Gå til innhold

Finnes det HELT stille vekkerklokker?

Lunde

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet en type vekkerklokke som er HELT stille? Har testet ut Seiko sine som har glidende sekundviser, men man kan fortsatt høre motoren som driver hele klokka rundt. 

Har svært god hørsel, og der jeg sover er det muuuusestille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bruker smartklokken min. Den vibrerer bare på håndleddet mitt for å vekke meg, slik at jeg unngår å vekke samboeren mon, og bråker ikke om natten. 

Anonymkode: fbbc1...08f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fitbit rundt armen. Den vibrerer som alarm. 

Anonymkode: 47ff9...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunde skrev (3 timer siden):

Er det noen som vet en type vekkerklokke som er HELT stille? Har testet ut Seiko sine som har glidende sekundviser, men man kan fortsatt høre motoren som driver hele klokka rundt. 

Har svært god hørsel, og der jeg sover er det muuuusestille. 

Du har hørt om digitale klokker, eller?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker telefonen. Har satt den inn på "skjerm alltid på" etter kl 23-09, og jeg kan da velge mellom alskens klokker og bakgrunner. Digital, analog, varsler/ikke varsler osv., samt alarm. Kjøpte en sånn bordstøtte som den står på, så jeg ser den fra senga uten å røre ved den.

Anonymkode: 2bbb2...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn for at det heter vekkerklokke? Den skal hjelpe deg med å stå opp. 

Anonymkode: f684d...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Philips wake up light

Anonymkode: 3e3bf...bbc

Denne☝️ Har ikke på alarmlyd engang, våkner kun av lyset👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker telefonen min, Nokia 100. Har den avslått om natta og den vekker meg med et høylytt "På tide å stå opp. Klokken er sju-tretti". Smarttelefoner funker sikkert. Eller må den være stille ved vekking også, typ lys eller vibrasjon? 

Anonymkode: 86551...5dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg spør etter om noen vet av helt stille vekkerklokker, og da er det altså inneforstått at jeg ikke ønsker å bruke mobilen eller digital klokke. 

Anser da diskusjonen rundt dette som ferdig, dersom ingen har noen tips som er relevant for spørsmålet mitt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lunde skrev (1 minutt siden):

Men jeg spør etter om noen vet av helt stille vekkerklokker, og da er det altså inneforstått at jeg ikke ønsker å bruke mobilen eller digital klokke. 

Anser da diskusjonen rundt dette som ferdig, dersom ingen har noen tips som er relevant for spørsmålet mitt. 

Ettersom du mener at dette er «innforstått» så mener du altså at en digital vekkerklokke ikke er en vekkerklokke? Ja rart vi ikke forsto det..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunde skrev (4 minutter siden):

Om du er såpass sær at du ikke bare ikke ønsker å bruke mobilen, men er såpass sterkt imot mobil at du virkelig er ANTI mobil så burde vel det presiseres, ellers så får du tåle «idiotiske forslag» som inkluderer mobil.

da er vel lysforslagene idiotiske også 😂🤭 ja ja 

Syns du har fått gode velmenende råd, selv elsker jeg apple watchen, som bare vibrerer og ikke vekker andre i senga😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det virkelig noen som fortsatt bruker gammeldags analog vekkeklokke? Tror det er vanskelig å finne en klokke med urskive som du ikke hører tikkingen på, men hva vet jeg, jeg har brukt digital klokke siden jeg var liten på 80-tallet, deretter klokkeradio frem til mobilen overtok vekkingen for over 20 år siden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...