AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg har en eks. Han slo opp for 1 år siden. Jeg er fremdeles forelsket å vil ha han tilbake. Vi har fremdeles kontakt daglig. Men jeg føler det er slitsomt å ha det siden jeg føler det jeg føler. Innerst inne ønsker jeg jo at han skal savne meg å komme tilbake, og jeg vet det ikke skjer hvis man fremdeles har kontakt. Hva blir rette måten å gjøre dette på? Si at man ikke vil ha kontakt, eller bare slutte å sende meld. Men man kan svare på det han sender?.. Anonymkode: 39a5d...419
Silva Pluvialis Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 (endret) Hvorfor ikke bare kommunisere direkte? Si at du er interessert og ønsker å ta han tilbake, og spør om han også vil det samme? Er ikke det mye bedre enn å spille spill? Endret 5. oktober 2021 av Gjenferdet 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #3 Skrevet 6. oktober 2021 Gjenferdet skrev (8 timer siden): Hvorfor ikke bare kommunisere direkte? Si at du er interessert og ønsker å ta han tilbake, og spør om han også vil det samme? Er ikke det mye bedre enn å spille spill? Ts her. Vi har hatt en åpen dialog om dette. Han forteller at han alltid vil være glad i meg og at han alltid vil ha følelser for meg, men akkurat nå passer det ikke med forhold og at han ikke har nok følelser til det. Vi bor i hver vår by nå.. Tror han vet at jeg vil mer, men vil at han skal savne meg. Anonymkode: 39a5d...419
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #4 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her. Vi har hatt en åpen dialog om dette. Han forteller at han alltid vil være glad i meg og at han alltid vil ha følelser for meg, men akkurat nå passer det ikke med forhold og at han ikke har nok følelser til det. Vi bor i hver vår by nå.. Tror han vet at jeg vil mer, men vil at han skal savne meg. Anonymkode: 39a5d...419 Dette her er nå et hekt, siden lykken står i taket hver gang du hører fra ham og tilsvarende ulykkelig når det er stille. Du må kutte ham ut, han blir ikke forelsket i en som logrer og hopper på hans kommando. Slipp taket. Anonymkode: 382be...d8e 15
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette her er nå et hekt, siden lykken står i taket hver gang du hører fra ham og tilsvarende ulykkelig når det er stille. Du må kutte ham ut, han blir ikke forelsket i en som logrer og hopper på hans kommando. Slipp taket. Anonymkode: 382be...d8e Ts her. Ja det er det da, skal jeg bare plutselig stoppe å snakke med han eller skal jeg si at jeg ikke vil ha mere kontakt? Anonymkode: 39a5d...419
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #6 Skrevet 6. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts her. Ja det er det da, skal jeg bare plutselig stoppe å snakke med han eller skal jeg si at jeg ikke vil ha mere kontakt? Anonymkode: 39a5d...419 Å bare kutte kontakten uten noe svar er frekt. Vær ærlig, si det gjør for vondt og du må jobbe med å komme deg vidre. Anonymkode: 67135...39f 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #7 Skrevet 6. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Ja det er det da, skal jeg bare plutselig stoppe å snakke med han eller skal jeg si at jeg ikke vil ha mere kontakt? Anonymkode: 39a5d...419 Da anbefaler jeg at du skriver til han at det er på tide å gi slipp siden dere ikke er sammen, og at du heller vil ha muligheten til å komme deg videre i stedet for å lengte etter han. Vær ærlig og sårbar, men avvisende. Si at du kommer til å kutte all kontakt tvert og ønsk ham lykke til videre. Anonymkode: 9b9ef...d8a 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #8 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da anbefaler jeg at du skriver til han at det er på tide å gi slipp siden dere ikke er sammen, og at du heller vil ha muligheten til å komme deg videre i stedet for å lengte etter han. Vær ærlig og sårbar, men avvisende. Si at du kommer til å kutte all kontakt tvert og ønsk ham lykke til videre. Anonymkode: 9b9ef...d8a Ts her. Ja men det er vanskelig. Vi pleier å møtes hver gang han er hjemme (her jeg bor nå). Skal møte han i kveld og har ikke sett han siden sommer. Han har vært litt annerledes enn tidligere nå de siste dagene, så føler jeg må få vite hvorfor å eventuelt da kutte det etter dette møtet. Når han er der han bor nå så har jeg det mye bedre. Jeg klarer å fokusere på vennene mine, studiet og fritid. Men med en gang han kommer hjem hit så klarer jeg ikke fokusere. Jeg sitter egentlig bare å venter på at vi skal møtes, og lurer på hvor han er osv. Dette er slitsomt. Lang historie kort, vi har prøvd på nytt siden det ble slutt for 1 år siden, men bestemte oss for å avslutte det i sommer. Siden da har jeg hatt det ganske bra (og han har ikke vært her), men nå når han er hjemme igjen så er det slitsomt. Tror jeg har lurt meg selv i følelsene mine. Anonymkode: 39a5d...419
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #9 Skrevet 6. oktober 2021 Ikke la deg selv være en BACK-up i tilfelle ensomhet, eller et enkelt ligg. Han har vært tydelig på at han ikke har så sterke følelser for deg og ikke ønsker forhold. Skrap sammen selvrespekt og avslutt dette her Anonymkode: 488d9...5f4 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #10 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke la deg selv være en BACK-up i tilfelle ensomhet, eller et enkelt ligg. Han har vært tydelig på at han ikke har så sterke følelser for deg og ikke ønsker forhold. Skrap sammen selvrespekt og avslutt dette her Anonymkode: 488d9...5f4 Ts her. Jeg vet. Men føler også jeg mister en god venn. Det er også sårt. Anonymkode: 39a5d...419
MiaHI Skrevet 6. oktober 2021 #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Ja men det er vanskelig. Vi pleier å møtes hver gang han er hjemme (her jeg bor nå). Skal møte han i kveld og har ikke sett han siden sommer. Han har vært litt annerledes enn tidligere nå de siste dagene, så føler jeg må få vite hvorfor å eventuelt da kutte det etter dette møtet. Når han er der han bor nå så har jeg det mye bedre. Jeg klarer å fokusere på vennene mine, studiet og fritid. Men med en gang han kommer hjem hit så klarer jeg ikke fokusere. Jeg sitter egentlig bare å venter på at vi skal møtes, og lurer på hvor han er osv. Dette er slitsomt. Lang historie kort, vi har prøvd på nytt siden det ble slutt for 1 år siden, men bestemte oss for å avslutte det i sommer. Siden da har jeg hatt det ganske bra (og han har ikke vært her), men nå når han er hjemme igjen så er det slitsomt. Tror jeg har lurt meg selv i følelsene mine. Anonymkode: 39a5d...419 Foreslår at du møter han som avtalt. Så finner du ut av om det er noen grunn til at han har vært litt annerledes, så slipper du å gå å gruble på det. Deretter kan du, som de andre nevner her, være ærlig og sårbar men også tydelig på at du ikke ønsker å ha mer kontakt fordi du har behov for å komme deg videre. At du kutter kontakten med han kan både føre til at han virkelig kjenner på hvordan det er å miste deg og blir mer interessert, eller det kan føre til at dere mister kontakten. Hvis det fører til sistnevnte så er det likevel det beste for deg. Har vært i tilsvarende situasjoner som den du er i nå, og det beste jeg har gjort er å kutte kontakten å komme meg videre. det er veldig vondt å sitte å vente på noen som ikke vil ha deg. 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #12 Skrevet 6. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Jeg vet. Men føler også jeg mister en god venn. Det er også sårt. Anonymkode: 39a5d...419 Ja, du gjør det. Og det er trist. Men ikke innbill deg selv om at vennskap fungerer når den ene parten er forelsket, og den andre ikke Anonymkode: 488d9...5f4 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #13 Skrevet 6. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Jeg vet. Men føler også jeg mister en god venn. Det er også sårt. Anonymkode: 39a5d...419 Ingenting i livet varer evig. Absolutt ingenting. Jo tidligere vi tør å akseptere det, jo bedre blir resten av vårt liv Ellers vil jeg si noe viktig som jeg en gang lærte; you can love someone from a distance. Du mister han fysisk, men du er ikke nødt til å slutte å elske ham eller bry deg om han. Det er egoet vårt som ønsker å holde dem fast, men den største kjærligheten er den som er betingelsesløs og som ikke krever noe. Anonymkode: 9b9ef...d8a 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 MiaHI skrev (7 minutter siden): Foreslår at du møter han som avtalt. Så finner du ut av om det er noen grunn til at han har vært litt annerledes, så slipper du å gå å gruble på det. Deretter kan du, som de andre nevner her, være ærlig og sårbar men også tydelig på at du ikke ønsker å ha mer kontakt fordi du har behov for å komme deg videre. At du kutter kontakten med han kan både føre til at han virkelig kjenner på hvordan det er å miste deg og blir mer interessert, eller det kan føre til at dere mister kontakten. Hvis det fører til sistnevnte så er det likevel det beste for deg. Har vært i tilsvarende situasjoner som den du er i nå, og det beste jeg har gjort er å kutte kontakten å komme meg videre. det er veldig vondt å sitte å vente på noen som ikke vil ha deg. Ts her. Takk for kommentaren. Skal prøve mitt beste i kveld. Jeg vil virkelig ikke sitte å ha det slik som jeg har det nå. Vil bare slippe disse følelsene å ha det bra igjen. Anonymkode: 39a5d...419 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #15 Skrevet 6. oktober 2021 MiaHI skrev (1 time siden): Foreslår at du møter han som avtalt. Så finner du ut av om det er noen grunn til at han har vært litt annerledes, så slipper du å gå å gruble på det. Deretter kan du, som de andre nevner her, være ærlig og sårbar men også tydelig på at du ikke ønsker å ha mer kontakt fordi du har behov for å komme deg videre. At du kutter kontakten med han kan både føre til at han virkelig kjenner på hvordan det er å miste deg og blir mer interessert, eller det kan føre til at dere mister kontakten. Hvis det fører til sistnevnte så er det likevel det beste for deg. Har vært i tilsvarende situasjoner som den du er i nå, og det beste jeg har gjort er å kutte kontakten å komme meg videre. det er veldig vondt å sitte å vente på noen som ikke vil ha deg. Ts her. Men så begynner jeg å tenke. Når jeg da avslutter ting i kveld, og det viser seg at han da angrer etter en stund. Jeg er da redd for at han ikke vil ta kontakt igjen fordi han tenker at jeg er helt ferdig? Vil liksom at han skal vite at jeg fremdeles vil være med han og at han da kan ta kontakt igjen hvis han angrer?.. men da igjen, da vet han jo hvor han har meg alltid. Er bare redd for at han ikke vil tørre å ta kontakt. For etter han slo opp for 1år siden hadde vi ikke kontakt på ca 1 mnd (jeg ba om det). I etter tid har han fortalt at han flere ganger ønsket å ta kontakt men turte ikke siden jeg ba om avstand. Redd dette skjer igjen. Anonymkode: 39a5d...419
MiaHI Skrevet 6. oktober 2021 #16 Skrevet 6. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts her. Men så begynner jeg å tenke. Når jeg da avslutter ting i kveld, og det viser seg at han da angrer etter en stund. Jeg er da redd for at han ikke vil ta kontakt igjen fordi han tenker at jeg er helt ferdig? Vil liksom at han skal vite at jeg fremdeles vil være med han og at han da kan ta kontakt igjen hvis han angrer?.. men da igjen, da vet han jo hvor han har meg alltid. Er bare redd for at han ikke vil tørre å ta kontakt. For etter han slo opp for 1år siden hadde vi ikke kontakt på ca 1 mnd (jeg ba om det). I etter tid har han fortalt at han flere ganger ønsket å ta kontakt men turte ikke siden jeg ba om avstand. Redd dette skjer igjen. Anonymkode: 39a5d...419 Det er derfor du må være tydelig på at grunnen til at du ikke vil ha kontakt et fordi du har følelser for han men ikke klarer å være i en sånn halvveis greie med han - at det må være enten/eller. Så kan du jo si at siden det er sånn nå at han sier han ikke har nok følelser for deg til å være i et forhold så må du bryte kontakten. Ellers risikerer du jo bare at han tar opp kontakten igjen, men fremdeles ikke vil noe mer enn det dere har nå. Da er du tilbake på start. Helt ærlig så er det veldig sjeldent en sånn type relasjon som du beskriver ender opp i et bra forhold igjen. Det skjer selvfølgelig med noen, men i de fleste tilfeller forblir det slutt eller ender i enda et mislykket forsøk på et forhold. Du tjener mest på å gå videre, og også tenke at du har gått videre istedenfor å sitte å håpe på at han skal komme krypende. Finn noen som har like sterke følelser for deg som det du har for de. Det fortjener du. Endret 6. oktober 2021 av MiaHI 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #17 Skrevet 6. oktober 2021 MiaHI skrev (55 minutter siden): Det er derfor du må være tydelig på at grunnen til at du ikke vil ha kontakt et fordi du har følelser for han men ikke klarer å være i en sånn halvveis greie med han - at det må være enten/eller. Så kan du jo si at siden det er sånn nå at han sier han ikke har nok følelser for deg til å være i et forhold så må du bryte kontakten. Ellers risikerer du jo bare at han tar opp kontakten igjen, men fremdeles ikke vil noe mer enn det dere har nå. Da er du tilbake på start. Helt ærlig så er det veldig sjeldent en sånn type relasjon som du beskriver ender opp i et bra forhold igjen. Det skjer selvfølgelig med noen, men i de fleste tilfeller forblir det slutt eller ender i enda et mislykket forsøk på et forhold. Du tjener mest på å gå videre, og også tenke at du har gått videre istedenfor å sitte å håpe på at han skal komme krypende. Finn noen som har like sterke følelser for deg som det du har for de. Det fortjener du. Ts her. Ja.. skjønner. Vet at det beste er å bare kutte det helt å gå videre, men sitter igjen med en vond følelse om at han da ikke tørr å ta kontakt etter hvert selvom han kanskje vil. Har lyst til å si til han at hvis han sitter å tenker og har veldig lyst til å sende meg en melding så skal han bare gjøre det, være veldig klar på at jeg fremdeles vil være venn med han og at vi kan kunne snakke om ting etter hvert uten noe styr. Men at jeg nå trenger litt avstand. Men da blir det litt det at han vet han fremdeles har meg. Åååh dette er vanskelig. Anonymkode: 39a5d...419
MiaHI Skrevet 6. oktober 2021 #18 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Ja.. skjønner. Vet at det beste er å bare kutte det helt å gå videre, men sitter igjen med en vond følelse om at han da ikke tørr å ta kontakt etter hvert selvom han kanskje vil. Har lyst til å si til han at hvis han sitter å tenker og har veldig lyst til å sende meg en melding så skal han bare gjøre det, være veldig klar på at jeg fremdeles vil være venn med han og at vi kan kunne snakke om ting etter hvert uten noe styr. Men at jeg nå trenger litt avstand. Men da blir det litt det at han vet han fremdeles har meg. Åååh dette er vanskelig. Anonymkode: 39a5d...419 Du må jo gjøre det du kjenner blir riktig for deg, men du forlenger nok bare kjærlighetssorgen din. Skjønner at du ikke er klar for å bryte, og da er det sånn. Har venninner som har kastet bort ÅR på å vente på en halvveis interessert fyr, og de har snakket akkuratt sånn som du skriver. Som jeg sa tidligere, det er mest sannsynlig bortkastet. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 MiaHI skrev (2 timer siden): Du må jo gjøre det du kjenner blir riktig for deg, men du forlenger nok bare kjærlighetssorgen din. Skjønner at du ikke er klar for å bryte, og da er det sånn. Har venninner som har kastet bort ÅR på å vente på en halvveis interessert fyr, og de har snakket akkuratt sånn som du skriver. Som jeg sa tidligere, det er mest sannsynlig bortkastet. Ts her. Huff ja.. får bare se hvordan det går i kveld 😔. Takk uansett! litt lettere nå. Anonymkode: 39a5d...419 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #20 Skrevet 7. oktober 2021 Hvordan gikk det TS? Jeg er i temmelig lik situasjon... Et år siden d ble slutt.. Av og på helt til nå med kontakt og treff. Blir alltid bare sjau og kaos Vurderer nå å be han slutte å kontakte meg, med mindre han vil forsøke å fikse ting. Blir bare ødelagt hver gang navnet hans lyser på telefonen Anonymkode: e41fb...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå