto 200 kr, så hvis du tenker svart, så er det en fin og raus timebetaling. 👍 Anonymkode: 1d75e...8e0 Godt å høre at 200 i timen er ok. Men må vel ta det hvitt da. Så kanskje opp litt mer? Anonymkode: c7767...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 200kr/timen er mye. Jeg kontaktet et firma og deres barnevakter tar 130kr/t. Men de gangene vi har behov for barnevakt, er det rett før legging og resten av kvelden sitter barnevakten og ser på Netflix og spiser mat vi kjøper inn. Men dette er gjerne studenter. Anonymkode: 5c62a...304 1
Helene Skrevet 7. oktober 2021 #11 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg hadde en fast barnevakt da datteren var ung. Kan ikke sammenlignes i timesbetalingen i dag. Men, hun stilte opp, alltid. Hun var 15 da hun begynte. Jeg passet barn siden jeg var 12, så prøvde denne unge damen, gjennom kjente. Hun var helt fantastisk. Ansvarsfull. Stabil. Inngitt en avtale, timesbetaling når jeg var på jobb. Hvis jeg dro ut på byen, meget sjeldent, da fikk hun 500 kr kvelden pluss mat og leiefilm etter hennes valg. Da måtte hun sove over og ta datteren om morgenen fram til kl 12. Jeg gikk jo ut kanskje 1 gang pr andre mnd dengang. Poenget mitt, du må ha noe stabilt for barna. Har du råd til å lare vær. Jeg sang i kor. Jeg trengte denne kvelden hver uke. Den gav meg styrke. Ungdommene i dag er ikke som som det var. Men der finnes ansvarlige unge. Før de blir 18 får nesten ingen en jobb i det offentlige. Med mindre at du vil jobbe på en klesbutikk. Der finnes så mange unge der ute som vil ha jobb. Vil ha noe ved siden av. Stoler du på ungdommen? Før jeg ble ufør, og i det private. Jeg har møtt så mange unge, under 18. Ta imot hjelp. Glem alderen. Kjenner du noen, omgjivelser.
Tvist Skrevet 7. oktober 2021 #12 Skrevet 7. oktober 2021 Helene skrev (16 minutter siden): Jeg hadde en fast barnevakt da datteren var ung. Kan ikke sammenlignes i timesbetalingen i dag. Men, hun stilte opp, alltid. Hun var 15 da hun begynte. Jeg passet barn siden jeg var 12, så prøvde denne unge damen, gjennom kjente. Hun var helt fantastisk. Ansvarsfull. Stabil. Inngitt en avtale, timesbetaling når jeg var på jobb. Hvis jeg dro ut på byen, meget sjeldent, da fikk hun 500 kr kvelden pluss mat og leiefilm etter hennes valg. Da måtte hun sove over og ta datteren om morgenen fram til kl 12. Jeg gikk jo ut kanskje 1 gang pr andre mnd dengang. Poenget mitt, du må ha noe stabilt for barna. Har du råd til å lare vær. Jeg sang i kor. Jeg trengte denne kvelden hver uke. Den gav meg styrke. Ungdommene i dag er ikke som som det var. Men der finnes ansvarlige unge. Før de blir 18 får nesten ingen en jobb i det offentlige. Med mindre at du vil jobbe på en klesbutikk. Der finnes så mange unge der ute som vil ha jobb. Vil ha noe ved siden av. Stoler du på ungdommen? Før jeg ble ufør, og i det private. Jeg har møtt så mange unge, under 18. Ta imot hjelp. Glem alderen. Kjenner du noen, omgjivelser. Hun har jo en tante som skal gjøre det. Les hovedinnlegget. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #13 Skrevet 7. oktober 2021 Helene skrev (17 minutter siden): Poenget mitt, du må ha noe stabilt for barna. Har du råd til å lare vær. Jeg sang i kor. Jeg trengte denne kvelden hver uke. Den gav meg styrke. Ungdommene i dag er ikke som som det var. Men der finnes ansvarlige unge. Før de blir 18 får nesten ingen en jobb i det offentlige. Med mindre at du vil jobbe på en klesbutikk. . Nå er det snakk om en pensjonist, ikke en ungdom... Vil tro man stoler på sin pensjonerte tante... Eller mener du hun skal droppe tanten sin? Ts: Om hun får rundt 150,- utbetalt pr time, så er det en grei lønn. https://tryggerehverdag.no/barn-baby/hva-er-riktig-pris-for-barnevakt/ Anonymkode: 76eb3...7b2
Helene Skrevet 7. oktober 2021 #14 Skrevet 7. oktober 2021 Jeg snakket om en ungdom. Ta vare på ungdommen, og gi dem ansvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå