Gå til innhold

Prøver å bli gravid men har en jobb med mye stress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage og vi er mye underbemannet da vi har hatt mye sykdom blant personal denne høsten. 

Hør at det anbefales av fagfolk å ikke stresse når man skal bli gravid men jobben er stressende for tida og det kjenner jeg på kroppen. 

Er det noen ting jeg kan gjøre for å roe ned ellers? Slik at kroppen ikke går rundt og er stresset. 

Har vært forkjølet og blir ikke 100% frisk heller. Så føler jeg trenger å gjøre noen grep. 

Anonymkode: 7b642...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir alltid rolig etter en time hos naprapat. Forsøk noe slikt, eller en masasje. Under hva det gjør for kroppen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga og mindfullness høres klisje ut, men det har virkelig hjulpet meg med å finne roen, anbefaler varmt! 😍

Anonymkode: 5ecf2...ea7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en massasjetime? Legg inn en hver 14. dag f.eks? Eller ukentlig. Antistress-massasje er helt nydelig.

Men helt ærlig, som en klok jordmor sa til meg, kvinner blir like gravide under krig, på flukt og under hungersnød, så det med stress fikk jeg beskjed om å ikke bekymre meg for. Tror dermed det går helt fint å bli gravid selv om det er slitsomt på jobb. Og tar det tid er jobben neppe årsaken.

men uansett digg å stresse ned da, for din egen skyld rett og slett. Helt uavhengig av evt graviditet. 

Anonymkode: d857d...f98

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et godt råd, men som gyn sa til meg: Kvinner blir gravide både under krig og sult, så det har ikke alt å si 

Anonymkode: 51f47...2a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid stresset mye på jobben. Kan iblant tenke på det som en årsak til at jeg ikke blir gravid igjen. Men jeg vet ikke. Legene har aldri funnet en årsak. Noe som er frustrerende når man ikke lykkes. Greit å vite et svar på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...