Madame Butterfly Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ALpaWE/sverige-stanser-moderna-vaksineringen-for-personer-under-30-aar Våre barn er enda ikke blitt vaksinert, men har time for vaksinering, og har planer om å stille opp på det. Er det noen fordeler med å bli vaksinert utover at de er beskyttet mot viruset, og mindre sannsynlig de sprer viruset, og hjelper til med flokk immuniteten? Jeg tenker på om det letter utenlandsreiser? At man unngår karantene, og ulike testregimer etc. De skal jo bare ha en dose, vil de få korona sertifikat som er gyldig nedover i Europa? Vi skulle vel kommet oss avgårde å besøke litt familie kanskje, når det går mot jul. Vi voksne er vaksinerte.
zemer Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (26 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ALpaWE/sverige-stanser-moderna-vaksineringen-for-personer-under-30-aar Våre barn er enda ikke blitt vaksinert, men har time for vaksinering, og har planer om å stille opp på det. Er det noen fordeler med å bli vaksinert utover at de er beskyttet mot viruset, og mindre sannsynlig de sprer viruset, og hjelper til med flokk immuniteten? Jeg tenker på om det letter utenlandsreiser? At man unngår karantene, og ulike testregimer etc. De skal jo bare ha en dose, vil de få korona sertifikat som er gyldig nedover i Europa? Vi skulle vel kommet oss avgårde å besøke litt familie kanskje, når det går mot jul. Vi voksne er vaksinerte. Barn skal bare ha en dose er da ikke fullvaksinert. Det er ikke karantene fra grønne land for noen. Sjekk det landet dere skal til. 1
freesummer Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg synes ikke man skal vaksinere barna sine pga.man vil ha det lettere når man reiser. Hvor mange barn har vært innlagte på sykehus pga viruset? Har de risiko for alvorlig sykdom? Vi aksepterer at barn får vannkopper. Det finnes en vaksine for det (som de bruker i USA, der de har vaksiner for nærmest alt). 8
Madame Butterfly Skrevet 6. oktober 2021 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2021 6 hours ago, freesummer said: Jeg synes ikke man skal vaksinere barna sine pga.man vil ha det lettere når man reiser. Hvor mange barn har vært innlagte på sykehus pga viruset? Er forsåvodt enig i dette, men det er jo eventuelt i tillegg til de andre fordelene msn oppnår med vaksinasjon. Det er sårbare individer uten beskyttelse vi omgås også, Er jo også artikler med long-covid hos barn, som også er en problemstilling. Samtidig så vil vi helst ikke ar noen skal få betennelse i hjertet, eller påvirket menstruadjon flr det engang er kommet skikkelig i gang. 6 hours ago, zemer said: Barn skal bare ha en dose er da ikke fullvaksinert. Det er ikke karantene fra grønne land for noen. Sjekk det landet dere skal til. Det var dette jeg tenkte på, så da er ikke praktiske ting som lettere å reise noe vi kan legge på vektskålen, når vi skal veie for og i mot, samme hvor lite vekt vi eventuelt ville tillagt det. Nei, det er litt vanskelig å bestemme seg. Vel, vi har vel egentlig bestemt at de skal vaksineres, vi har fått tidspunkt. Vi får se, om det endrer seg. 2
Psilocybe Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 Madame Butterfly skrev (6 timer siden): Nei, det er litt vanskelig å bestemme seg. Vel, vi har vel egentlig bestemt at de skal vaksineres, vi har fått tidspunkt. Vi får se, om det endrer seg. Norske skolebarn får bl.a. Moderna. Er det den du vil gi barna dine? 1
zemer Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 Psilocybe skrev (2 timer siden): Norske skolebarn får bl.a. Moderna. Er det den du vil gi barna dine? Nå har de satt den på vent for de yngre i våre naboland, vi følger nok etter. Kan en ikke velge vaksine her nå? Da regner jeg med at folk velger bort moderna for sine barn om de skal ha vaksine. 1
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler. Vintermorgen, mod
Anbefalte innlegg