Gå til innhold

Noen tips til stellebord?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe som er bedre enn annet etter deres erfaringer? Noe som kan brukes som kommode også kanskje? Eller noe lite og lett?

Anonymkode: f2c79...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte en brukt Sundvik https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-stellebord-kommode-gra-80494026/

Den har skuffer og hylle. Vi bruker ikke det klaffbordet eller hva jeg skal kalle det, for har ikke plass til å slå det ut. Men fungerer fint å ha barnet liggende på tvers.

Mye fint og rimelig på Finn altså! Vi har fått tak i mye bra babyutstyr der.

Anonymkode: fbdf8...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et stellebord fra IKEA til første unge. Trodde vi måtte ha det, men det ble aldri brukt. Har ikke brukt det en eneste gang til nummer to. Har en stelle-matte stående i stuen og det er mye lettere å legge den på sofaen, på sengen, ja hvor som helst egentlig, og skifte på baby der. Bare styr med å måtte gå til det rommet stellebordet er i, og passe på at ungen ikke ruller utfor 😅

Mitt tips: kjøp en matte og vent med stellebordet. Kanskje du ikke trenger det.

Anonymkode: b2f10...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker hemnes kommode fra ikea. Den med 8 skuffer. Liker høyden og den er stabil og rommer veldig alt fra bleier og klær til sengetøy og badeting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranorama skrev (6 minutter siden):

Bruk gulvet. Da kan ikke babyen falle ned.

Det er litt drepen for ryggen da🤷‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er litt drepen for ryggen da🤷‍♀️

Jeg fikk anbefalt det av fysioterapeuten fordi det var bra trening for ryggen. Men det er viktig at man sitter på riktig måte. Ja det er slitsomt, men etter noen måneder har man blitt mye sterkere. Det føles også veldig trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Vi hentet den gratis på finn, men tror det er fra babyshop? 4 skuffer og bamse med speil og diamanter på øverste, veldig søt :)

Så lenge man alltid holder en hånd på babyen og ikke snur seg, skal det mye til for at babyen faller i gulvet, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et veldig fornøyd med vårt stellebord med skuffer. Det er så greit å ha alt tilgjengelig, uten at det ligger åpent. 

Stellematte på gulvet ville ikke fungert for oss, for jeg klarte ikke løfte baby fra gulvet de første ukene.

Anonymkode: 53be7...a4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to MALM-kommoder med fire skuffer fra IKEA på barnerommet. Stellematte oppå den ene. Det fungerer kjempebra, men den kan bli for høy hvis man er lav. Jeg er 173 cm, og for meg er det perfekt høyde. 

Anonymkode: 03c2e...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the1andonly

Kommode eller noe med skuffer!! Åpen løsning med evt bokser er umulig! Vi kjøpte en kommode og skrudde en plate oppå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paranorama skrev (8 timer siden):

Jeg fikk anbefalt det av fysioterapeuten fordi det var bra trening for ryggen. Men det er viktig at man sitter på riktig måte. Ja det er slitsomt, men etter noen måneder har man blitt mye sterkere. Det føles også veldig trygt.

Kommer heeelt an på ungen.

Noen av oss har TUNGE unger. Og de fleste løfter absolutt ikke bra opp fra selve gulvet, det er jo lårene som skal løfte, så skjønner ikke hvordan du ble anbefalt at det var bra trening for ryggen.

Anonymkode: 0f1e6...bc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Misanthropis skrev (På 6.10.2021 den 9.04):

Vi bruker hemnes kommode fra ikea. Den med 8 skuffer. Liker høyden og den er stabil og rommer veldig alt fra bleier og klær til sengetøy og badeting.

Denne eller en av disse HEMNES Kommode med 8 skuffer, hvit beis, 160x96 cm - IKEA

Er ikke de for smale til å legge stellematte oppå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2021 den 12.25):

Vi har to MALM-kommoder med fire skuffer fra IKEA på barnerommet. Stellematte oppå den ene. Det fungerer kjempebra, men den kan bli for høy hvis man er lav. Jeg er 173 cm, og for meg er det perfekt høyde. 

Anonymkode: 03c2e...2ec

Er ikke 48 cm å ligge på for smalt? Stellemattene er jo større enn dette, hvordan får dere de til å ikke tippe over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Paranorama skrev (På 6.10.2021 den 9.07):

Akkurat, hvis man gjør det riktig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranorama skrev (På 6.10.2021 den 8.57):

Bruk gulvet. Da kan ikke babyen falle ned.

Jasså. Skulle likt å se en baby som klarer å rulle gjennom en voksenkropp og ned på gulvet. 

Man skal selvsagt ikke la en baby ligge alene på stellebordet, alltid ha en hånd på babyen om man må se bort. 

Anonymkode: d2625...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 12.50):

Denne eller en av disse HEMNES Kommode med 8 skuffer, hvit beis, 160x96 cm - IKEA

Er ikke de for smale til å legge stellematte oppå?

Nei det er plass, har en med tre skuffer og en med 8 skuffer.

plass på begge, hhv en babydan matte og en done by deer, standard størrelser på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke stellekommode med Leander matty på toppen og skuffeinnlegg fra ikea! Er superfornøyd med denne kombinasjonen.

Anonymkode: 3e2f5...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...