Gå til innhold

Merkelig lukt fra folk i fra Afrika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til folk i fra Afrika har en merkelig lukt, den er ikke vond eller noe sånt, bare veldig merkelig. Er det noe de spiser som gir lukten? Det er ikke hvitløk. Har kun kjent denne lukten fra afrikanere. Noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: 09c77...930

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har lagt merke til folk i fra Afrika har en merkelig lukt, den er ikke vond eller noe sånt, bare veldig merkelig. Er det noe de spiser som gir lukten? Det er ikke hvitløk. Har kun kjent denne lukten fra afrikanere. Noen som vet hva det kan være?

Nei - men bare slutt a!!

• Liker 2
Skrevet

Man lukter ut i fra hva man spiser. Har hørt at hvite europeere lukter sur melk.

Anonymkode: e3c63...4b8

• Liker 7
Skrevet

Vi lukter også rart. Men vi merker det kkke selv. 

Anonymkode: 02d1d...eba

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med ts. Jeg synes det lukter noe som likner gress. Er det fra et krydder eller en spesiell grønnsak de spiser. Og jeg kan tenke meg europeere lukter sur melk ja. Eller gjæret bolledeig har jeg tenkt. Greit at vi ikke kjenner lukten selv.

Anonymkode: 3072e...cda

• Liker 3
Skrevet

Lukter blyantspiss 

Anonymkode: 20324...bc6

• Liker 3
Skrevet

Skyldes nok andre matvaner. Det er mye merkelig med andre kulturer, også vår. Men etter hvert som mangfoldet viskes vekk blir nok disse forskjellene borte.

Anonymkode: f5bea...c3e

Skrevet

Jeg luktet krydder da jeg kom hjem etter flere måneder i Asia. Nå lukter jeg sikkert bare sur melk som alle andre er hjemme. 

Anonymkode: 02d1d...eba

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor snakker vi hverandre så jævlig ned? Lukter sur melk og bla bla. Det er ikke rasistisk å spørre om hva den sterke lukten kommer av, vel? Men sant skal sies så lager de jo mat med veldig mye krydder da? Den må jo sette seg på et vis, jeg syns den er ganske heavy. Om det er på bussen og det er varmt og tung luft så blir den lukta fort ganske heftig. 

Anonymkode: eeca2...028

• Liker 5
Skrevet

Jeg mistenker at du har kjent denne lukten hovedsaklig fra folk fra Somalia. 
De bruker en type røkelse som sitter igjen i klærne og håret dere. Det er ikke en vond lukt, men den er svært særegen og lett å gjenkjenne. 

Anonymkode: 02846...ed7

• Liker 5
Skrevet

Jobber med en fra Somalia, han stinker billig deo. Må holde flere meters avstand, så glad covid kom pga dette.

Anonymkode: 437fa...f52

Skrevet

Var vondt når den andre tråden ble sletta, eller?😆

Anonymkode: 125e9...999

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var vondt når den andre tråden ble sletta, eller?😆

Anonymkode: 125e9...999

Hvilken annen tråd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg mistenker at du har kjent denne lukten hovedsaklig fra folk fra Somalia. 
De bruker en type røkelse som sitter igjen i klærne og håret dere. Det er ikke en vond lukt, men den er svært særegen og lett å gjenkjenne. 

Anonymkode: 02846...ed7

Mye mulig. 

Skrevet

Takk, for svar, det er nok som dere sier, mat, krydder eller røkelse.

Og til dere som tror dette var ment rasistisk, kan ta dere en bolle.

• Liker 4
Skrevet

det er et spesielt krydder noen bruker mye av. husker ikke eksakt nå hva det er. 

ellers bruker også noen mye røkelse. det kommer såklart Ann på hvor de er fra. 

akkurat som indere kan lukte enda mer indiske krydder og røkelse. 

Anonymkode: 1b40e...682

Skrevet

Kanskje khat er gresslukten.

Anonymkode: 28a73...dcd

Skrevet

Det er røkelse 😊 Hadde en tendens til å drive å tenne røkelse selv en periode og det satt seg i alt av både tekstil og hår!

Anonymkode: 43883...9c6

• Liker 1
Skrevet

Spør seriøst. Lukter folk fra Europa virkelig sur melk? Lukten av sur melk merker jeg godt, hva kan det da komme av at jeg ikke merker denne lukta ute blant tilfeldige mennesker?

• Liker 1
Skrevet
On 10/6/2021 at 11:34 AM, AnonymBruker said:

Man lukter ut i fra hva man spiser. Har hørt at hvite europeere lukter sur melk.

Anonymkode: e3c63...4b8

Hvis man ikke drikker melk da?

Anonymkode: f50a0...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...