Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til deg som er rik, hvordan ble du det? 

Anonymkode: 93794...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definer rik.

Anonymkode: d8747...52d

• Liker 1
Skrevet

Hva er rik?

Da jeg var liten var det stort å være millionær. Nå er jeg multimillionær og har ikke engang råd til et ordentlig sted å bo. 🤪

Anonymkode: 642ab...302

Skrevet

Rik på penger mener du? 

Fordelen er da at gapet mellom inntekter og utgifter er størst mulig. 

Evt. flaks eller arv. 

Anonymkode: 4559c...7c5

• Liker 1
Skrevet

Arvet.

Anonymkode: ee40d...6f8

Skrevet

Boligprisstigning. Har ikke noe likvide midler da

Anonymkode: f41fb...d48

• Liker 1
Skrevet

Har arvet -men det er bundet opp i verdipapirer og fast eiendom -så de pengene blir ikke realisert før noe selges eller man tar ut utbytte. Men er mangemillionær på papiret. Men har ellers en helt ordinær inntekt, ca hundretusen på sparekonto og huslån. Så i faktiske lett tilgjengelige midler er jeg ikke rik.

Anonymkode: 91006...9bf

Skrevet

Er rik på papiret. Eier visstnok familieaksjer. Hverdagen, er ufør. Skatter av alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

begynte å "flippe" eiendommer... 

Anonymkode: e1c6e...202

Klart du gjorde.

Anonymkode: 7da92...588

Skrevet

Jeg begynte med å være heldig å få kjøpt en bolig til lav pris i en dyr by. Lærte "the hard way" å pusse opp, og fikk god verdiøkning. Gjorde det meste selv, og tenkte lagsiktig ift innkjøp av materiale og slikt. Har gjort det noen ganger nå, og har fått god økonomi over tid....

Har også vært smart ift utdanning og videreutdanninger, samt jobbvalg. Er i tillegg utrolig flink å spare, samt å gjøre det meste så billig som mulig.... 🙂 Sitter derfor i dag med flere boliger, penger på sparekonto, full fryseboks og en godt betalt jobb.... 

Skrevet

1. Kjøpte første bolig da det var billig
2. Spart jevnt og trutt gjennom mange år
3. Arv

Nå begynner derimot formuesskatten å tynge såpass at jeg vil trappe formuen ned. Hvis ikke forsvinner store deler av pensjonen min, spesielt med ny regjering. Det tas jo ikke hensyn til lav inntekt i forbindelse med den skatten. Derfor trapper jeg nå opp forbruket. 😏

Anonymkode: ad8d9...a44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...