AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 nå spør jeg her for å bekrefte/høre om jeg blir litt for «vill» om jeg gjør dette, eller om det er litt gøy også 🙉 Vi har snakket om en katt til ved et par anledninger, Vi har hatt 2 på et tidspunkt, men han andre ble syk og døde for en stund siden. Barna vil gjerne ha en til, og jeg. Mannen er litt til og fra, men ikke fjern fra tanken. Det er uansett en stund siden vi snakket om dette og vi har vel lagt det litt på hylla. Men nå fikk jeg kontakt med ei dame som har en jentepus på 4-5mnd som har blitt flyttet mye på. Og nå trenger et varig hjem, men at det haster. Sånn at jeg nesten bør komme og hente i dag. Det er mulig mannen blir oppgitt, men jeg vurderer å bare dra for å hente katten og overraske familien. Men blir det for voldsomt? Katten får det fint her uavhengig av om mannen blir sur eller glad, for kommer den hit så blir den her til den er en grå dott (han er veldig dyreglad altså, og hadde aldri «nektet» oss å beholde katten, da hadde jeg heller aldri vurdert å hente katta). Anonymkode: 984e0...1e4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Du rekker vel å ringe for å avklare med mannen først? Hadde aldri skaffet meg et dyr uten at partner var informert om det, uavhengig av om du tenker han synes det er greit eller ikke. Anonymkode: 5e0bc...97b 29
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Dette er slik man diskuterer med partneren sin. Anonymkode: 7d304...6e3 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Hvorfor i alle dager spør du ham ikke? Dere kan jo overraske barna? Har han fryktelig mye i mot det, kan det hende han har noen grunner du ikke har tenkt på (eller syns er like viktige). Syns han det er greit, er det jo greit. Men uten å si ifra kommer han jo til å bli sur pga akkurat det, at du ikke sa i fra. Det er unødvendig. Han blir neppe glad over «overraskelsen». Snakk med ham først. Anonymkode: 055d2...6ec 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg ønsket meg katt, for mange år siden, og mannen min likte ikke katter. Men det var han som fant annonsen for kattunger, ba meg ringe og som sagt så gjort. Jeg fikk hentet meg en katt, og mannen var litt så der med det. Men så ble han langtidssykemeldt, og måtte være sammen med katten hele dagen. Nå, ca 20 år seinere, så har vi fire katter. Og den som er mest tussete er vel han. Ta en telefon til mannen din, og fortell om katten. Han liker da katter, noe som min ikke gjorde den gangen. Anonymkode: 2e7b8...aef 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Man avtaler alltid med partner før man tar med seg et dyr hjem. Et dyr er en livslang (for dyret) forpliktelse og dersom en i husstanden ikke ønsker seg denne forpliktelsen så har vedkommende vetorett. Anonymkode: 67d33...4db 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Snakk med mannen, legg det frem som at du har tenkt å hente den. Anonymkode: 08284...d68
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 Som andre her skriver, du kan jo overraske barna Men mannen bør få beskjed. Hvis du legger til at det haster og at pusen trenger et hjem så kanskje han synes det er en god gjerning Anonymkode: 52ffb...e59 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Man avtaler alltid med partneren sin om anskaffelse av nye dyr, ALLTID. Anonymkode: a0f95...b24 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 Hehe, bestille ferie uten å avtale med partner, ta med et dyr.. Hva er det som går av folk. Sånne ting må man kommunisere om. Anonymkode: 936b2...105
Ulrikke Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 Det har skjedd at jeg har kommet hjem med et burdyr vi har flere av (gnager) uten å si noe til mannen først. Men jeg vet jo hvor jeg har ham, og vi har et maks antall vi er enige om her. Men å ta med et dyr hjem når man ikke har dyr fra før, selv om man har hatt det før, det ville jeg ikke gjort. Synes man bør være to om avgjørelsen. Du har helt sikkert rett i at han kommer til å bli glad i katten, men det er fortsatt en avgjørelse han bør være med på...
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #12 Skrevet 6. oktober 2021 Bare ring han og forklar situasjonen. SI at du vil hjelpe denne katten. Tro meg, han sier jo ja. Vi pleier å adoptere fosterhjemkaniner. Mannen er tidvis litt lei av søpla og at de setter tennene i ting og sånt. Nå er vi nede i bare en gammel kar her, som får være alene med oss de få årene han evt har igjen. Har tatt opp hva vi gjør etter det, mannen er litt fra og til, ikke overbegeistret later han som - men tilslutt som kom det at det fikk være opp til meg. Han vet meget godt at det betyr nye kaniner i hus etterhvert. Så man får vel se det som hans måte å skjule sin begeistring på 😛 Men det må jo være avklart. Jeg hører jo at din mann ikke kommer til å si nei. Men veldig fair å informere han for å si det sånn. Barna kan jo overraskes Anonymkode: 0f70f...871
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 Hadde bare hentet den jeg 😅 Anonymkode: 8a061...abc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #15 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): nå spør jeg her for å bekrefte/høre om jeg blir litt for «vill» om jeg gjør dette, eller om det er litt gøy også 🙉 Vi har snakket om en katt til ved et par anledninger, Vi har hatt 2 på et tidspunkt, men han andre ble syk og døde for en stund siden. Barna vil gjerne ha en til, og jeg. Mannen er litt til og fra, men ikke fjern fra tanken. Det er uansett en stund siden vi snakket om dette og vi har vel lagt det litt på hylla. Men nå fikk jeg kontakt med ei dame som har en jentepus på 4-5mnd som har blitt flyttet mye på. Og nå trenger et varig hjem, men at det haster. Sånn at jeg nesten bør komme og hente i dag. Det er mulig mannen blir oppgitt, men jeg vurderer å bare dra for å hente katten og overraske familien. Men blir det for voldsomt? Katten får det fint her uavhengig av om mannen blir sur eller glad, for kommer den hit så blir den her til den er en grå dott (han er veldig dyreglad altså, og hadde aldri «nektet» oss å beholde katten, da hadde jeg heller aldri vurdert å hente katta). Anonymkode: 984e0...1e4 Hadde avklart med mannen! Ellers er det fort at du får skylden får å ha dratt inn kattebeistet hver gang den gjør noe ramp! Har selv to katter altså, jeg elsker katter😻Men rampete og bøllete er de jo ofte!🤣 Og det vil du ikke ha hengende over deg. (Vet ikke hvordan din mann er da, men eksen min hadde iallfall kjeftet meg huden full om katten jeg hadde tatt hjem uten «lov» hadde gjort noe) Anonymkode: 93058...35e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #16 Skrevet 6. oktober 2021 Har du tid til å skrive på kvinneguiden så har du tid til å kontakte mannen din! Anonymkode: ecd58...6dc
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #17 Skrevet 7. oktober 2021 Oisann her var det jaggu noen som liker å vifte med pekefingeren utifra restriksjoner i eget liv😆 Uansett; jeg hentet ikke pus siden den var for sky til å bo med små barn. Da hadde den ikke hatt det optimalt hos oss med det, og katt fra før. Mannen ble informert, han syntes det var trist den var blitt en «kasteball» og ikke passet hos oss, for vi vet ikke om andre ville gitt den like mye kjærlighet som vi gir❤️ Vi er litt over The top med dyrene våre 😅 han syntes jeg var litt «gæren» som vurderte dette opplegget, men at det også var morsomt. 🤷🏻♀️ Nå var det ikke snakk om manglende kommunikasjon mellom meg og mannen, men at jeg fikk en «spicy» ide. For som jeg skrev; han er til og fra. I hovedsak er problemet hans sorgen man får over tap av dyrene, siden de ikke lever like lenge som oss, og vi ser på de som fullverdige familiemedlemmer. Han tok det veldig hardt når den ene pusen vår døde i sommer. Det er det som holder han igjen. Han hadde heller aldri blitt sint på meg!😅 det var litt spesielt skrevet, men det kan vel tolkes slik om man tolker «oppgitt» på den tunge måten. For det finnes nok noen som ikke kjenner partneren sin godt nok til å ta slike valg, uavhengig av år man har vært sammen🤷🏻♀️ Så jeg ser den når andre kommenterer det utifra egen situasjon. Tanken min var i hvertfall at han blir mer «OKAY, I surrender🙄». Anonymkode: 984e0...1e4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #18 Skrevet 7. oktober 2021 Hvis forholdet ryker på en kræsj på grunn av en katt er det ikke liv laga uansett. Redd katten! Anonymkode: 0d168...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå