Gå til innhold

Følte du svangerskapet gikk fort eller sakte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) 

Anonymkode: f9a1f...bc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg sto i det (september - mai i år) følte jeg aldri at tiden hadde gått så sakte. Var sykemeldt og mye hjemme og jeg haaatet livet. Med en gang jeg var ferdig tenkte jeg «det var jo ikke så ille, det gikk jo fort». Nå er babyen min 5 mnd og jeg har lyst på enda en og har lyst til å gå gravid igjen 🙈😅 man glemmer tydeligvis veldig fort. Så hvis det blir tøft, husk på det.

Anonymkode: 7746f...c96

• Liker 2
Skrevet

Begge deler om hverandre, egentlig. Men første svangerskap kjentes oftest som det gikk veldig sakte, mens det andre stort sett gikk fort. 

Anonymkode: 532ce...28b

Skrevet

Veldig sakte. Men ikke så sakte som etter at baby kom, da gikk tiden enda saktere. Føler jeg har vært mamma i fjorten år, mens barnet mitt er 2,5 🙈

Anonymkode: ca9cb...31a

Skrevet

Jeg er 4,5 mnd nå og føler virkelig at tiden SNEGLER seg av sted. Liker ikke å være gravid og gleder meg til det er over og baby er her, men det føles som det er så lenge til..

Anonymkode: ce7c5...54c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde termin i juli og tok ut 3-ukers sommerferie før 3-ukeren man har permisjon forut for fødselen. Følte svangerskapet gikk fort frem til disse 6 ukene, da følte jeg bare livet var satt på vent og gledet meg bare til å møte baby :) 

Skrevet

Det går like sakte hver bidige gang.

er i utmerket form heldigvis så klager absolutt ikke, men gleder meg jo sånn til å møte hvem vi har skapt 🥰og kose og dulle, og også å dele babyen med mannen og søsknene.

Skrevet

Synes tida har gått kjempesakte og altfor fort på én gang, men de siste par ukene har tida liksom skutt fart. Spent på hvor sakte eller fort den siste tida blir å gå. 🙈

Anonymkode: 30240...812

Skrevet

De første 12 ukene går veeldig sakte, til jeg føler jeg er over på den «trygge» siden. Etter det syns jeg det gikk fortere, men ikke sykt fort heller. Helt ok kanskje. Venter nr 2 nå og er 11 uker, gått mye fortere nå siden jeg ikke har like mye tid til å tenke så mye på det og syns det er helt greit at jeg har litt tid på å omstille meg til å bli 2-barnsmor

Anonymkode: 8096a...f2f

Skrevet

I begynnelsen: veldig sakte. Spesielt de første 12 ukene - her hjalp det virkelig ikke at jeg mistet sent i første trimester første gang jeg var gravid, og så var det liksom rykk tilbake til start. Syns det gikk mye fortere mot slutten, på et tidspunkt skiftet liksom perspektivet fra "uendelig lenge til denne babyen kommer ut" til "shit, nå burde vi kanskje ordne barnevogn og sånt snart? Rekker jeg bli ferdig med det prosjektet på jobben før jeg går i permisjon?" osv. 

Gravid for andre gang nå og har mye mindre tid til å gruble på graviditeten, så sånn sett føles det som om det går fortere. 

Anonymkode: 69162...dd4

Skrevet

Jeg er i uke 17 nå og tiden fra positiv test helt i starten av juli frem til nå har aldri gått så sakte! Jeg er i topp form og har det veldig bra, men du går liksom konstant og venter på den største hendelsen som skal skje i livet, samtidig som du ikke aner hvordan det går med babyen🙊 Mye usikkerhet med andre ord!

Anonymkode: 038b3...064

Skrevet

Nr 1 saaaakte

nr 2 fort

Anonymkode: d7c6f...088

Skrevet

Følte at tiden stod stille begge svangerskapene. Hater å være gravid, også før bekkenløsningen setter inn de siste månedene, så har sikkert mye med det å gjøre. Gikk litt fortere andre svangerskap, mye underholdning i en blid 2-åring 😊

Anonymkode: 477e4...229

Skrevet

Første svangerskap sneglet seg av gårde. De to neste gikk fortere, men de første ukene var trege fordi jeg var nervøs for at det skulle gå galt. 

Skrevet

Nr 1: megatregt

Nr 2: Befinner meg i en absurd tidslimbo hvor eldste utvikler seg i rekordfart og graviditeten går så sent at treåringen trolig er konfirmert før jeg får født 😆

Anonymkode: 44f59...fed

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 4,5 mnd nå og føler virkelig at tiden SNEGLER seg av sted. Liker ikke å være gravid og gleder meg til det er over og baby er her, men det føles som det er så lenge til..

Anonymkode: ce7c5...54c

Enig. Er bare 9+3 😂

Anonymkode: ad97b...242

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nr 1: megatregt

Nr 2: Befinner meg i en absurd tidslimbo hvor eldste utvikler seg i rekordfart og graviditeten går så sent at treåringen trolig er konfirmert før jeg får født 😆

Anonymkode: 44f59...fed

Siterer denne! Så enig!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har 2 barn. Første svangerskap gikk ekstremt sakte. Andre svangerskap gikk litt raskere. Men månedene går raskere unna når jeg ikke har vært gravid. 

Endret av Eloise12345
Skrevet

Sakte i 1.trimester da jeg var kvalm og dårlig, raskt i 2. og 3.trimester da jeg var i fin form. Plutselig startet permisjonen og plutselig hadde jeg passert termin. 

Anonymkode: 6e9ce...267

Skrevet

Jeg følte meg ikke spes gravid før rundt uke 31-32. Da kom magen og jeg begynte merke begrensninger rent fysisk sett. Foruten en del kvalme i starten føltes det som jeg var som før de første månedene og det var helt far out at det vokste et lite menneske i magen. Plutselig var det hele over og nå er barnet 6 måneder. Spes etter barnet ble født har tiden flydd.

Jeg tok keisersnitt i tillegg, så hele graviditeten+ fødsel/ forløsning fortonte seg udramatisk for meg. Sikkert heftigere å gå gjennom fødsel naturlig. Har hørt de dagene over termin føles helt uutholdelig lange. 

Så hvis du er i fin form så tror jeg mange opplever at de første månedene er ting liksom litt som før. Man bare vet man er gravid og må begrense seg på noe mat og alkohol. Ellers er man jo på jobb, driver med ting og kan glemme det litt bort nesten. Da går jo tiden, så plutselig kommer magen og da innser man at nå nærmer det seg litt. Og da følte jeg tiden gikk fort i grunn. 

Anonymkode: afa82...f3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...