Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min tillot seg selv å være i et usunt forhold i mange år. Er dette et rødt flagg? Kjenner jeg er litt redd for at han ikke vet sitt eget beste.. Jeg tviler ofte på hvorfor han er sammen med meg.. Det har nok mest med mitt selvbilde å gjøre, men også fordi han er veldig tilbakeholden med følelsene sine 😔 vi er ganske ferske. 

Anonymkode: 9c9bd...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lite informasjon. 

Hvilke erfaringer har du sammen med han? Hvor fant du han?

Anonymkode: 0d76e...333

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

lite informasjon. 

Hvilke erfaringer har du sammen med han? Hvor fant du han?

Har gode erfaringer når det kommer til handling. Han virker å like meg, prioriterer å være med meg. Men er så sinnsykt sparsommelig på bekreftende ord. Vi har fortsatt ikke sagt at vi er forelsket i hverandre.. Men er kjærester. Tror han tenker at jeg bare skal skjønne hva han føler. Jeg vil liksom ikke overvelde han med mine følelser når han holder sånn tilbake sine 😔 Syns det er veldig vanskelig når vi ikke er med hverandre.. Føler meg nesten singel i ukedagene. (har barn) Lettere når vi er sammen. Syns det er vanskelig å vite om vi bare ikke passer sammen eller om han/vi bare trenger mye tid på å bli trygg. Føler han leter litt etter røde flagg hos meg og.. er veldig redd for at jeg skal være som eksen.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

er veldig redd for at jeg skal være som eksen.. 

Hans eks? Hvordan var hun?

Skrevet

Har gode erfaringer når det kommer til handling. Han virker å like meg, prioriterer å være med meg. Men er så sinnsykt sparsommelig på bekreftende ord. Vi har fortsatt ikke sagt at vi er forelsket i hverandre.. Men er kjærester. Tror han tenker at jeg bare skal skjønne hva han føler. Jeg vil liksom ikke overvelde han med mine følelser når han holder sånn tilbake sine 😔 Syns det er veldig vanskelig når vi ikke er med hverandre.. Føler meg nesten singel i ukedagene. (har barn) Lettere når vi er sammen. Syns det er vanskelig å vite om vi bare ikke passer sammen eller om han/vi bare trenger mye tid på å bli trygg. Føler han leter litt etter røde flagg hos meg og.. er veldig redd for at jeg skal være som eksen.. 

Kan jo virke dere har gått for raskt frem. Og det er jo akkurat de ordene du skulle fått før dere involverte dere for drastisk. Nå sitter du å venter på betydelige ord som er viktig for deg og får det ikke. Det er for meg ett rødt flagg. Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har kalt hverandre kjærester. Tror nesten dere må ta nye dating runder. 

Men dere trenger tid sammen, dere to... Hvis dere reiser til andre steder eller går tur så er det jo flere sider som vil komme frem, og kanskje i de omgivelsene du få de bekreftende ordene du har behov for å høre...

Skrevet

Må da være lov å ha en bagasje og faktisk være villig til å bryte sine vonde vaner. Er mer et tegn på vitalitet og friskhet at han søker etter nye og gode erfaringer :)

• Liker 2
Skrevet

Hva sier han selv er grunnen til at han ble i årevis i et forhold som ikke var bra for han? Og har han lært noe av det slik at han tar ansvar for å ikke havne i den situasjonen igjen?

Jeg hadde vært skeptisk hvis han ikke uttrykte at han nå var mer moden og visste hva som er et godt forhold for han.

Anonymkode: 4e974...9d0

Skrevet

Hva sier han selv er grunnen til at han ble i årevis i et forhold som ikke var bra for han? Og har han lært noe av det slik at han tar ansvar for å ikke havne i den situasjonen igjen?

Jeg hadde vært skeptisk hvis han ikke uttrykte at han nå var mer moden og visste hva som er et godt forhold for han.

