AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Hei dere, hva skal man ha på nyfødt på lang bilreise hjem? Bilturen tar mellom 2 og 3 timer, og det er et sted mellom 5 grader og minus 10 på dette tidspunktet. Anonymkode: 8b9c0...eae
Gjest Tubetopp Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Hold 20 grader i bilen, en vinterpose, lue og vanlig tøy under.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Tubetopp skrev (4 minutter siden): Hold 20 grader i bilen, en vinterpose, lue og vanlig tøy under. VINTERPOSE i 20 grader??? TS Anonymkode: 8b9c0...eae 16
Gjest Tubetopp Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Du kan jo åpne posen. Hva er problemet? Strømpebukse å body under. Minner deg på at det er en nyfødt, men siden du reagerer sånn så hvorfor spørre?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Tubetopp skrev (1 minutt siden): Du kan jo åpne posen. Hva er problemet? Strømpebukse å body under. Minner deg på at det er en nyfødt, men siden du reagerer sånn så hvorfor spørre? Fordi jeg forstår ikke hvorfor du mener man skal koke en nyfødt på vei hjem. Hvis det er 20 grader i bilen skjønner jeg ikke hvorfor man har en vinterpose i bilen, så gjerne forklar dette for meg så jeg forstår. Jeg kan selvfølgelig få lov til å spørre andre om råd, eller? Men når jeg får råd om å koke ungen, må jeg vel få lov til å reagere? TS Anonymkode: 8b9c0...eae 7
Gjest Tubetopp Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Du sier det kan være 10 minus. Mange har saueskinn i ryggen, det blir jo det samme. Så slipper du å ha på babyen ull/hentesett.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi jeg forstår ikke hvorfor du mener man skal koke en nyfødt på vei hjem. Hvis det er 20 grader i bilen skjønner jeg ikke hvorfor man har en vinterpose i bilen, så gjerne forklar dette for meg så jeg forstår. Jeg kan selvfølgelig få lov til å spørre andre om råd, eller? Men når jeg får råd om å koke ungen, må jeg vel få lov til å reagere? TS Anonymkode: 8b9c0...eae Hvor gammel er du? Anonymkode: c2f24...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg forstår ikke hvorfor du mener man skal koke en nyfødt på vei hjem. Hvis det er 20 grader i bilen skjønner jeg ikke hvorfor man har en vinterpose i bilen, så gjerne forklar dette for meg så jeg forstår. Jeg kan selvfølgelig få lov til å spørre andre om råd, eller? Men når jeg får råd om å koke ungen, må jeg vel få lov til å reagere? TS Anonymkode: 8b9c0...eae Nå er det lenge siden vi hadde nyfødte, men førstemann var født på vinterstid. Vi hadde vel tynn ull og tynn ull lue og en litt foret «kjøredress» over, mene vi hadde ei babydyne med oss i tilfelle. Så satt jeg bak sammen med babyen og passet litt på underveis. I bilen er det jo fort «romtemperatur» så å pakke inn ungen fullstendig tenker jeg blir for mye. Anonymkode: 9b514...6ce 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er det lenge siden vi hadde nyfødte, men førstemann var født på vinterstid. Vi hadde vel tynn ull og tynn ull lue og en litt foret «kjøredress» over, mene vi hadde ei babydyne med oss i tilfelle. Så satt jeg bak sammen med babyen og passet litt på underveis. I bilen er det jo fort «romtemperatur» så å pakke inn ungen fullstendig tenker jeg blir for mye. Anonymkode: 9b514...6ce Takk for svar Anonymkode: 8b9c0...eae
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 Ullbody og ullbukse, ingenting mer av klær. Ha eventuelt et teppe i nærheten. De skal aldri ha mye klær i en bilstol. Anonymkode: bfb72...def 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor gammel er du? Anonymkode: c2f24...fd2 Hvorfor skulle det ha noe å si? Hvor gammel er du? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 52391...01f 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #12 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ullbody og ullbukse, ingenting mer av klær. Ha eventuelt et teppe i nærheten. De skal aldri ha mye klær i en bilstol. Anonymkode: bfb72...def *tynn lue Anonymkode: bfb72...def 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #13 Skrevet 6. oktober 2021 Tubetopp skrev (8 minutter siden): Du sier det kan være 10 minus. Mange har saueskinn i ryggen, det blir jo det samme. Så slipper du å ha på babyen ull/hentesett. Ja, ute. Ikke inne i bilen. ts Anonymkode: 8b9c0...eae 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 Hadde det vært meg, hadde jeg valgt body og longs/strømpebukse/bukse, også sokker i ull, og ei tynn ullue. Også hadde jeg hatt enten et teppe/dyne tilgjengelig, eller bilstolpose i bilstolen. Dette for å enkelt ta ungen inn og ut av bilen utenå måtte styre med å kle av og på baby hele tiden. Lukke igjen posen når dere skal fra sykehuset og inn i bilen, kanskje ha den lukket til den er litt varm, også åpna den helt opp resten av turen. Trenger dere å ut av bilen da, så er det bare å lukke bilstolpose og gå ut. Tenker også sikkerhet, om noe skulle skje (type ulykke av noe slag) og dere må fort ut av bilen, er posen grei, så ikke baby fryser. Anonymkode: 0fb11...f93 5
asterix Skrevet 6. oktober 2021 #15 Skrevet 6. oktober 2021 (endret) Jeg ville varmet bilen før jeg tok barnet ut i bilen og hatt på kun ullbody og ullstrømpebukse og ei tynn ullue og hatt et tynt teppe over. Jeg ville ellers hatt en vinterpose lett tilgjengelig i bilen i tilfelle noe skulle skje. I en bil med fungerende varmeapparat er det helt unødvendig med masse klær på en baby, til og med en nyfødt baby. Endret 6. oktober 2021 av asterix 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #16 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er du? Anonymkode: c2f24...fd2 Voksen nok til å reagere på farlige råd. Takk for svar alle sammen! ts Anonymkode: 8b9c0...eae 5
boblevann Skrevet 6. oktober 2021 #17 Skrevet 6. oktober 2021 Vi hadde på body, strømpebukse og ulldress samt ullue. Hadde pledd over beina. Mannen gikk ut og forvarmet bilen før jeg og babyen forlot sykehuset. Mannen kjørte bilen helt bort til inngangsdøren, så barnet var maks 15 sekunder i den kalde luften. Gikk helt fint det! Jeg har for min del aldri brukt bilstolpose selv med novemberbarn. Har brukt ull, pledd og varmet bilen på forhånd. 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 Vanlige inneklær, og ullteppe over. Varm opp bilen på forhånd. Minst mulig klær i bilstolen, alltid. Bilstolpose er kun kjekt på korte turer hvor bilen ikke varmes opp, det er farlig at baby blir for varm - det er ikke farlig at baby blir litt kald mens bilen varmes opp. Anonymkode: 54bc5...a0f 2
Pappi Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 Ta med stolen inn så den blir varm, varm opp bilen på forhånd. Ha vanlige klær på babyen + en lue. Ha et teppe over, utenpå beltene, og ta teppet og lua av når ungen er i bilen og dørene lukket. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 13.56): Ja, ute. Ikke inne i bilen. ts Anonymkode: 8b9c0...eae Det var du som nevnte utetemperaturen, så ikke rart det ble misforståelse her. Utetemperaturen når man kjører bil har jo ikke noe å si med mindre det er steikende sol som gjør t det blir varmt gjennom vinduene.... Anonymkode: 6be93...8d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå