Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et ganske nytt forhold. Ting er bra, men vi krangler om noen ting som f.eks lys. Vi har kommet inn i en mørkere årstid og det er mørkt på morgenen. Jeg må opp kl 07 for å dra på jobb. Sliter personlig med å stå opp da jeg elsker å sove:)) Så jeg skrur på lyset for å ikke sovne igjen. Sovner på sekundet hvis det er mørkt. Typen sliter med søvnen. Så han legger seg veldig sent og våkner av alt mulig. Derav også når jeg skrur på lyset. Han mener da at jeg kan droppe det lyset og bare gå rett på badet. Sånn at han kan få sove.  
Hva kan vi gjøre?? Nå skriker vi bare om hvem som er mest selvopptatt😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som står opp er stille og i mørket så den andre kan få sove. Noe annet er fryktelig dårlig gjort.

Jeg er som deg, men oppfører meg ikke som en drittsekk når jeg skal opp først. Voksne mennesker klarer å komme seg opp uten flombelysning. 

Anonymkode: 9010c...5b3

• Liker 8
Skrevet

Uff, den er lei😅 

Kan du finne andre strategier for å ikke sovne? F.eks sette deg opp i senga? Vi bruker rødt lys istedetfor hvitt, det våkner man ikke så lett av.

Høres kanskje ut som om han bør gjøre noen tiltak selv også. Å legge seg kjempeseint er vel ikke god søvnhygiene. Men våkner han ikke av alarmen din uansett om du har lys på eller ikke?

Anonymkode: 79e7a...5a7

Skrevet
Ekl20år skrev (6 minutter siden):

Er i et ganske nytt forhold. Ting er bra, men vi krangler om noen ting som f.eks lys. Vi har kommet inn i en mørkere årstid og det er mørkt på morgenen. Jeg må opp kl 07 for å dra på jobb. Sliter personlig med å stå opp da jeg elsker å sove:)) Så jeg skrur på lyset for å ikke sovne igjen. Sovner på sekundet hvis det er mørkt. Typen sliter med søvnen. Så han legger seg veldig sent og våkner av alt mulig. Derav også når jeg skrur på lyset. Han mener da at jeg kan droppe det lyset og bare gå rett på badet. Sånn at han kan få sove.  
Hva kan vi gjøre?? Nå skriker vi bare om hvem som er mest selvopptatt😅

Du er mest selvopptatt. 

Anonymkode: 15006...a52

• Liker 2
Skrevet

Hvert sitt soverom....ferdig snakka! :) Skal aldri sove sammen igjen etter å ha fått meg det! Sex kan man ha før man legger seg... :) 

Sover best alene, sååå godt. Koselig å komme inn til hverandre om mårran også, morgensex 😄 

Anonymkode: d1fa8...348

• Liker 2
Skrevet

Han har rett, du er ego. 

Men om dere tidlig i et forhold faktisk krangler om dette, er dere ikke på noe vis liv laga uansett. 

Anonymkode: 06d83...69b

• Liker 1
Skrevet

Reis deg opp når klokka ringer. Du sovner vel ikke stående? Når dere sover to stykker på ett soverom, så SKAL man ta hensyn. Og det heter SOVErom. Dvs at den som vil sove må få lov til det. Kom deg på badet. Trenger du å slappe av med lyset på, så gjør du det i sofaen. Ta hensyn!

Tenk om mannen din hadde tatt på lyset og holdt deg våken når han hadde kommet og lagt seg om kvelden??

Anonymkode: ab38a...8f8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Uff, den er lei😅 

Kan du finne andre strategier for å ikke sovne? F.eks sette deg opp i senga? Vi bruker rødt lys istedetfor hvitt, det våkner man ikke så lett av.

Høres kanskje ut som om han bør gjøre noen tiltak selv også. Å legge seg kjempeseint er vel ikke god søvnhygiene. Men våkner han ikke av alarmen din uansett om du har lys på eller ikke?

Anonymkode: 79e7a...5a7

Takk for tips! Det skal testes🤗 Han våkner av alarmen men synes at det blir for mye med lyset. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Reis deg opp når klokka ringer. Du sovner vel ikke stående? Når dere sover to stykker på ett soverom, så SKAL man ta hensyn. Og det heter SOVErom. Dvs at den som vil sove må få lov til det. Kom deg på badet. Trenger du å slappe av med lyset på, så gjør du det i sofaen. Ta hensyn!

Tenk om mannen din hadde tatt på lyset og holdt deg våken når han hadde kommet og lagt seg om kvelden??

Anonymkode: ab38a...8f8

Takk for svar. Jeg skjønner nå at jeg må finne andre løsninger. Er bare bortskjemt selv, med godt sovehjerte. Så jeg vet ikke hvordan det er😅 skal vise hensyn fra nå av. 

Skrevet

Klokka di ringer, du står opp og går rett på badet med lyset av. Enkelt.

Anonymkode: 20663...1bf

Skrevet

Wow, jeg hadde blitt forbanna hvis mannen slo på lyset i soverommet uten at jeg behøvde å stå opp. 

Anonymkode: b18b3...bf4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...