Anonymkode: 4e974...9d0

Han sier at han aldri skal i den situasjonen igjen. Jeg har inntrykk av at han har blitt trykt ned, snakket ned, snakket over, hun har delt deres/hans privatliv og snakket stygt om han til hans egen familie til og med. Det var mye konflikt og smelling med dører. Hvis jeg spør, får jeg svar. Men det er ikke alt som frister like mye å spørre om 🤷‍♀️ "er du forelsket i meg".. Er redd han lett kunne forlatt meg.. Spurte i fylla om han var glad i meg.. Han sa ja 😅🙈 har har derimot sagt at det tar langt tid før han slipper noen inn. Men påstår han har sluppet meg inn.. Men jeg føler det ikke 

Skrevet
KjøttOPP skrev (14 minutter siden):

Må da være lov å ha en bagasje og faktisk være villig til å bryte sine vonde vaner. Er mer et tegn på vitalitet og friskhet at han søker etter nye og gode erfaringer :)

Ja, og det vil jo med rette ta tid 🤷‍♀️ han må oppleve at jeg er annerledes sikkert. 

Skrevet

Nei, alle har sine feil og mangler, noen gjør dumme ting i voksen tiden også, man angrer på

Skrevet

Er du åpen med dine følelser overfor han? Bekrefter du han med ord?
Han viser det med handling som du skriver, og det er tross alt en god ting. Synes ikke det er et rødt flagg at han ikke bekrefter deg så mye med ord. Du kan ta det opp med han evt. Men prøv først å være den som gir han bekreftelse med ord først da. Føles det godt for han, så vil han kanskje gjengjelde det

Anonymkode: f14be...76e

Skrevet

Tenker det kommer an på om han har lært noe av det. Om han haren offermentalitet til det: ja, rødt flagg. Dersom ham har gjort litt selvransakelse og funnet ut hvorfor han ble i forholdet: ikke rødt flagg.

Anonymkode: 14a81...909

Skrevet

Jeg er i ganske lik situasjon som deg, tror jeg. Bare litt lengre inn i forholdet. 

Jeg tok det opp, at jeg trenger ord. Han innrømmet da at det hadde vært et problem i tidligere forhold og at det var noe han prøvde å jobbe med. Det har blitt noe bedre her. Men, vi har snakket om det flere ganger, fordi jeg blir så utrygg når vi i tillegg sees så lite. 

Vi sees også mest i helger og da skjer det gjerne sosiale ting, synes vi har alt for lite tid sammen alene. Blir litt usikker med jevne mellomrom, på om det egentlig er holdbart. 

Synes du burde prøve å gi han muligheten til å endre på det, ved å si noe om det til han. Mest sannsynlig vet han det selv og trenger kanskje et lite dytt. Men, man vil jo ikke måtte spørre om det, heller så jeg forstår veldig godt at du kvier litt for å si noe. 

Anonymkode: 53c3e...094

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i ganske lik situasjon som deg, tror jeg. Bare litt lengre inn i forholdet. 

Jeg tok det opp, at jeg trenger ord. Han innrømmet da at det hadde vært et problem i tidligere forhold og at det var noe han prøvde å jobbe med. Det har blitt noe bedre her. Men, vi har snakket om det flere ganger, fordi jeg blir så utrygg når vi i tillegg sees så lite. 

Vi sees også mest i helger og da skjer det gjerne sosiale ting, synes vi har alt for lite tid sammen alene. Blir litt usikker med jevne mellomrom, på om det egentlig er holdbart. 

Synes du burde prøve å gi han muligheten til å endre på det, ved å si noe om det til han. Mest sannsynlig vet han det selv og trenger kanskje et lite dytt. Men, man vil jo ikke måtte spørre om det, heller så jeg forstår veldig godt at du kvier litt for å si noe. 

Anonymkode: 53c3e...094

Samme her. 

