AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Hvorfor er enkelte mennesker sånn? Jeg forstår bare ikke. Et eks; Ei bekjent gjennom hele livet, ei nabo. Vi havnet på fest i sommer. Vi snakket og alt virket greit og normalt. Nå i ettertid hilser hun ikke. Da mener jeg ikke kun ved et engangstilfelle, men det skjer hver gang!! Vi har barn som går på samme skole, så vi kommer ofte i samme rom. Hun prøver iherdig å unngå blikk kontakt eller å si hei til meg. Det samme har noen andre også gjort. Heldigvis ikke mange av dem. Jeg er verken rar, teit eller frekk av meg. Jeg hilser alltid på folk, bemerker meg heller ikke ufin på noen måter. Er det disse det er noe galt med? Eller må jeg gå i meg selv? Jeg kan ikke endre den jeg er. Har de rett og slett dårlig selvtillit? Eller føler de seg dritt ut på noe vis? Kan noen kjenne seg igjen? Takk G for at jeg ikke har en slik personlighet!!😅 Anonymkode: 5f047...3cd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #2 Skrevet 6. oktober 2021 Hvorfor bruker du tid på dette? Nå viser du din egen usikkerhet. Ikke bruk tid og energi på dette. Du bryter ned deg selv. Anonymkode: ab1cd...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Det er ikke deg det er noe galt med, men henne. Jeg forstår du synest det er rart, og at det setter i gang ulike prosesser, men stol på deg selv. Det er ikke deg. Enkelte er helt idiot. Anonymkode: 8d675...fcf 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg har veldig dårlig selvtillitt ts, men er sluttet å bruke energi på å lure på hvorfor man blir oversett av alt fra bekjente, kollegaer etc. Folk er bare slik. Er ikke sånn at jeg har lyst å prate, men av høflighet gir jeg nikk/hilser. Så mangel på ordinær folkeskikk er overalt du befinner deg🌝 Anonymkode: 5cbe0...780 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 Okei. Da bruker jeg ikke mer energi på dette. Dessverre så er jeg litt høysensitiv. Jeg kan fort overtenke osv. Lurer egentlig mer på hva som er galt med disse folkene. Anonymkode: 5f047...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei. Da bruker jeg ikke mer energi på dette. Dessverre så er jeg litt høysensitiv. Jeg kan fort overtenke osv. Lurer egentlig mer på hva som er galt med disse folkene. Anonymkode: 5f047...3cd Det trenger du ikke lure på, dette er ganske vanlig. Fokuser på viktige ting i livet ditt, som gir deg glede og energi. Ikke bryt deg ned med overtenking. Du skal ikke bli likt av andre, eller alle. Slik er ikke livet. Anonymkode: ab1cd...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg har også noen sånne i min bekjentskapskrets. Hvis jeg får blikkontakt trekker de fort vekk blikket. De hilser på og snakker med andre, så virker jo ikke som det er angst heller. Jeg klarer ikke helt skjønne greia. Ei fikk jeg en kjempevarm sms av ifm alvorlig sykdom hos oss. Neste gang jeg traff henne unngikk hun blikkontakt med meg samtidig som hun kom bort og hilste hjertelig på min bestevenn som jeg stod og pratet med.. Jeg prøvde å hilse, men var ikke mulig å få blikkontakt. Wtf?! Anonymkode: ee022...43b 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har også noen sånne i min bekjentskapskrets. Hvis jeg får blikkontakt trekker de fort vekk blikket. De hilser på og snakker med andre, så virker jo ikke som det er angst heller. Jeg klarer ikke helt skjønne greia. Ei fikk jeg en kjempevarm sms av ifm alvorlig sykdom hos oss. Neste gang jeg traff henne unngikk hun blikkontakt med meg samtidig som hun kom bort og hilste hjertelig på min bestevenn som jeg stod og pratet med.. Jeg prøvde å hilse, men var ikke mulig å få blikkontakt. Wtf?! Anonymkode: ee022...43b Den meldingen kan ha blitt sendt bare pga man følte det var riktig, så enkelt er det. "Pleier man ikke gjøre slikt...bla bla." Noen er slik, skal gjøre det som er riktig. Anonymkode: ab1cd...4e9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Den meldingen kan ha blitt sendt bare pga man følte det var riktig, så enkelt er det. "Pleier man ikke gjøre slikt...bla bla." Noen er slik, skal gjøre det som er riktig. Anonymkode: ab1cd...4e9 Ja, følte hvertfall ikke det var av omsorg i etterkant 🙈 Anonymkode: ee022...43b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, følte hvertfall ikke det var av omsorg i etterkant 🙈 Anonymkode: ee022...43b Denne føler jeg på fra mitt eget søsken; ringer og skal treffes der og da. Som regel har jeg behandlinger eller jobb på dagtid, så dette passer hun godt på. Men da kan hun fortelle andre at hun prøver så godt hun kan mens jeg er»vanskelig». Omsorg oppi ræva. Anonymkode: 5cbe0...780
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er enkelte mennesker sånn? Jeg forstår bare ikke. Et eks; Ei bekjent gjennom hele livet, ei nabo. Vi havnet på fest i sommer. Vi snakket og alt virket greit og normalt. Nå i ettertid hilser hun ikke. Da mener jeg ikke kun ved et engangstilfelle, men det skjer hver gang!! Vi har barn som går på samme skole, så vi kommer ofte i samme rom. Hun prøver iherdig å unngå blikk kontakt eller å si hei til meg. Det samme har noen andre også gjort. Heldigvis ikke mange av dem. Jeg er verken rar, teit eller frekk av meg. Jeg hilser alltid på folk, bemerker meg heller ikke ufin på noen måter. Er det disse det er noe galt med? Eller må jeg gå i meg selv? Jeg kan ikke endre den jeg er. Har de rett og slett dårlig selvtillit? Eller føler de seg dritt ut på noe vis? Kan noen kjenne seg igjen? Takk G for at jeg ikke har en slik personlighet!!😅 Anonymkode: 5f047...3cd Regner med du har fått ett dårlig rykte på deg eller at du har oppført urimelig, og dermed blir det slik. Personlig ville jeg ikke orket dem type holdninger rett frem for meg, så jeg hadde nok flyttet der mennesker vil hverandre godt. Anonymkode: 8d61b...a6e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #12 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har også noen sånne i min bekjentskapskrets. Hvis jeg får blikkontakt trekker de fort vekk blikket. De hilser på og snakker med andre, så virker jo ikke som det er angst heller. Jeg klarer ikke helt skjønne greia. Ei fikk jeg en kjempevarm sms av ifm alvorlig sykdom hos oss. Neste gang jeg traff henne unngikk hun blikkontakt med meg samtidig som hun kom bort og hilste hjertelig på min bestevenn som jeg stod og pratet med.. Jeg prøvde å hilse, men var ikke mulig å få blikkontakt. Wtf?! Anonymkode: ee022...43b wtf begrepet du bruker her kan være en holdning som bor i deg, og kanskje det er stor aldersforskjell mellom dere. Anonymkode: 8d61b...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #13 Skrevet 6. oktober 2021 Kanskje hun bare ikke orker å slå av en prat, kaanskje hun har mye å tenke på, hun er kanskje introvert .....trenger ikke å være noe galt med deg. Anonymkode: 60ca4...f96 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei. Da bruker jeg ikke mer energi på dette. Dessverre så er jeg litt høysensitiv. Jeg kan fort overtenke osv. Lurer egentlig mer på hva som er galt med disse folkene. Anonymkode: 5f047...3cd Jeg kunne oppført meg slik, fordi jeg veldig ofte føler meg dum etter sosiale sammenkomster der jeg har snakket med bekjente jeg egentlig ikke kjenner Skjer helt automatisk, gjør meg så "liten" jeg bare kan om jeg da treffer på dem i etterkant. Ikke alltid, kommer an på hvordan jeg har det med meg selv. En slags angst tror jeg Anonymkode: c69de...6de 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #15 Skrevet 6. oktober 2021 Du må for all del ikke tenke at det er deg det er noe galt med! Jeg kunne vært den naboen i HI og det skyldes at jeg er fryktelig sjenert. Hvis det er slik at vi hadde en hyggelig prat på fest, betyr det at jeg har brukt lang tid på å mentalt forberede meg til å være sosial. Coronaen har gjort det enda verre. Jeg skjønner selv ikke hvorfor, men jeg blir helt stum når noen prøver å snakker med meg uten at jeg er mentalt forberedt. Anonymkode: d3c35...48a 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #16 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Regner med du har fått ett dårlig rykte på deg eller at du har oppført urimelig, og dermed blir det slik. Personlig ville jeg ikke orket dem type holdninger rett frem for meg, så jeg hadde nok flyttet der mennesker vil hverandre godt. Anonymkode: 8d61b...a6e Ingen orker å flytte så mye😁 Anonymkode: 5cbe0...780
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #17 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har også noen sånne i min bekjentskapskrets. Hvis jeg får blikkontakt trekker de fort vekk blikket. De hilser på og snakker med andre, så virker jo ikke som det er angst heller. Jeg klarer ikke helt skjønne greia. Ei fikk jeg en kjempevarm sms av ifm alvorlig sykdom hos oss. Neste gang jeg traff henne unngikk hun blikkontakt med meg samtidig som hun kom bort og hilste hjertelig på min bestevenn som jeg stod og pratet med.. Jeg prøvde å hilse, men var ikke mulig å få blikkontakt. Wtf?! Anonymkode: ee022...43b Ja ikke sant? Oppfører meg aldri sånn mot noen. Ikke engang til de jeg ikke liker heller. Ts Anonymkode: 5f047...3cd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg er sånn, men det er fordi jeg er så sjenert og usikker, det er ikke for å være slem. Jeg hilser på de som hilser på meg, men hvis jeg er usikker på om jeg kjenner noen godt nok og de har tenkt å hilse på meg, så prøver jeg å unngå blikkontakt for å slippe å ta stilling til det. Jeg er redd de skal føle at de må stoppe og snakke med meg hvis vi ser hverandre, eller at jeg ikke er bra nok å til at vi er på hils, eller at jeg er innbilsk eller klengete som tror at vi er venner og du snakka bare med meg på den festen for å være høflig. Anonymkode: fca5a...192 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Regner med du har fått ett dårlig rykte på deg eller at du har oppført urimelig, og dermed blir det slik. Personlig ville jeg ikke orket dem type holdninger rett frem for meg, så jeg hadde nok flyttet der mennesker vil hverandre godt. Anonymkode: 8d61b...a6e Meg nei? Ts Anonymkode: 5f047...3cd
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): wtf begrepet du bruker her kan være en holdning som bor i deg, og kanskje det er stor aldersforskjell mellom dere. Anonymkode: 8d61b...a6e 😅 var ikke så lett å forstå hva du mener med første setningen der. Men det at jeg reagerer på at noen bekjente overser meg er vel helt normalt. Det unormale er vel å kikke på en man kjenner for så å trekke blikket vekk når man får blikkontakt. Hun er gift med en av min manns beste venner, så er jo merkelig at hun later som jeg er luft av og til. Anonymkode: ee022...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå