AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Lurer på om folk generelt er fornøyde, misfornøyde eller hverken-eller med megleren sin, da dere solgte bolig. Anonymkode: b2165...1b5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg var veldig fornøyd 😊 Den megleren jeg valgte var både rimeligst og mest engasjert i å faktisk selge boligen min. Han hadde mange års erfaring, var avdelingsleder i firmaet og veldig på hugget. Det gikk veldig ryddig for seg og han var veldig profesjonell. Boligen ble solgt til over 100 000,- over takst etter å ha ligget ute i rett under 3 mnd. Her i distriktet ender de fleste med å selge under prisantydning. Skal bruke samme megler når vi selger vår nåværende primærboligen til fordel for å bygge. Anonymkode: 9eef9...f66 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Vi var «tja» fornøyde med megleren vår. Solgte rekkehuset vårt for noen mnd siden. Hadde valgt megler på forhånd, da vi hadde fått et godt inntrykk av ham tidligere. Følte han var tydelig på at rekkehuset vårt var «helt greit». Det stemmer nok, kanskje litt gammel standard (vegger / tak ble malt og pusset opp for 8 siden, kjøkkenet for 7 år siden, så ikke helt nytt). Men ett av få rekkehus her med panorama-utsikt over en større og godt kjent fjord. Megler var tydelig på at vi ikke kunne forvente noe særlig mer enn 3.600.000 i «dagens marked», dette til tross for at det nylig var solgt liknende rekkehus for 3-400.000 mer den siste mnd. Med kanskje enda bedre standard enn vårt, men uten fjordutsikt samt litt mindre. Men det kunne visst ikke sammenlignes, da vårt var av lavere standard og ville ha andre interessenter. Vi hadde nå visning, 14 stk kom, og den gikk for 4.200.000kr. Mer enn de andre husene her. Såklart vi er fornøyde, men guffent med en megler man fikk følelsen av stadig snakket ned ens eget objekt, og var tydelig på at vi ikke måtte tro at vårt hus ville gå for samme pris som de andre, da de hadde vesentlig bedre standard. Vi har lært til neste gang: Ikke kun satse på én megler, men få inn flere og kanskje gi oppdraget til dem som virker mest positiv til boligen? Når det er sagt var det en fin annonse, fin beskrivelse samt fine bilder. Så vi er ikke helt misfornøyde altså. Men smaker fortsatt på litt bismak… Anonymkode: b2165...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Solgte i 2017 og er kjempefornøyd med megleren. Det var et gammelt hus fra 1905 jeg flyttet fra og hun gravde frem masse viktig informasjon som ikke jeg visste om huset. Som at det var festetomt og jeg var skyldig 5 år leie. Huset var verneverdig og oppussinga jeg hadde gjort var egentlig søknadspliktig. Hun ryddet opp i alt dette med meglerhuset som solgte meg huset uten å opplyse meg om dette. Anonymkode: e6ce0...eee 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Fornøyd, valgte Proaktiv. Veldig god oppfølging både før og etter. Konkrete tips på hva jeg burde fikse, hvordan forberede til visning. Holdt interessenter 'varme'. Solgte etter en visning. Anonymkode: 188e6...1ee
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Nei, hadde en veldig attraktiv leilighet i Oslo. Megleren var veldig hyggelig, helt til vi signerte kontrakten, da fikk vi intrykk av at han bare ville få den solgt så fort som mulig, uansett pris. Skuffende men da har vi lært til neste gang. Anonymkode: 984b8...f3b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Anbefaler å få tre forskjellige på befaring (gratis). Jeg lå inn nummeret mitt på en nettside jeg fant ved å google, og ble oppringt fra 3 forskjellige firma. Jeg var sikker på min prisantydning, så noe under hadde jeg ikke solgt for. Hadde heller da blitt boende 1-2 år ekstra. Ene megleren snakket ned leiligheten til den prisantydning, da jeg ikke hadde gjort noen oppgraderinger. Men jeg kjente markedet og hadde fulgt nøye med hva tilsvarende ble solgt for. Hun kunne ikke forsvare prisen for eventuelle budgivere. En annen megler var helt enig i min pris og hørtes overbevisende ut, og så på markedsverdi og de gode kvalitetene med leiligheten som utsikt og at den var sentral. Jeg valgte han. Den ble solgt for prisantydning etter første visning. Jeg føler at dersom jeg hadde valgt den andre megleren så hadde hun plantet mye negativt bare ved å nevne at ingen oppgraderinger var gjort. Så hadde det føltes som en dårlig invistering hos budgivere. Alt i alt er jeg er fornøyd siden jeg valgte mellom flere. Var forøvrig den billigste jeg valgte også (selvom det kun var snakk om 2000 kr billigere). Anonymkode: b4138...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 Veldig fornøyd, tar han med oss videre og han skal få selge for oss neste gang også. Vi fikk under takst sist, men han hadde rådet oss til å gå ut lavere og jeg ville ikke høre 😬 han alltid vært ærlig mot oss, og det er det som teller for oss. Anonymkode: 306c0...d83 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Veldig misfornøyd. Megler var venn med kjøper og maste på selger at det var så synd i kjøper og holdt tilbake større bud for at vennen skulle få kjøpe. Anonymkode: f4415...678
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig misfornøyd. Megler var venn med kjøper og maste på selger at det var så synd i kjøper og holdt tilbake større bud for at vennen skulle få kjøpe. Anonymkode: f4415...678 Nei det kan da ikke være lov!! Anonymkode: b2165...1b5 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig misfornøyd. Megler var venn med kjøper og maste på selger at det var så synd i kjøper og holdt tilbake større bud for at vennen skulle få kjøpe. Anonymkode: f4415...678 Hæ?? Anmeld han! Anonymkode: f580c...8c5 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #12 Skrevet 6. oktober 2021 På kjøper siden kan jeg si at det er mange dårlige meglere der ute. Det er to som brukes mye i vårt område. Den ene forsøker ikke å selge, låser deg bare inn på visning og holder seg i bakgrunnen uten å vise noe interesse for boligen og lar deg gå uten å gi noe info osv. Den andre var sur om du stille spørsmål, unngikk å svare, holdt tilbake info feks om rom var godkjent for varig opphold og fikk meg til å trekke meg fra hele huset fordi jeg ikke stolte på iformasjonen og fordi hele opplevelsen ble negativ når hun var så sur. Jeg har av og til lurt på om jeg skal kontakte selger å informere om hvilken dårlig megler de betaler i dyre dommer for. Anonymkode: a4ee9...952
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #13 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På kjøper siden kan jeg si at det er mange dårlige meglere der ute. Det er to som brukes mye i vårt område. Den ene forsøker ikke å selge, låser deg bare inn på visning og holder seg i bakgrunnen uten å vise noe interesse for boligen og lar deg gå uten å gi noe info osv. Den andre var sur om du stille spørsmål, unngikk å svare, holdt tilbake info feks om rom var godkjent for varig opphold og fikk meg til å trekke meg fra hele huset fordi jeg ikke stolte på iformasjonen og fordi hele opplevelsen ble negativ når hun var så sur. Jeg har av og til lurt på om jeg skal kontakte selger å informere om hvilken dårlig megler de betaler i dyre dommer for. Anonymkode: a4ee9...952 Og hvorfor jobber disse to fortsatt? Fordi folk aksepterer sånn bs og klager ikke Anonymkode: f580c...8c5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 Nei, hun vår visst kåret til årets megler. Men la ut finn annonsen før vi leste korrektur. Det kunne hun melde om: Garasjeplass, det hadde vi ikke Vinskap på kjøkken, nope Utstrakt bruk av downlights, vi hadde det i 2 rom Parkett, men det var laminat Og listen bare fortsetter😅 helt tydelig klipp og lim. Men mange som kom på visning rakk å lese det før den ble redigert. Derfor gikk det med mye tid på å svare ut potensielle kjøpere om hvorfor det stod ditt og datt. Anonymkode: 308b0...c54
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #15 Skrevet 6. oktober 2021 Ja, absolutt. Hentet inn anbud fra tre. Valgte den vi var mest fornøyd med, men de matchet budet fra den rimeligste. Rolig, og systematisk Ikke den største selgeren. Men jeg tror mange liker det på visning, at det er trygghet. Jeg er veldig sikker på at megler drev budrunden på en veldig ryddig og god måte, uten å være så pågående at noen meldte seg ut. Endte med 350 000 over takst (ikke Oslo). Men det som betydde mest var at han manøvrerte ulike tullete forbehold på en god måte, og alltid sørget for at vi tok et mot-forbehold som uskadeliggjøre dette. Og ikke minst. Da det kom inn en klage et-par år senere var han veldig hjelpsom da jeg ringte. Selv om det ikke var hans jobb eller ansvar overhodet bidro han med mange gode råd. Var imidlertid ikke fornøyd med bildene. (men fikk en ny runde). Og prospektet krevde mye korrektur etter vår gjennomlesing. Så noe er det alltid. Anonymkode: cc912...ddb 1
