Gå til innhold

TIL KVINNER OG MENN, OMSKJÆRT ELLER IKKE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en middelaldrende mann som vurderer å omskjære meg da jeg synes en omskjært kuk ser bedre ut og at det kanskje gir en bedre opplevelse for kvinnen ved samleie? Jeg har ikke problemer med å ha deilig sex med min partner, hun får orgasmer og er happy med at kuken har hetten i behold. Det er jeg som har tenkt tanken og her ønsker jeg tilbakemeldinger med erfaringer fra både kvinner og menn. Gjerne før og etter, fordeler og ulemper osv. 

Jeg innbiller meg nemlig at er at en kvinne som blir tatt av en kuk uten forhud opplever mer friksjon enn av en med forhud? Jeg føler nemlig noen ganger at kuken min glir inni forhuden som ligger i ro trykt mot skjedeveggen og lurer da på om det fratar litt av følelsen kvinnen får ved penetrering inn og ut i forhold til en som er omskjært og som glir med friksjon mot skjedeveggen hele tiden hver gang den glir og beveger seg?

Mange kvinner synes kanskje dette er et dumt spørsmål, please ikke la din vrede fylle denne tråden. Jeg spør for å lære og kunne gi og få en bedre opplevelse sammen med min partner ved å tilegne meg informasjon. Hun har aldri hatt samleie med en kuk som er omskjært og kan ikke si hva som er best, men hun støtter meg om jeg ønsker omskjæring. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er noe forskjell. Har hørt at mannen kan bli mindre sensitiv uten forhud, og dermed ha vanskeligere for å komme i mål.

Anonymkode: 2e828...c01

• Liker 2
Skrevet

Mannen sliter mer med å komme som omskjært som ofte betyr lengre sexøkter. Positivt for damen i stor grad. MEN! Sex et enklere med forhud. Både oralsex og samleie. Alt glir lettere og man trenger ikke glidemiddel. I tillegg så kan det være såpass at han ikke kommer i det heletatt som til syvende og sist kan bli turnoff. I tillegg - er han ung og vil ha barn kan dette bli et problem å få til naturlig om han ikke kommer. Det er min erfaring. Men estetisk og hygenisk foretrekker jeg omskjært, uten tvil. Så føler det går litt opp i opp. 

Anonymkode: 59a6b...a06

• Liker 4
Skrevet

Ville ikke ha omskåret meg uten medisinsk grunn (Trang forhud som ikke kan strekkes ut ei heller avhjelpes med krem eller et mindre kirurgisk inngep). 

Anonymkode: b2fdc...c50

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ville ikke ha omskåret meg uten medisinsk grunn (Trang forhud som ikke kan strekkes ut ei heller avhjelpes med krem eller et mindre kirurgisk inngep). 

Anonymkode: b2fdc...c50

Hvilke årsaker legger du til grunn for at dette ikke bør gjøres av rent estetiske eller nysgjerrige grunner? 

Skrevet

Jeg er selv omskåret. Av gode grunner.

Det er bra for hygienen, absolutt, og ser mye bedre ut. Men det går sterkt utover sensitiviteten. Noe som vil si at det tar lang tid å nå orgasme. Dette betyr at du varer lengre, absolutt. Men det tar også lengre tid å få den stiv.

Pluss, at selv om selve operasjonen helst utføres med full narkose, så blir uka etter operasjonen ganske...ubehagelig.

Skrevet
3 minutter siden, John McClane said:

Hvilke årsaker legger du til grunn for at dette ikke bør gjøres av rent estetiske eller nysgjerrige grunner? 

Alle kirurgiske inngrep medfører risiko. Det hender faktisk folk (for det meste barn, riktignok) dør etter omskjæring, også på norske sykehus. 

Anonymkode: cac02...28f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle kirurgiske inngrep medfører risiko. Det hender faktisk folk (for det meste barn, riktignok) dør etter omskjæring, også på norske sykehus. 

Sjansen er veldig liten da. Man blør ikke ut f.eks., med mindre noe har gått alvorlig galt.

Skrevet

Han jeg er gift med er omskåret, og jeg må ærlig talt si at jeg foretrekker det. Penishodet kjennes på en måte hardere ut inni meg og treffer g-punktet mitt bedre og mer direkte. Jeg synes også det ser penere ut med en omskjært penis, og det er deiligere å suge den. MEN! Mannen min er den eneste jeg har hatt sex med som ikke kommer av at jeg suger ham. Han har aldri kommet ved oralsex. Så, jeg kan godt se for meg at man mister litt av følsomheten når man blir omskåret, slik som mange sier.

Anonymkode: fa585...72e

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Entern said:

Sjansen er veldig liten da. Man blør ikke ut f.eks., med mindre noe har gått alvorlig galt.

Det er vel ingen som blør ut ved omskjæring. Det er infeksjoner som er farlige, og som fører til død eller varige skader.

Personlig er jeg ikke omskåret, men har blitt operert andre steder og har en del arr. De fleste er stygge men harmløse, noen gir smerter selv årevis etter.

Jeg ville ikke lagt meg under kniven av kosmetiske årsaker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hm, dette må være sjelden og ha liten risiko…

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ingen som blør ut ved omskjæring. Det er infeksjoner som er farlige, og som fører til død eller varige skader.

Personlig er jeg ikke omskåret, men har blitt operert andre steder og har en del arr. De fleste er stygge men harmløse, noen gir smerter selv årevis etter.

Jeg ville ikke lagt meg under kniven av kosmetiske årsaker.

Man skal være ekstremt forsiktig de første dagene etter operasjonen ja, og være veldig flink med renhold, selv om det er vondt og ubehagelig som helvete!😣

Ville heller aldri gjort det av kosmetiske årsaker. 

• Liker 1
Skrevet

Man kan bruke en sånn hvis man har problemer med sensitivitet.

Jeg er en omskjært mann og foretrekker det siden det hadde blitt veldig klønete å ha forhud mtp hygiene, tisse, ting kommer under der osv  

Anonymkode: 6c43b...937

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Norske sykehus er ganske trygge på omskjæring. Bare unngå ahus. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan bruke en sånn hvis man har problemer med sensitivitet.

Jeg er en omskjært mann og foretrekker det siden det hadde blitt veldig klønete å ha forhud mtp hygiene, tisse, ting kommer under der osv  

Jøss! Den der har jeg aldri hørt om før 😀

Forøvrig enig med deg ☺️

Skrevet

Har aldri vært sammen med en som har forhuden intakt. :P For min del hadde ingen av de 2 jeg har vært sammen med noen problemer med å komme men de kunne holde lenge om de ville det... 😄 Selvsagt er det mye penere og sexy med en omskjært penis det kommer man ikke vekk fra. Og jeg tenker at når man selv velger å gjøre det så er det greit, da har du tatt valget selv.

Anonymkode: 0ebcd...d67

• Liker 2
Skrevet

Hvis du omskjærer deg som voksen, så er det greit. Men omskjæring av guttebarn er en stygg ting å gjøre! 

Synes forøvrig at menn med forhud er penest og best.

Anonymkode: af89f...e3b

• Liker 6
Skrevet

Syns ikke omskjæring er noe særlig. En inntakt penis er mye finere. Har ingenting med hygiene å gjøre. Kommer ann på mannen.

Anonymkode: 2cdc1...cd1

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg ville sakt ikke gjør det med mindre det finnes en medisinsk grunn til det. 

Jeg er jo fryktelig imot omskjæring av gutter kun for tradisjon og religion skyld. Groteskt egentlig. 

Så ja, jeg foretrekker de med, men estetisk sett  så har det ikke noe å si for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...