AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #1 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne for jeg er så sykt frustrert.. Skal prøve å skrive så konkret som mulig. For ca 2 måneder siden gjorde jeg det slutt med samboeren. Jeg følte jeg hadde fått så nok av alle de tingene han sa til meg som gjorde at jeg gjorde det slutt utifra hva jeg følte der og da og på impulser.. Jeg angret fryktelig mye etterpå og vi bestemte oss for å prøve på ny, som var hans forslag, ikke bli kjærester igjen med en gang men at vi dater/holder på for å se hvor det fører hen. Han har sagt at tilliten må bygges opp igjen pga jeg gjorde det slutt. Det er jo forståelig. Det har vært mye opp og ned, men det som ofte går igjen fra han når vi krangler er at han hele tiden sier jeg er negativ, og jeg skjønner ikke hvorfor. Hvis jeg tar opp noe under kranglingen der han har sagt noe som har såret meg, er jeg negativ, eller så mener han at jeg ikke burde bli såret av det. Jeg gråter veldig lett for jeg er veldig følsom, og når jeg gråter sier han at det ikke er vits i å gråte, men i dag har jeg grått i nesten hele dag fordi vi har kranglet. Jeg tok opp noe som jeg syns var urettferdig fra hans side. Ei jente i klassen hans hadde blitt sur og lei sei for noe samboeren min hadde sagt, som egentlig bare var en stor misforståelse. Dette gikk han å stresset over, og bestemte seg for å reise ut til skolen for å gi henne en personlig unnskyldning for å ikke ha dårlig stemning mellom dem på skolen. De fikk snakket ut og gitt hverandre en klem. I dag har han sagt ting til meg som har såret meg, jeg gråt og jeg sa det til han men han ble sur og mente det ikke var noe å bli såret over. Så spør jeg han hvorfor han kjører ut for å gi denne jenta en unnskyldning, men når det kommer til meg som er hans egen samboer så vil han ikke si unnskyld? Så er hans svar at han visste ikke at hun jenta i klassen hans har en sykdom, og siden han tullet litt om ting så tok hun seg nær av det og ble lei seg og sur, og derfor fortjente hun en unnskyldning, mens jeg ikke gjør det fordi de tingene jeg ble såret over ikke er like alvorlig som denne sykdommen til hun I klassen. Så er det dette med negativiteten igjen, jeg har gått i lang tid å lurt på hvorfor han mener jeg er så negativ hele tiden. De gangene han mener jeg er negativ er når jeg enten tar opp noe som jeg ikke syns er rettferdig mot meg, hvis jeg gråter og når jeg sier ifra om mine behov. Tidligere i dag ble han plutselig helt stille etter at vi hadde diskutert, og når jeg spurte han hva var det jeg sa siden han ikke ville svare meg, så ville han ikke svare. Jeg sa at jeg må jo ha et svar hvis jeg sa noe galt/feil siden han ble så kald og stille, fikk ikke et eneste svar, bare at jeg er negativ og at han er lei av det og jeg sitter der som et spørsmålstegn og blir enda mer frustrert. Det har alltid vært meg som har gitt han en klem, et kyss og sagt elsker deg før vi legger oss. Han har som regel virket sur når jeg har gjort det, og enten ligget der og tatt imot klemmen uten å gi klem tilbake, eller så har det virket som han ikke ville gi meg et nattakyss, sånn har jeg følt det ihvertfall. En gang i ny og ne har han kommet inn og gitt meg et kyss og en klem før han kjører til skolen. Sist uke så lot jeg være å gi han kyss og si elsker deg for å se om han tok initiativ heller, det gjorde han ikke. Nå er han sur og lei og mener at jeg har sluttet å elske han.. Jeg sa til han at jeg elsker han forsatt, men at jeg ville se om han tok initiativet først denne gangen, men han vil ikke høre etter og sier jeg ikke elsker han lenger pga at jeg ikke sa det jeg pleier å si sist uke. Nå sier han at jeg må bestemme meg for hva jeg vil, jeg har sagt det til han flere ganger hva jeg vil, men han tror ikke på meg og under hver krangling så drar han opp at "jeg kan bare gå hvis jeg vil" og jeg sier at jeg hadde aldri vært her om jeg ville dratt.. Han sier også at han ser ikke lyst på dette samboerskapet hvis jeg skal fortsette å være negativ. Jeg skjønner ikke hvorfor han mener jeg er negativ? Jeg sier ifra hvordan jeg føler det, også er jeg negativ? Hvis jeg setter ned foten på ting hvis jeg syns noe er urettferdig mot meg, er jeg negativ? At jeg sier ifra om noe i det hele tatt er jeg negativ? Hvis jeg svarer han på noe under en krangel er det feil, hvis jeg lar være å svare blir han sur og det er også feil. Jeg velger av og til å la være å svare hvis jeg er veldig såret over noe han har sagt. Jeg vet jo ikke om jeg skal svare eller ikke svare. Tidligere i dag sa han at imorgen så kommer han til å være borte til kvelden fordi han ikke vil komme hjem til negativ stemning, eventuelt sove over hos en kompis. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil? Også sitter jeg å lurer på om han tester meg for å se om jeg faktisk er her når han kommer hjem. Jeg blir helt forvirret. De siste ukene har han også sovet på sofaen fordi han vil ikke ha negativ stemning. Jeg ligger hver kveld og lurer på hva grunnen egentlig er da han ikke vil sove ved siden av meg. Det føles ut som han ikke elsker meg av og til, han vil heller aldri ha sex med meg, og sier at han vil ikke ha sex når det er negativ stemning og at han ikke tenner på det. Han sier at han tenner på meg, men vil ikke ha sex når det er negativ stemning. For meg går det veldig mye utover selvtilliten min, det er også noe jeg har tatt opp med han men da har han blitt sur eller så har han sagt at jeg får finne en annen å ha sex med siden han ikke kan/vil gi meg det. Da har jeg blitt såret igjen og sagt at det gjør jeg ikke, jeg vil ikke ha sex med noen andre enn han. Da har han sagt at jeg får kjøpe meg en dildo/vibrator... Også er det en siste ting. Hele tiden så mener han at vet hva jeg føler og hvordan jeg tenker. Hvis jeg for eksempel sier at eg elsker han, så sier han at jeg ikke gjør det, selv om jeg sier at han føler helt feil. Han mener jeg lyver om ting når jeg ikke gjør det, og når jeg prøver å få han til å forstå at jeg ikke lyver så vil han ikke forstå og mener forsatt at jeg lyver og at jeg er falsk på noen ting. Han sier jeg har narsissiske sider, er giftig og at jeg ikke eier empati. Jeg har alltid visst med meg selv at jeg er en veldig god person, det vet jeg og det har mine venninner sagt tidligere, at jeg har et "stort hjerte", til og med folk som nettopp har møtt meg har sagt det. Noen kaller det kanskje en "empath" hvis jeg kan si det på den måten. Men han klarer ikke se det. Det er som om han ikke kjenner meg selv om vi var sammen i 1 år. Hvorfor sier han alle disse tingene til meg? Av og til så føles det ut som om han ikke elsker meg og har følelser for meg lengre, og i dag ble han sur og såret fordi jeg ikke hadde sagt elsker deg den siste uka? Han mener jeg har såret han også, men han gir meg ikke konkrete svar på hva, bare at jeg såret han ved å gjøre det slutt, og av og til føles det ut som han "straffer meg" fordi jeg gjorde det slutt. Jeg har sagt til han flere ganger at jeg gjorde en stor feil som jeg angret på, men at jeg gjør menneskelige feil som alle andre så hvorfor skal han kaste det I ansiktet på meg så ofte? Jeg forstår ikke om han vil forsette eller ikke forsette samboerskapet, jeg forstår ingenting. Anonymkode: 71592...809
Nicathv Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Dette forholdet må du avslutte. Et så giftig og ulykkelig forhold er ikke bra. Det er absolutt ikke vanlig eller normalt å ha så voldsomt mye konflikter som dere har..Attpåtil har dere bare vært sammen i ett år! Vanligvis er jo det første året nesten bare lykkerus og slikt, utrolig at dere har klart å skape så mange og dype konflikter allerede. Dette forholdet er ikke sunt for noen av dere. 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 2 minutter siden, Nicathv said: Dette forholdet må du avslutte. Et så giftig og ulykkelig forhold er ikke bra. Det er absolutt ikke vanlig eller normalt å ha så voldsomt mye konflikter som dere har..Attpåtil har dere bare vært sammen i ett år! Vanligvis er jo det første året nesten bare lykkerus og slikt, utrolig at dere har klart å skape så mange og dype konflikter allerede. Dette forholdet er ikke sunt for noen av dere. Men hvorfor gjør han og sier alle disse tingene? Jeg skjønner det bare ikke og jeg får ikke noen konkrete svar fra han utenom at jeg er negativ og har såret han ved å gjøre det slutt når vi ble enige om å prøve igjen? Jeg skjønner ikke hva han vil og hva han tror han får utav ved å være sånn? Han ville prøve igjen men det virker som han dytter meg mer og mer bort, eller om han prøver å teste meg? Ts Anonymkode: 71592...809
Nicathv Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor gjør han og sier alle disse tingene? Jeg skjønner det bare ikke og jeg får ikke noen konkrete svar fra han utenom at jeg er negativ og har såret han ved å gjøre det slutt når vi ble enige om å prøve igjen? Jeg skjønner ikke hva han vil og hva han tror han får utav ved å være sånn? Han ville prøve igjen men det virker som han dytter meg mer og mer bort, eller om han prøver å teste meg? Ts Anonymkode: 71592...809 Tror ikke at han tester deg, menn driver stort sett ikke med sånne testing-mindgames som mange kvinner gjør. Bortsett fra det så er det vanskelig å si, det må han forklare selv. Og det ser det ikke ut til at han greier. Er sikkert flere og komplekse grunner. Men samme det, det er ikke noe du trenger å bruke de neste 5 årene på å finne ut av.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 Dette forholdet er dødfødt. Anonymkode: 22415...750 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 Les om blameshifting. Og projection identification. Han er giftig og manipulerende. Han psyker deg ned. Han prøver å få deg til å bli negativ ved å mase om hvor negativ du er. Han prøver å psyke deg ned til du har det så jævlig at du dumper han, fordi han ikke har guts til å dumpe deg selv. Han beskylder DEG for å være narsissist, fordi det egentlig er HAN som er det. Kanskje andre har hintet om at han er det. Anonymkode: 4aa03...7f8 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 Og HVORFOR han gjør dette mot deg? Det er ikke din feil. Du er/var bare på feil sted til feil tid. Når du dumper han, så finner han et nytt offer som han først lokker med å behandle overdrevent fint, for så å behandle som søppel når hun er "fanget" (f.eks når de har flyttet sammen og det er for vanskelig å gå fra hverandre) Anonymkode: 4aa03...7f8 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Ts, du høres veldig slitsom ut. Gråter hele dagen, er såret og lei deg hele tiden. Hva om du slutter å granske alle FØLELSER med lupe og heller går ut og finner på noe gøy sammen? Gå en lang og slitsom topptur, joggetur, kajakk, noe fysisk! Eller gå på pub og spill shiffleboard, på kino og se James Bond, besøk søsken, hva som helst! Lag en ting sammen, trekk om en stol eller hogg vinterved. Ut av den klaustrofobiske klamme bobla der du overanalyserer hva han sier og gjør, ut og bli frisk og glad! Få noe annet å fokusere på, fysisk aktovitet gir endorfiner og lykke, og det høres ut som om litt smil og latter sammen vil løse MYE. Anonymkode: f15c8...593 2
Fru Uperfekt Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hvorfor gjør han og sier alle disse tingene? Jeg skjønner det bare ikke og jeg får ikke noen konkrete svar fra han utenom at jeg er negativ og har såret han ved å gjøre det slutt når vi ble enige om å prøve igjen? Jeg skjønner ikke hva han vil og hva han tror han får utav ved å være sånn? Han ville prøve igjen men det virker som han dytter meg mer og mer bort, eller om han prøver å teste meg? Ts Anonymkode: 71592...809 Han gjør det fordet han ønsker å manipulere deg. Du er beklageligvis, utifra det du skriver, utsatt for psykisk vold 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ts, du høres veldig slitsom ut. Gråter hele dagen, er såret og lei deg hele tiden. Hva om du slutter å granske alle FØLELSER med lupe og heller går ut og finner på noe gøy sammen? Gå en lang og slitsom topptur, joggetur, kajakk, noe fysisk! Eller gå på pub og spill shiffleboard, på kino og se James Bond, besøk søsken, hva som helst! Lag en ting sammen, trekk om en stol eller hogg vinterved. Ut av den klaustrofobiske klamme bobla der du overanalyserer hva han sier og gjør, ut og bli frisk og glad! Få noe annet å fokusere på, fysisk aktovitet gir endorfiner og lykke, og det høres ut som om litt smil og latter sammen vil løse MYE. Anonymkode: f15c8...593 Smile og le sammen vil gjøre ting verre. Han vil jo at hun skal være sur, sånn at det kan bli brudd. Anonymkode: 22415...750 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #12 Skrevet 6. oktober 2021 Kjære snille deg! Dette er ikke bra for deg. Det høres ut som om han mener at det er bare du skal kjempe for dette forholdet og at han ikke har noe å justere, når det er HAN som er problemet. Du bør la det forbli slutt og hvis du ønsker det heller etterhvert finne deg en som behandler deg ordentlig. En som ikke krever masse kjærlighet fra deg uten å gi en dritt tilbake. En som du kan snakke voksent og konstruktivt om forholdet med, det er ikke greit at ethvert forsøk på å snakke om forholdet ender med drittslenging og tårer! En som synes DU er den fineste personen han kjenner og den det er aller viktigst å være god mot. Det høres ut som han får deg til å tvile på hvem du er! Det er ikke bra! Anonymkode: e9f95...f5f
Aureka Skrevet 6. oktober 2021 #13 Skrevet 6. oktober 2021 Har du det bra sammen med denne mannen? Ler dere sammen? Føler du deg trygg? Sier han fine ting til deg? Har dere gode samtaler? Støtter dere hverandre? Heier han på deg? Er du redd for å være alene?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #14 Skrevet 24. november 2021 Det er ikke noe som heter empath! Dette er en validering av den sykelige offerrollen enkelte kler seg i, for enkelte gir det til og med livet mening - det å kunne dyrke seg i sorgen og selvmedlidelsen. Ca 1/3 millioner mennesker kan sies å være super empath, men dette er altså så sjeldent, det er normalt å være empatisk og de fleste mennesker er det. Anonymkode: 5a3a8...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå