AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #1 Skrevet 5. oktober 2021 Jeg og min far har ikke mye kontakt, pga mye vold i barndommen. Har ikke snakket med han på 7 år, og har et vanskelig forhold med han. Min kusine som er på samme alder som meg (24år), sitter og stadig skryter over at hun snakker mye med han over telefon, og at han snart skal besøke henne pga forlovelsesfest. Hvorfor gjør hun dette mot meg når hun vet såppass mye om fortiden vår? Hun kan da ikke være så dum og ikke skjønne hvor vondt det gjør? Anonymkode: 7d17a...d3b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #2 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg og min far har ikke mye kontakt, pga mye vold i barndommen. Har ikke snakket med han på 7 år, og har et vanskelig forhold med han. Min kusine som er på samme alder som meg (24år), sitter og stadig skryter over at hun snakker mye med han over telefon, og at han snart skal besøke henne pga forlovelsesfest. Hvorfor gjør hun dette mot meg når hun vet såppass mye om fortiden vår? Hun kan da ikke være så dum og ikke skjønne hvor vondt det gjør? Anonymkode: 7d17a...d3b Hva tenker dere? Vil gjerne høre hva andre tenker når de leser dette Anonymkode: 7d17a...d3b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #3 Skrevet 5. oktober 2021 Har du konfrontert henne med det? Er vel to muligheter: 1. hun er korttenkt 2. hun er slem. Om det er 1. kan det hjelpe å forklare, om det er 2. bør du minimere kontakten. Anonymkode: 30d29...28b 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #5 Skrevet 7. oktober 2021 On 10/6/2021 at 12:37 AM, AnonymBruker said: Jeg og min far har ikke mye kontakt, pga mye vold i barndommen. Har ikke snakket med han på 7 år, og har et vanskelig forhold med han. Min kusine som er på samme alder som meg (24år), sitter og stadig skryter over at hun snakker mye med han over telefon, og at han snart skal besøke henne pga forlovelsesfest. Hvorfor gjør hun dette mot meg når hun vet såppass mye om fortiden vår? Hun kan da ikke være så dum og ikke skjønne hvor vondt det gjør? Anonymkode: 7d17a...d3b Aner ikke, men trenger du henne i livet ditt? Kutt henne ut om hun ikke bidrar med noe positivt. Anonymkode: 55ff4...788 3
Olaug Olsen Skrevet 7. oktober 2021 #6 Skrevet 7. oktober 2021 (endret) I familier hvor noe er i veien, er det ofte slik at historien om den vellykkede familien er viktig for de som har gjort feil. Din kusine hjelper din far med å opprettholde historien om den vellykkede familien. Du som vet at denne historien ikke er sann, kan ikke brukes av disse menneskene, Det er du som har rett. Men disse menneskene kommer kanskje aldri til å ønske å innse sannheten. Mitt tips: Hold deg unna hele gjengen! Endret 7. oktober 2021 av Olaug Olsen 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #7 Skrevet 7. oktober 2021 Denne skal jeg følge. Har litt samme utfordring selv.. Anonymkode: be04c...c3b
Olaug Olsen Skrevet 8. oktober 2021 #8 Skrevet 8. oktober 2021 Slutt å kalle det familie. Det heter "tilretteleggere for foreldrenes omsorgssvikt". Dette mønsteret vedvarer, selv om man har blitt voksen. De som har gjort tabber endrer seg ikke. Eneste måte å bli lykkelig på, er å kutte kontakten! 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #9 Skrevet 8. oktober 2021 Kan det være at din kusine og din far faktisk har et godt forhold? Det er vel ikke henne han har vært voldelig mot? Anonymkode: fca11...23a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #10 Skrevet 8. oktober 2021 tror faktisk din kusine er idot og ikke helt tenker gjennom hva hun sier. hennes agenda er nok ikke å såre deg, men skryte av forholdet sitt, og med det prøve å si at "han kan ha godt forhold, stille opp og bry seg", altså at du skal tenke mer positivt om han enn det din opplevelse av han er og muligens påvirke din samvittighet (eller tanke om at han har endret seg) slik at du skal ta opp kontakten med han igjen. istedenfor å faktisk spørre deg hvordan du opplever det at de er masse sammen og han stiller opp for henne og ikke deg. du bør fortelle henne hvordan du opplever det når hun snakker så mye om hvilket godt forhold hun har med din far, og at du ikke ønsker dette. de som ikke har brutt kontakt med foresatte som har utsatt en for mye dritt og laget utrygg/traumer i oppveksten forstår virkelig ikke kompleksiteten og at man faktisk trenger å ikke ha kontakt med de som voksen for sin egen helse. (har selv kuttet kontakt med mine foreldre). Anonymkode: b66d2...cde 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #11 Skrevet 8. oktober 2021 Noen har behov for å tråkke på andre. Hun har garantert et horn i sida til deg. Dette er med fullt overlegg, tror jeg. Men det handler ikke om deg, men noe som mangler hos henne selv. Har opplevd flere ganger. Anonymkode: ba2e7...fd1
kiki1980 Skrevet 8. oktober 2021 #12 Skrevet 8. oktober 2021 Kanskje faren din ønsker kontakt med deg igjen. Kanskje hun prøver å vise at han har forandret seg til det bedre. Ka skje hun snakker om ham slik at du ser at han er en annen person nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå