Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et gammelt vrak av en bil som skal til EU-kontroll i april og jeg vet at den kommer til å få MANGE anmerkninger der.. Så har tenkt å levere den og kjøpe meg en ny. Men har ikke så mye penger og vil helst beholde den så lenge det er lønnsomt.. Innbiller meg at dersom man leverer skiltene på bilen (evt hele bilen) innen 1.3. så slipper man årsavgift for påbegynt år.. Stemmer det? Eller må man levere før året begynner (1.1.)?

Og mens vi er inne på det; noen som vet om vrakpanten går opp til neste år? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 31. desember da? Altså før 1/1. Jeg tror det.

Skrevet
Er det ikke 31. desember da? Altså før 1/1. Jeg tror det.

Jeg tror også det

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Du må levere skiltene før 1. januar for å slippe årsavgiften, men dersom du skal vrake bilen holder det å gjøre dette før 15. mars for å slippe hele årsavgiften. Det betyr at du kan beholde bilen til begynnelsen av mars, dersom du sørger for å få en vrakkvittering som er datert før den 15. Vraker du bilen mellom den 15. mars og 30. juni betaler du halv årsavgift.

Skrevet

Jeg krasja bilen 2. juli slik at den gikk til opphugging. :sjenert:

Og da fikk jeg ikke igjen noe på årsavgifta.

Hadde jeg krasja bilen to dager før, så hadde jeg fått igjen halve.. :ler:

Gjest Madeline
Skrevet
dersom du skal vrake bilen holder det å gjøre dette før 15. mars for å slippe hele årsavgiften. Det betyr at du kan beholde bilen til begynnelsen av mars, dersom du sørger for å få en vrakkvittering som er datert før den 15. Vraker du bilen mellom den 15. mars og 30. juni betaler du halv årsavgift.

Dette stemmer. Vi vraket selv en bil et par dager før årsavgiften forfallt i år og slapp å betale denne.

Skrevet

Leveres kjennemerkene inn til en trafikkstasjon innen 31. desember, blir det ikke skrevet ut avgift for det neste året. Skal kjøretøyet registreres på nytt i det nye året, betales full avgift ved registrering før 1. juli og halv avgift ved registrering fra og med 1. juli. Leverer du kjøretøyet til vraking/hugging hos godkjent oppsamlingsplass eller til bilopphuggeri senest 15. mars, gis det fritak for avgiften, eventuelt refusjon om den allerede er betalt.

Kopiert fra http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bi...avgift_bok.html

Skrevet

Har hørt at Vrakpanten ikke stiger med det første.

Skrevet

må nok leveres for 1/1 ja

trur det var en sak på dette her i vinter.

en mann hadde dødt 1 eller 2 januar

sønnen leverte inn skiltene på bilen til faren..

og de måtte betale årsavgift på bilen...

..fordi eieren døde et par dager for seint..

..joa norge er et flott land

Gjest Varg-Menja
Skrevet
en mann hadde dødt 1 eller 2 januar

sønnen leverte inn skiltene på bilen til faren..

og de måtte betale årsavgift på bilen...

Men dersom de hadde vraket bilen før 15. mars ville de sluppet årsavgiften. Og hvis bilen ikke skulle vrakes går jeg utifra at den skulle selges/arves, dvs at den skulle fortsette å bli brukt? Og da må man jo betale årsavgiften uansett. Ser ikke helt problemet her...

Skrevet

leste bare om det i avisen jeg da...

og der stod det at de måtte betale årsavgift

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...