Mannen min er oppvokst i et hjem hvor de aldri viste kjærlighet verken med fysisk kontakt eller med ord, så jeg har begynt å forstå mer av hvorfor han virker følelsesmessig avstumpet. Han viser med handlinger at jeg er den viktigste personen i hans liv og han viser meg stolt fram til alle, men det mangler definitivt ord. Jeg måtte til slutt spørre om han var forelsket i meg og han tenkte seg om og sa "ja, det føler jeg at jeg er" med et nesten overrasket tonefall, som om tanken virkelig aldri har streifet han tidligere. 

Han har vært i to seriøse forhold hvor han har fått kritikk på dette begge gangene. Hun første tok han ikke seriøst, fordi han rett og slett ikke forstod hva hun mente, han klarte ikke å føle det hun ønsket. Hun andre var bipolar og reagerte ekstremt eksplosivt og han trodde at hennes tilbakemeldinger var overdrevne fordi de alltid også ble blandet sammen med tusen andre ting som hun mente var gjort galt, mange av tingene ble han god på etterhvert. Ordene derimot, de sitter ikke helt enda.. Men da jeg tok det opp på en rolig og saklig måte, forstod han plutselig at det virkelig var slik at han er avstumpet emosjonelt. Han ønsker ikke å være slik, men han synes det er vanskelig å vite hvordan han kan endre det, så jeg gir spesifikke spørsmål eller beskjeder for å forsøke å lære han litt opp.

Jeg har dager hvor jeg synes det er sårt og vanskelig, fordi ekser av meg har vært ekstremt vokale og gitt meg mye verbal bekreftelse, men så er det denne mannen jeg har falt for. Jeg håper vi får det til å fungere helt til vi går mørket i møte. 

Anonymkode: 40d2e...1d5

Skrevet

Det er mange som har vært "for lenge"i dårlige forhold før dem kom i gode,det kan ofte skyldes at grensene våre ble sakte brutt ned og da ser man ikke alltid klart.

Anonymkode: 72bf8...ab6

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Samme her. 

Mannen min er oppvokst i et hjem hvor de aldri viste kjærlighet verken med fysisk kontakt eller med ord, så jeg har begynt å forstå mer av hvorfor han virker følelsesmessig avstumpet. Han viser med handlinger at jeg er den viktigste personen i hans liv og han viser meg stolt fram til alle, men det mangler definitivt ord. Jeg måtte til slutt spørre om han var forelsket i meg og han tenkte seg om og sa "ja, det føler jeg at jeg er" med et nesten overrasket tonefall, som om tanken virkelig aldri har streifet han tidligere. 

Han har vært i to seriøse forhold hvor han har fått kritikk på dette begge gangene. Hun første tok han ikke seriøst, fordi han rett og slett ikke forstod hva hun mente, han klarte ikke å føle det hun ønsket. Hun andre var bipolar og reagerte ekstremt eksplosivt og han trodde at hennes tilbakemeldinger var overdrevne fordi de alltid også ble blandet sammen med tusen andre ting som hun mente var gjort galt, mange av tingene ble han god på etterhvert. Ordene derimot, de sitter ikke helt enda.. Men da jeg tok det opp på en rolig og saklig måte, forstod han plutselig at det virkelig var slik at han er avstumpet emosjonelt. Han ønsker ikke å være slik, men han synes det er vanskelig å vite hvordan han kan endre det, så jeg gir spesifikke spørsmål eller beskjeder for å forsøke å lære han litt opp.

Jeg har dager hvor jeg synes det er sårt og vanskelig, fordi ekser av meg har vært ekstremt vokale og gitt meg mye verbal bekreftelse, men så er det denne mannen jeg har falt for. Jeg håper vi får det til å fungere helt til vi går mørket i møte. 

Anonymkode: 40d2e...1d5

Tror det er mye samme med min kjære 🥰 Han er ikke vandt til å dele følelsene sine med noen.. Kjente meg veldig igjen i det du skrev nå, føler litt at han varmer mer og mer opp da😅 Litt gøy også.. Da går ting ikke for fort hvertfall.. Jeg kjeder meg ikke.. Må analysere han hele tiden, syns det er gøy å bli bedre og bedre kjent 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...