sicario Skrevet 6. oktober 2021 #16 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lurer på om folk generelt er fornøyde, misfornøyde eller hverken-eller med megleren sin, da dere solgte bolig. Anonymkode: b2165...1b5 Brukte samme megler da jeg solgte de 2 siste leilighetene. Vil tørre påstanden om at han er en av Norges beste meglere. Veldig fornøyd med hele prosessen. 100% profesjonelt hele veien i gjennom. Begge leilighetene gikk for prisrekord i området sammenlignet med tilsvarende objekter.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #17 Skrevet 6. oktober 2021 Nei, ikke fornøyd. megler var veldig ivrig i starten, men etter kontrakten var signert var det om å gjøre å selge fortest mulig. Vi var uenig om prisantydning, hun mente det var best å legge seg lavest mulig for å skape budrunde. Vi ble til slutt enig om pris og den gikk til prisantydning da det kun var en på visning. Skal også sies at megler oppfordret til å ta imot to skam bud før siste bud kom på prisantydning. Anonymkode: f715e...ffa
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 Har ganske dårlige erfaringer med flere meglere, både som selger og kjøper. Ikke alle så klart. Men foreksempel når jeg skulle selge så hadde vi et par meglere på gratis befaring, før vi valgte én vi satset på. Da ble hun andre oppriktig sur og la på, har støtt på henne i ettertid og hun sier ikke hei engang selv om jeg gjør det. Ikke at jeg bryr meg sånn, men synes det er direkte uprofesjonelt. Hva om vi plutselig skulle selge igjen eller var interessert i en bolig hun selger? Vil jo absolutt ikke ha noe med henne å gjøre i den sammenhengen, da. Så var det en annen kar, vi hadde vært på mange visninger og han skulle selge 2 av dem vi var interessert i. Utrolig hyggelig og bla bla, så endte vi opp med å kjøpe en annen bolig vi hadde kikket på, og da bare endret hele tonen hans seg totalt, var ikke forsøk på å skjule det i det hele tatt. Jeg skjønner at meglere kanskje må fake litt hvor hyggelige de er osv fordi de vil jo bli valgt og få solgt, men hvorfor ikke beholde den masken selv om de ikke vinner? Det kan jo være det blir noe i fremtiden. Har også opplevd en megler som fortsatte å ringe og mase angående en bolig vi kikket på selv om vi sa at den dessverre ikke passet oss og vi ikke var interessert. Det ble iallfall 2-3 telefoner i ettertid og flere meldinger om den samme boligen. Vet jobben deres er å selge men man må da kunne ha en balanse med å lytte til kjøper også. Anonymkode: f27cb...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ganske dårlige erfaringer med flere meglere, både som selger og kjøper. Ikke alle så klart. Men foreksempel når jeg skulle selge så hadde vi et par meglere på gratis befaring, før vi valgte én vi satset på. Da ble hun andre oppriktig sur og la på, har støtt på henne i ettertid og hun sier ikke hei engang selv om jeg gjør det. Ikke at jeg bryr meg sånn, men synes det er direkte uprofesjonelt. Hva om vi plutselig skulle selge igjen eller var interessert i en bolig hun selger? Vil jo absolutt ikke ha noe med henne å gjøre i den sammenhengen, da. Så var det en annen kar, vi hadde vært på mange visninger og han skulle selge 2 av dem vi var interessert i. Utrolig hyggelig og bla bla, så endte vi opp med å kjøpe en annen bolig vi hadde kikket på, og da bare endret hele tonen hans seg totalt, var ikke forsøk på å skjule det i det hele tatt. Jeg skjønner at meglere kanskje må fake litt hvor hyggelige de er osv fordi de vil jo bli valgt og få solgt, men hvorfor ikke beholde den masken selv om de ikke vinner? Det kan jo være det blir noe i fremtiden. Har også opplevd en megler som fortsatte å ringe og mase angående en bolig vi kikket på selv om vi sa at den dessverre ikke passet oss og vi ikke var interessert. Det ble iallfall 2-3 telefoner i ettertid og flere meldinger om den samme boligen. Vet jobben deres er å selge men man må da kunne ha en balanse med å lytte til kjøper også. Anonymkode: f27cb...2f8 Og igjen, hvorfor sier ikke folk fra? Jeg ville klaget som bare det på hun dama som ikke hilser lenger Anonymkode: f580c...8c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå