AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg mangler tre fag for å oppnå generell studiekompetanse. Jeg har hatt planer om å ta fagene som privatist nå i et par år, men det blir stadig utsatt. Problemet er at jeg sliter med å finne motivasjon og ork til å faktisk lese. Jeg utsetter og utsetter. Når jeg først leser, så vandrer tankene ALLE ANDRE STEDER. Jeg prøver å fokusere, tenke at nå må jeg lese, om det så bare er en time, så må jeg lese litt. Men hodet nekter å følge med. Det jeg leser om er fullstendig uinteressant og gir meg så lite. Jeg kommer på 10000 andre ting jeg heller vil gjøre. Samtidig har jeg ikke en sterk, indre driv for å bli ferdig med utdanning. Jeg er ufaglært på min arbeidsplass, og er egentlig fornøyd med jobben jeg har. Jeg er ekstravikar, og plukker vakter slik jeg ønsker. Økonomisk har jeg det helt perfekt og ingen bekymringer. Jeg har hatt store problemer med psyken i flere år, og i år har det endelig begynt å løsne etter mye hardt arbeid. Dermed finner jeg plutselig glede i å gjøre noe annet enn å stirre i veggen. Jeg vil rett og slett bare gjøre alt annet. Dagene går ifra meg. Ønsket mitt er jo å bli utdannet innen det yrke jeg trives i. Jeg vil det jo gjerne. Men tanken på studier og lesing, er ikke fristende. Jeg føler heller at jeg MÅ. Tiden går ifra meg, jeg er snart 27 år. Vet ikke helt hva jeg vil her. Noen som har råd og tips? Hvordan bli dedikert? Jeg må jo ha generell studiekompetanse uansett, så jeg kan like godt bli ferdig med det. Anonymkode: 9e01e...b43
Brimi Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Har du mulighet for å ta det på f.eks Folkeuniversitetet med 23/5 regelen? Da trenger du ikke å betale. Jeg synes ihvertfall det er lettere å lære et fag med undervisning den gangen jeg prøvde meg på generell studiekompetanse.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Brimi skrev (19 minutter siden): Har du mulighet for å ta det på f.eks Folkeuniversitetet med 23/5 regelen? Da trenger du ikke å betale. Jeg synes ihvertfall det er lettere å lære et fag med undervisning den gangen jeg prøvde meg på generell studiekompetanse. Jeg har betalt for privatistkurs og ikke orket å møte opp. Så det har egentlig ikke hjulpet med undervisning... Men så var dette i periodene hvor jeg var relativt syk. Kanskje det hadde gått annerledes i dag. Bør ikke i nærheten av et folkeuniversitet. Anonymkode: 9e01e...b43
Skreiagutt Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg mangler tre fag for å oppnå generell studiekompetanse. Jeg har hatt planer om å ta fagene som privatist nå i et par år, men det blir stadig utsatt. Problemet er at jeg sliter med å finne motivasjon og ork til å faktisk lese. Jeg utsetter og utsetter. Når jeg først leser, så vandrer tankene ALLE ANDRE STEDER. Jeg prøver å fokusere, tenke at nå må jeg lese, om det så bare er en time, så må jeg lese litt. Men hodet nekter å følge med. Det jeg leser om er fullstendig uinteressant og gir meg så lite. Jeg kommer på 10000 andre ting jeg heller vil gjøre. Samtidig har jeg ikke en sterk, indre driv for å bli ferdig med utdanning. Jeg er ufaglært på min arbeidsplass, og er egentlig fornøyd med jobben jeg har. Jeg er ekstravikar, og plukker vakter slik jeg ønsker. Økonomisk har jeg det helt perfekt og ingen bekymringer. Jeg har hatt store problemer med psyken i flere år, og i år har det endelig begynt å løsne etter mye hardt arbeid. Dermed finner jeg plutselig glede i å gjøre noe annet enn å stirre i veggen. Jeg vil rett og slett bare gjøre alt annet. Dagene går ifra meg. Ønsket mitt er jo å bli utdannet innen det yrke jeg trives i. Jeg vil det jo gjerne. Men tanken på studier og lesing, er ikke fristende. Jeg føler heller at jeg MÅ. Tiden går ifra meg, jeg er snart 27 år. Vet ikke helt hva jeg vil her. Noen som har råd og tips? Hvordan bli dedikert? Jeg må jo ha generell studiekompetanse uansett, så jeg kan like godt bli ferdig med det. Anonymkode: 9e01e...b43 Er ikke så vanskelig da, jeg tok alle seks fagene selv på ni måneder, er bare å skrive litt og sende inn og sånt
Brimi Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har betalt for privatistkurs og ikke orket å møte opp. Så det har egentlig ikke hjulpet med undervisning... Men så var dette i periodene hvor jeg var relativt syk. Kanskje det hadde gått annerledes i dag. Bør ikke i nærheten av et folkeuniversitet. Anonymkode: 9e01e...b43 Hvis du er bedre nå, så kan det hende du får mer motivasjon nå av utdanning. Hvis du har rett på utdanning med 23/5 regelen, så taper du jo ingenting på å prøve. Folkeuniversitetet var bare et eksempel. Finnes andre lignende skoler hvor staten betaler for utdanningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå