Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange pauser har dere? Og kan dere gjøre hva dere vil i pausene?

Vi har 35 min på nesten 7,5 time, er betalt pause så må være tilgjengelig. 

Anonymkode: e62a1...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En pause på 30 min. Ubetalt. Utover det rekker vi såvidt å gå på do. 

Anonymkode: f1cc4...982

Skrevet

Ubetalt pause på 30 minutter, men det er ingen som følger med på hvor lang pause jeg tar. Oppholder meg hvor jeg vil i pausen, men tar vanligvis telefonen dersom noen ringer, med mindre jeg vet det finnes noen andre de kan ringe.

I tillegg tar jeg omtrent 5 minutter pause per time.

Anonymkode: 3934e...41f

Skrevet

Har ikke krav på pause siden sjefen passer nøye på at ingen har arbeidstid over 5 timer om dagen. Kan ikke forlate arbeidsplassen i løpet av arbeidsdagen.

Anonymkode: fdebb...d8b

• Liker 1
Skrevet

2*30 og 1*40min, betalt. Kan i teorien forlate arbeidsplassen, men i praksis ikke mulig på grunn av beliggenheten.

Skrevet

TS, har du ikke tisse / kaffepause utenom det du nevner? 

Anonymkode: 2be58...11e

Skrevet

Kommer helt an på. Er lærer. Har egentlig 30 min, men noen dager blir det 15 minutter, eller ingen pause. 

Anonymkode: 076d2...2f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer helt an på. Er lærer. Har egentlig 30 min, men noen dager blir det 15 minutter, eller ingen pause. 

Anonymkode: 076d2...2f2

Du har jo små pauser mellom timene? 

Skrevet

30 min på papiret.. Men det blir i praksis kun hver 3 uke hvor jeg har sentralbordet. Ellers er gjerne lunchen fort 45-60 min. Noen ganger er det pause med kake og kaffe rundt kl 14 også 😅 og en del små pusterom med kaffe. 

Anonymkode: b868f...481

Skrevet

30 min lunsj. Men har en kontorjobb, så så lenge jeg leverer det jeg skal er det ingen som bryr seg om jeg sitter 5 min lengre i lunsjen, tar en luftetur eller er et 5-minutt på KG i ny og ne. 

Anonymkode: 7754d...d96

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har jo små pauser mellom timene? 

Som brukes på jobb - forberedelse til neste time. I tillegg har lærere inspeksjon i de "pausene" og i halve lunsjpausen sin en eller flere dager i uken. 

Anonymkode: 6542a...3c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som brukes på jobb - forberedelse til neste time. I tillegg har lærere inspeksjon i de "pausene" og i halve lunsjpausen sin en eller flere dager i uken. 

Det bestemmer du selv. Er det pause, så er det kaffe, toalett, skravling med kollegaene som gjelder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor mange pauser har dere? Og kan dere gjøre hva dere vil i pausene?

Vi har 35 min på nesten 7,5 time, er betalt pause så må være tilgjengelig. 

Anonymkode: e62a1...e8e

Har ingen innlagte pauser. Pause tar vi når/om det er tid.

Skrevet

Jeg tar pauser når jeg trenger det. Jeg har faste ting som jeg gjør hver dag, utenom det så hviler jeg . 

Anonymkode: c98e7...022

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det bestemmer du selv. Er det pause, så er det kaffe, toalett, skravling med kollegaene som gjelder. 

Jeg har aldri fått bestemme selv når jeg skal ha inspeksjon nei, hvis jeg ikke vil ha den dagen det er satt opp at jeg skal ha det, så må jeg selv sørge for å bytte med noen andre - som heller ikke egentlig vil ha inspeksjon. Hvis jeg skal skravle med kollegaene mine så må jeg bruke de 5 minuttene på å gå frem og tilbake mellom personalrommet og klasserommet. De ligger nemlig i hver sin ende av skolen. Vi har ikke kaffemaskin i garderoben til ungene, og når ellers skal jeg rekke å forberede til neste time? Etter at den har begynt?

• Liker 1
Skrevet

I teorien 30 min vanlig pause, noen ganger går det mens andre ganger er det ikke tid. 

Anonymkode: 2bdd0...164

Skrevet

30 minutters lunsjpause, men går jo selvfølgelig på do når en trenger det. Om lunsjpausen blir kortere eller lengre, så er det ingen som bryr seg om det.

Anonymkode: 12277...4c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg jobber på kontor, men får aldri en hel lunsj uten å bli avbrutt. Sånn er det på de fleste arbeidsplasser, lærer eller ei. 

Anonymkode: 51052...af3

Skrevet

Er lærer og har tilsammen 60 min pause de dagene jeg ikke har inspeksjon og 30 min de dagene jeg har inspeksjon. Vi har betalt pause og må være tilgjengelige på skolen. Som regel får jeg spise lunsjen i fred, men av og til er det noe drama mellom elever eller telefon til foreldere som ikke kan vente.

Anonymkode: 69bbc...b53

Skrevet

Ubetalt pauser her, så forlater jobben den tiden. Dette lille pusterommet på 30min gjør at jeg holder ut dagen.

Deilig å slippe kollegaer i pausen, jobber sentralt så er nok å ta seg til utenfor lokalene våre.

Anonymkode: 55c6a...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...