pressplay Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 M40 her. Er tilbake på Tinder (ja vet, men sånn er det blitt..) etter mange år i forholdsland. Har gjort meg noen observasjoner. Er helt greit å komme i kontakt med damer både opp og ned i alder, men en ting har jeg bitt meg merke i. Når det gjelder damer rundt min egen alder er de aller fleste mødre så der har jeg lite å sammenligne med, men hvis jeg matcher med damer i alderen 28-33 så er det en stor overvekt som er mødre. Selv er jeg barnløs og tenker at det enkleste hadde vært å treffe en i samme situasjon, men i nevnte aldersgruppe er det langt enklere å matche med mødre enn barnløse, langt utover det man skulle tro i forholdstallet mødre:barnløse. Det virker som jeg har langt større apell hos dem med barn enn dem uten i den grad at jeg synes det er påfallende. Skulle jo tro at det var jevnt med match, altså om 40% av damene så var barnløse så skulle 40% av matchene være det også, men det er det ikke. Spørsmålet til dere damer er altså om dere leter etter forskjellig type menn før og etter dere får barn? Min anekdotiske erfaring tyder jo på det, men hvorfor er jeg "god nok" når dere er alenemødre men ikke som barnløse "på leting" etter en å få barn med? 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 pressplay skrev (4 minutter siden): M40 her. Er tilbake på Tinder (ja vet, men sånn er det blitt..) etter mange år i forholdsland. Har gjort meg noen observasjoner. Er helt greit å komme i kontakt med damer både opp og ned i alder, men en ting har jeg bitt meg merke i. Når det gjelder damer rundt min egen alder er de aller fleste mødre så der har jeg lite å sammenligne med, men hvis jeg matcher med damer i alderen 28-33 så er det en stor overvekt som er mødre. Selv er jeg barnløs og tenker at det enkleste hadde vært å treffe en i samme situasjon, men i nevnte aldersgruppe er det langt enklere å matche med mødre enn barnløse, langt utover det man skulle tro i forholdstallet mødre:barnløse. Det virker som jeg har langt større apell hos dem med barn enn dem uten i den grad at jeg synes det er påfallende. Skulle jo tro at det var jevnt med match, altså om 40% av damene så var barnløse så skulle 40% av matchene være det også, men det er det ikke. Spørsmålet til dere damer er altså om dere leter etter forskjellig type menn før og etter dere får barn? Min anekdotiske erfaring tyder jo på det, men hvorfor er jeg "god nok" når dere er alenemødre men ikke som barnløse "på leting" etter en å få barn med? Klart det er forskjell på før/etter barn. Etter barn ser man etter «tryggere» menn, en pappa person rett og slett. Før barn, pikk & party. Anonymkode: fb0a1...62d 4
pressplay Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klart det er forskjell på før/etter barn. Etter barn ser man etter «tryggere» menn, en pappa person rett og slett. Før barn, pikk & party. Men når du er ferdig med pikk og party og heller vil ha barn og bleier (og før du får barn), endrer preferansene seg da eller skjer det først om du blir alenemor og så er på jakt etter ny partner? Og spørsmål nr 2: hva legger du i en tryggere partner?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #4 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg passer ikke inn i teorien din.. Jeg er enslig mor, og ønsker helst å matche med menn som har barn og da forhåpentligvis ikke ønsker flere. Jeg er ferdig selv, så utelukker de som er barnløse. Når det kommer til barnløse kvinner mellom 28 - 33 (siden du nevner de spesifikt), tenker jeg at en stor overvekt av de helt sikkert ønsker barn. Og når du da er 40 og barnløs, ville jeg tenkt at du nærmet deg for gammel (som førstegangsfar) eller at du sikkert ikke ønsker barn. Altså uaktuell. Anonymkode: 660a6...33e 11
pressplay Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når det kommer til barnløse kvinner mellom 28 - 33 (siden du nevner de spesifikt), tenker jeg at en stor overvekt av de helt sikkert ønsker barn. Og når du da er 40 og barnløs, ville jeg tenkt at du nærmet deg for gammel (som førstegangsfar) eller at du sikkert ikke ønsker barn. Altså uaktuell. Ok, nå angir jeg ikke i profilen om jeg har barn eller ei. Jeg kjøper forsåvidt den at yngre damer leter etter yngre potensiell barnefar, men hvorfor er det da mer ok for like unge damer med barn å søke eldre menn?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg tenker: en mann 40 år uten barn = whats wrong with you ? Med andre ord ikke noe å satse på, velger heller en som er en god far allerede Anonymkode: 76a50...b76 3
pressplay Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker: en mann 40 år uten barn = whats wrong with you ? Med andre ord ikke noe å satse på, velger heller en som er en god far allerede Anonymkode: 76a50...b76 Det er ikke relevant for spørsmålet all den tid damer med barn er villig til å velge meg, mens damer uten barn i mindre grad velger meg. Jeg tror heller ikke barnløshet min er en faktor da dette ikke kommer klart fram i profilen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 Mann 40 uten barn er rødt flagg Anonymkode: d9df1...181 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Tipper du er for gammel. Alene mødre må settle for less oftere Anonymkode: 5aea3...e29 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg er 39, har barn. Vil helst treffe en annen med barn. En seriøs mann som er glad i barn og med god utdanning og som er opptatt av hjemmeliv. Jeg vil egentlig ikke ha en mann uten barn men utelukker det ikke heller. Kansje det er ganske vanlig å ha barn i den alderen, eller? Anonymkode: 931c9...f44 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 pressplay skrev (5 timer siden): Men når du er ferdig med pikk og party og heller vil ha barn og bleier (og før du får barn), endrer preferansene seg da eller skjer det først om du blir alenemor og så er på jakt etter ny partner? Og spørsmål nr 2: hva legger du i en tryggere partner? De mener en rolig familiemann som elsker å ha fine opplevelser med familien Anonymkode: 931c9...f44
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #12 Skrevet 6. oktober 2021 pressplay skrev (5 timer siden): Ok, nå angir jeg ikke i profilen om jeg har barn eller ei. Jeg kjøper forsåvidt den at yngre damer leter etter yngre potensiell barnefar, men hvorfor er det da mer ok for like unge damer med barn å søke eldre menn? Er du kjekk og kan bjuda på med ting som frister, kan du da skaffe deg en yngre dame som vil ha en familie. Anonymkode: 931c9...f44
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #13 Skrevet 6. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker: en mann 40 år uten barn = whats wrong with you ? Med andre ord ikke noe å satse på, velger heller en som er en god far allerede Anonymkode: 76a50...b76 30 minutter siden, AnonymBruker said: Mann 40 uten barn er rødt flagg Anonymkode: d9df1...181 Dame her. Velger heller en mann uten barn enn med. Ser det ikke som noe negativt om en mann er 40 og uten barn. Snarere tvert om! Hvorfor må en mann ha barn innen den tid? Virker jo som mange damer ikke liker stebarna særlig godt. Anonymkode: b5d7d...dbc 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mann 40 uten barn er rødt flagg Anonymkode: d9df1...181 Gjelder det damer og? Er det ikke lov å bare ikke ønske seg barn? Hva hvis man er ufrivillig barnløs? Er det «lov»? Synes det er veldig fordomsfullt å anta at det er noe galt med noen, bare fordi de ikke har barn. De kan være frivillig barnløse, ufrivillig barnløse eller bare ikke ha møtt den rette å få barn med på grunn av uflaks/tilfeldigheter. Det er så klart helt ok å ha preferanser for hvem man vil date, og hvem man tror det er størst sjanse for match med basert på livssituasjon, men det er et stykke mellom det, og å tenke «hva er galt med deg» eller «rødt flagg» basert på den ene opplysningen om at man ikke har barn. Mannen min og jeg er barnløse. Vi er begge trygge, ressurssterke, oppegående voksne - og det er ingen ting i veien med hverken omsorgsevnen vår, modenheten vår eller noe annet. Dersom vi hadde hatt barn, er jeg overbevist om at vi hadde vært flotte foreldre. Synes det er sårt hvis folk skal tenke at det er noe galt med oss bare fordi vi ikke har barn. Anonymkode: 1a7d8...23a 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #15 Skrevet 6. oktober 2021 pressplay skrev (6 timer siden): Ok, nå angir jeg ikke i profilen om jeg har barn eller ei. Jeg kjøper forsåvidt den at yngre damer leter etter yngre potensiell barnefar, men hvorfor er det da mer ok for like unge damer med barn å søke eldre menn? Fordi de tenker du enten har barn, eer ferdig å produsere egne barn, eller ikke skal ha egne barn - slik at hun slipper å få flere. Også er det sikkert noen som tenker stabilitet og noen som bare ikke bryr seg om alder. For meg som ikke ønsker barn og er rundt 30år så hadde noen på 40 uten barn vært uaktuell fordi det er for stor sjanse for at du ønsker barn. Samme om jeg ønsket barn, for personen hadde vært for gammel i mitt syn siden det skulle gått en del år fra forholdet startet til eventuelle barn kom. Anonymkode: 9e9d3...de7 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #16 Skrevet 6. oktober 2021 Tenker din alder har noe å si. De aller fleste ønsker noen nærme sin egen alder å stifte en familie med. Det er som forskjell å være i slutten av 20 årene og tippet 40. De på samme alder med barn, opplever nok noe av det samme som deg. Vanskelig å treffe noen på sin alder med "full pakke", og søker oppover i alder. Anonymkode: 76fd1...833 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #17 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg er 30 og har ett barn. Om jeg ble singel nå så ville jeg helst møtt en mann uten egne barn. For en kabal å legge i hverdagen om han har barn, jeg har barn og vi kanskje vil ha fellesbarn! Virker mer ukomplisert om han er barnløs 40 og barnløs trenger ikke bety at noe er i veien, jeg kjenner flere slike. Det er mange grunner til at liver ble sånn, men mange av de grunnene er ikke røde flagg. Anonymkode: 94ed4...55f 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 Tolker at du ikke har oppgitt i profilen at du ikke har barn? Jeg tenker at damer på 28-33 som har barn søker menn rundt din alder først og fremst fordi de tenker at menn rundt 40 har fått de barna de skal ha, dvs de ønsker ikke flere barn, men syns det er ok med bonusbarn (for de fleste menn på din alder er faktisk der). Om man ønsker (flere) barn er det mer naturlig å søke nærmere ens egen alder. Altså er du 28 uten egne barn, men kan kanskje tenke seg barn om noen år, så går du ikke etter en mann som da vil være midt i 40-årene når det er aktuelt å få barn. Så tror du bommer litt i forhold til alder her. Hvis du ikke ønsker barn og vil møte noen som heller ikke ønsker barn så bør du være veldig tydelig på det. For det er ikke så mange av de damene. Anonymkode: c8aad...825 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 pressplay skrev (8 timer siden): M40 her. Er tilbake på Tinder (ja vet, men sånn er det blitt..) etter mange år i forholdsland. Har gjort meg noen observasjoner. Er helt greit å komme i kontakt med damer både opp og ned i alder, men en ting har jeg bitt meg merke i. Når det gjelder damer rundt min egen alder er de aller fleste mødre så der har jeg lite å sammenligne med, men hvis jeg matcher med damer i alderen 28-33 så er det en stor overvekt som er mødre. Selv er jeg barnløs og tenker at det enkleste hadde vært å treffe en i samme situasjon, men i nevnte aldersgruppe er det langt enklere å matche med mødre enn barnløse, langt utover det man skulle tro i forholdstallet mødre:barnløse. Det virker som jeg har langt større apell hos dem med barn enn dem uten i den grad at jeg synes det er påfallende. Skulle jo tro at det var jevnt med match, altså om 40% av damene så var barnløse så skulle 40% av matchene være det også, men det er det ikke. Spørsmålet til dere damer er altså om dere leter etter forskjellig type menn før og etter dere får barn? Min anekdotiske erfaring tyder jo på det, men hvorfor er jeg "god nok" når dere er alenemødre men ikke som barnløse "på leting" etter en å få barn med? Du er litt for gammel for damer i alderen 28-33 år, derfor får du heller ikke så mye matcher med de barnløse på den alderen, men det er mange av oss også - spesielt de som har tatt høyere utdanning. Jeg er 28, singel og på tinder. Har innstillingene mine opp til 35 maks. Noe de fleste av jevngamle venninnder også har. Neste partneren vår blir med stor sannsynlighet mannen vi får barn med, og da vil vi ha en livslagt forhold. Med ti år eller mer i aldersforskjell er sannsynligheten liten for at man får tilbringe siste del av livet sammen da menn også i stor grad dør før damer, dermed vil de fleste ha en partner som er mer jevngammel. Altså maks 5 år opp. Anonymkode: 889bc...ede 7
Blått Skrevet 6. oktober 2021 #20 Skrevet 6. oktober 2021 (endret) 32 minutter siden, AnonymBruker said: Du er litt for gammel for damer i alderen 28-33 år, derfor får du heller ikke så mye matcher med de barnløse på den alderen, men det er mange av oss også - spesielt de som har tatt høyere utdanning. Jeg er 28, singel og på tinder. Har innstillingene mine opp til 35 maks. Noe de fleste av jevngamle venninnder også har. Neste partneren vår blir med stor sannsynlighet mannen vi får barn med, og da vil vi ha en livslagt forhold. Med ti år eller mer i aldersforskjell er sannsynligheten liten for at man får tilbringe siste del av livet sammen da menn også i stor grad dør før damer, dermed vil de fleste ha en partner som er mer jevngammel. Altså maks 5 år opp. Anonymkode: 889bc...ede Enig med dette. Nå har jeg et barn, men har innstillingene mine på Tinder på maks 37. 😅 Jeg kjenner ekstremt få som er villig til å gå høyt opp i alder når det kommer til å finne seg en partner. For de med barn I slutten av 20-årene eller i starten av 30-årene, så kan det fint handle om det som AB sier over her. Nemlig at man antar at menn i 40-årene ikke har noen form for interesse å produsere flere barn og at man da vil ha det enklere for å finne seg en partner som ikke ønsker flere barn. Jeg ville ikke gått så langt opp i alder selv, men det er jo noen som syns det er greit. Endret 6. oktober 2021 av Blått 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå