Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en deltidsjobb som jeg liker veldig godt, men har nå også fått tilbud om ny jobb. Begge jobbene er deltid, så jeg tenker å ha to jobber, men blir nå bedt om å sendte jobb attest fra andre jobben.. Kan jeg be nåværende arbeidsgiver om jobb attest, uten at jeg har planer om å slutte? Vil dette bli tolket feil fra arbeidsgiver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Det vil jo kunne bli ansett som at du har andre planer, men om du ikke har noe valg så må du jo be om det siden det er deltid. Du kan evt. forklare at du trenger ekstra inntekt og at siden du kun er deltid der du er nå, så trenger du en jobb til. 

Anonymkode: 14429...37d

Skrevet

Det du skal be arbeidsgiver om, er en bekreftelse på at du er ansatt i firmaet, hvilken stilling du har, stillingsprosent, hvor lenge du har vært ansatt, arbeidsoppgaver osv. Det er helt vanlig å be om, jeg fikk det da jeg skulle fortsette på skole og måtte ha en bekreftelse på hva jeg hadde gjort i «friåret» mitt.

Anonymkode: 706d9...a70

• Liker 2
Skrevet

Ja, det går nok helt fint. Forklar situasjonen for de. De sier seg selv at hvis du kun tilbyr deltid så trenger du en ekstra inntekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du skal be arbeidsgiver om, er en bekreftelse på at du er ansatt i firmaet, hvilken stilling du har, stillingsprosent, hvor lenge du har vært ansatt, arbeidsoppgaver osv. Det er helt vanlig å be om, jeg fikk det da jeg skulle fortsette på skole og måtte ha en bekreftelse på hva jeg hadde gjort i «friåret» mitt.

Anonymkode: 706d9...a70

Fikk en arbeidskontrakt med all denne informasjonen på (bortsett fra sluttdato). Kan den fungere som jobb attest?

Skrevet
Zooey skrev (1 minutt siden):

Ja, det går nok helt fint. Forklar situasjonen for de. De sier seg selv at hvis du kun tilbyr deltid så trenger du en ekstra inntekt.

Ja, trenger jo attesten i forhold til når de skal beregne lønn å sånt

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tja. Det vil jo kunne bli ansett som at du har andre planer, men om du ikke har noe valg så må du jo be om det siden det er deltid. Du kan evt. forklare at du trenger ekstra inntekt og at siden du kun er deltid der du er nå, så trenger du en jobb til. 

Anonymkode: 14429...37d

Tenker jeg får ta en telefon til sjefen og få forklart det skikkelig, så det ikke blir noen misforståelser😄

• Liker 1
Skrevet
Hemlock skrev (1 minutt siden):

Tenker jeg får ta en telefon til sjefen og få forklart det skikkelig, så det ikke blir noen misforståelser😄

Det er nok lurt. Vær klar på at du ønsker å fortsette i jobben hos de, så går det nok bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...